Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 3006 ggr
besviken
2010-03-19 12:05

Lever i psykisk misshandel nu

Jag träffade en man för ca 1 1/2 år sedan. Min dröman trodde jag. Redan efter tre månader ville han att jag skulle flytta in till honom, men det kunde jag inte eftersom hans hus saknade rum för min dotter. Föreslog i somras innan första utbrottet kom, att de istället skulle flytta till mig som har mer plats. Han behöver renovera sitt badrum innan han kan sälja och det har inte blivit gjort än. Tur för mig kanske.

I somras började han sätta upp regler för mig vilka tider jag fick ringa (han har en son på sex år som ska ha mat/badas/läggas och då får man inte störa. Jag får heller inte ringa innan kl 1200 på helgen, för då äter de frukost.

Vi träffas alltså bara varannan vecka när vi inte har barnen. (jag har en dotter på 18 år)

I somras kom också första utbrottet från honom. Jag ställde en fråga, som uppenbarligen inte va bra. Han skrek att jag va dum i huvet, att jag skulle koppla på hjärnan. Jag blev livrädd! Jag trodde att han skulle slå mig. När han lugnat sig dagen därpå talade jag om för honom att han får inte lov att få sådana utbrott för jag blir rädd att han ska slå mig och att jag blir ledsen och sårad. Han svarade bara ja, det va tydligen väldigt traumatiskt för dig!

Därefter var det lugnt ca en månad sedan kom det igen…också pga en fråga jag hade…from i julas ha det eskalerat ordentligt…dagarna innan jul skrek han åt mig att jag förtjänar ingen julklapp…och jag fick ingen heller..satt hemma hos hans släkt och grät julaftons kväll…det var inte pga avsaknaden av julklappen utan du förtjänar inte…medans jag som arbetssökande sparade i flera månader för att köpa ett silverhalsband till honom för 1500 Kr. Som han med glädje satte på sig. Ingen frågade vad fick din flickvän? För en månad sedan sa jag tydligen något dumt igen…nytt utbrott igen (han får en helt galen blick och hela ansiktet förändras)då slår han sönder en köksstol hemma hos sig ca två meter från mig, jag sitter på huk och skyddar mig från träbiter som flyger och far, jag har aldrig i mitt liv vad jag vet varit så rädd. När han ser mig sitta där på golvet skriker han, va inte så djävla dramatisk, du är en jävla idiot osv…samma kväll tar han så hårt i min arm att jag i två veckor kunde räkna hans fingrar. Jag berättade för honom vad han gjort, han sa, du har gått emot något!

Varje gång han gjort något dumt får jag ta kontakt m honom. det innebär då att jag får ringa/sms tre, fyra dagar innan han tycker att jag har fjäskat färdigt och han svarar. Kör jag hem till honom släpper han inte in mig. Han har också kastat ut mina ytterkläder på tomten hemma hos honom. Så jag har lärt mig att jag måste ha jacka med dragakedja som måste stängas när jag är där.

Nu har jag tuffat till mig lite grann..för en månad sedan hörde jag inte av mig till honom på en vecka…nu sitter jag här igen…har inte hört av mig till honom på 9 dagar.

Han säger att han aldrig har blivit så arg på någon annan än mig. Jag kollade m hans ex, jodå han fick utbrott på henne också, och han är långsint och tjurar i 3-4 veckor!  Och han säger att det är jag som gör honom arg.

Jag lider alla helvetes kval..för jag älskar trots allt honom. Vi har ju naturligtvis stunder där vi har fantastiskt roligt ihop.

Frågan är om jag är hans drömkvinna , älskar han mig och är jag det bästa som finns när han behandlar mig såhär. Ska träffa psykolog nästa vecka…ja vad säger man? Kan den här mannen ta sitt förnuft till fånga och söka hjälp?

Annons:
zmulan
2010-03-19 13:06
#1

Mitt spontana råd är att lämna honom nu! Jag levde i ett sådant förhållande  i 9 år och jag blev så nedtryckt att jag inte ens klarade av att lämna han. Dock fick jag hjälp och stöd från psykiatrin och min nya man och några vänninor att ta beslutet att gå förra året!!

Önskar dig allt gott!