Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1381 ggr
strawberry09
2010-03-02 22:53

Hur skulle ni ha gjort?

Jo det är så här att jag börjar gilla en kille som har suttit inne i fängelset han är typ 24 eller 25år och han har till och med varit förälder men är inte det nu. och jag vet inte längre för nu har en kompis till mig sakt att jag ska akta mig lite för den killen då han har det väldigt struligt + att han dricker sprit varenda dag. och jag vet inte vad som är sant eller inte är sant.. Nu vill jag höra hur ni skulle ha gjort skulle ni varit tsm med någon som skulle ha suttit på kåken? eller skulle ni försöka leta efter någon annan?!

Annons:
[nataschaj]
2010-03-03 16:58
#1

Ta reda på mer fakta om honom, lär känna han å hör hans hisitoria..

dricker han varje dag som denna påstår, så leta efter en annan, (om han tillhör dem som blir våldsam)….

Lär känna han hur va han mot sina ex??

kan han sköta sitt hem?

ev jobb?

djur hur behandlar han dem? samma sak med barn??

Svartsjuka?? tillhör han dem så se upp..

ta reda på så mkt du kan å lär känna han,

Låt  han få en chans, men första lilla missnöje från hans sida så se upp, tänk dig 2 ggr innan..

e han aggresiv så se dej om efter en annan..

Lycka till de e bara du som kan avgöra hur du vill göra med denna kille, men tänk dej för 2 gågner innan bara..

Jag skulle ta de försiktit kolla av hur han e å sånna saker som ja skrev oavnför.. minsta lilla aggresiva elr nåt annat oroande så skulle ja inte fortsätta

Loveferrets
2010-03-03 20:08
#2

Tyckte du hade fått bra svar i din andra tråd, men det är så jag tänker oxå som #1 skriver. Var på din vakt som sagt.

Mirjami-78
2010-03-04 11:58
#3

Ja du ska lära känna han helt klart innan du ger dig in i något med han. Stämmer det som sägs så är han verkligen inget att satsa på. Vissa kan lära sig väldigt mycket genom att de har hamnat på kåken, andra lär sig inget ut av det. Vi får hoppas att han tillhör de som har lärt sig något och att rykten om han inte stämmer, men gör dem det så är han inte värt att satsa på!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Loveferrets
2010-03-04 16:33
#4

#3, Jag tycker inte ens att hon ska lära känna honom för känslor brukar växer sig större och större och innan hon vet ordet av så är hon fast.

tankgirl
2010-03-05 22:53
#5

strawberry0: Vet inte. Men om du skriver ett inlägg där du frågar om du ska dejta en kille, på en hemsida som är hängiven misshandelsfrågor, är det definitivt något som inte stämmer, vad gäller honom. Och det känner du nog på dig. Just därför ställer du frågan.

Kapisch? Glad

strawberry09
2010-03-05 23:51
#6

Ja men jag frågar ifall ni skulle ha gjort samma sak?

Annons:
[nataschaj]
2010-03-05 23:56
#7

6 beror på va han har gjort. . . sen hur han e med… mina svar har du redan fått… så beror på hur han e som sakt…. har han slått en kvinna innan så skulle ja aldrig vilja ha honom…

strawberry09
2010-03-06 00:01
#8

#7 ne det tror jag inte att han har gjort.

tankgirl
2010-03-06 00:02
#9

strawberry0: Samma sak? Som du, som är ihop med honom?

Jag vet inte, jag är inte ihop med honom! Följ ditt hjärta och din inre röst!

[nataschaj]
2010-03-06 00:04
#10

8 ta reda på de! ta reda på så mycket fakta innan, de skulle ja ha gjort sen kasnke ja skulle låta de gå vidare, men de beror på va han har suttit inne för elr va han sitter inne för…. Man kan inte säga rakt ut om man skulle… efter som man inte ens vet va han har gjort…

strawberry09
2010-03-06 00:06
#11

#9 Jag är inte tsm med honom men jag gillar honom lite så det var därför jag undra,

#10 Ok.

tankgirl
2010-03-06 00:10
#12

Kanske den här sidan kan ge dig lite ledtrådar eller varningssignaler; vad du ska vara vaksam på. Du förtjänar att må bra. Det gör alla människor.

http://www.psykiskmisshandel.se/index.html

Du kan klicka på "länkar" på sidan för fler sidtips.

Lycka till!

strawberry09
2010-03-06 00:35
#13

#12 Var nyss inne på sidan och jag tror inte att han är så i sitt förhållande till partner..

Annons:
tankgirl
2010-03-06 00:35
#14

OK.

Lycka till hur som helst!

tankgirl
2010-03-06 00:51
#15

Eftersom jag inte är du kan jag inte avgöra saken åt dig.

Men mina bästa råd, efter ett antal förhållanden med psykisk misshandel är: Lyssna på dig själv.

Tro aldrig att dina känslor inte är "ok". Om du får ångest efter att träffat honom, är det fel. Om du av någon outgrundlig anledning känner på dig att hela din tillvaro är "fel", är det fel.

Titta på den här sidan: http://www.youarenotcrazy.com/

Sen kan jag dessutom säga, eftersom jag själv är nykter alkoholist, att om en person dricker SPRIT nästan varje dag, är han med största sannolikhet alkoholist. En alkoholist slutar inte dricka för att en annan person säger åt honom att göra det.

Om han ändå slutar, kommer han garanterat hitta andra sätt att kanalisera sin alkoholism, som t.ex. spel, sex, andra droger, mat, relationsmissbruk, etc. Jag talar från egen erfarenhet.

Om jag säger så här: Jag skulle aldrig, för mitt liv, velat vara ihop med mig själv när jag drack.

Hoppas att du får lite på fötterna och att allt ordnar sig.

Man får göra misstag också. Livet är till för att lära sig!

Madness
2010-03-06 02:50
#16

Jag har inte orkat läsa alla inlägg här, men tänkte bara ge min bild av det =) Jag hade en "romans" kanske man kan kalla det, men en kille som suttit inne för grov misshandel och vållande till grov kroppsskada. Han högg ner en kille med yxa. Låter fruktansvärt, han var dessutom gift och hade ett ev barn ( som senare visade sig inte vara hans)

Han var underbart snäll, social och hade verkligen kommit underfund med hur han ville vara som person. Dock träffade jag honom precis efter han muckat från fängelset så våran tid tog slut lite i förväg, han flyttade och har nu ett bra jobb osv.

Dock kan jag tänka att om den killen du är intresserad av dricker mycket så bör du kanske ta det lite försiktigt, checka av hans beteende och om det finns minsta lilla tillstymmelse till "aggressivitet" mot folk hos honom så hade jag iaf backat.

Men denna kille jag träffade, han vände min syn på "kåkfarare". Jag tror att om en människa verkligen vill så kan den ändra sina beteenden och bli en bättre person. Långt ifrån alla men dom som tror på sig själv klarar det. Sen kan jag tänka mig att om man inleder ett förhållande med en fd fängelsekund så förföljer ju det honom länge, det kan kanske vara en sån sak som tär och sliter på förhållandet.

Mirjami-78
2010-03-08 18:31
#17

Hur det än blir så hoppas jag att du är försiktig. Drar dig undan om du märker något våldsamt beteende hos han m.m

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-03-12 00:58
#18

ja för att han suttit inne, så ska du inte döma hunden efter håren. Men allt det andra….. du har fått många bra råd här och som sagt, en som  dricker är aldrig ett bra val. du kommer att få ett elände, äen om han inte är elak mot dig, för  alkoholmissbruk för ju med sig så mycket annat än bara våldsamheter.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-03-12 01:19
#19

Ja är det en person som dricker så ska man dra sig undan. Har själ levt med en som drag alkohol….Och inget som jag skulle vilja behöva uppleva igen.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-03-12 01:31
#20

Nej, sök dig bort från honm. Inte för fängelset, men vad hände med hans barn? Om han har  skjutit bort det, så är det också en dålig sak….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: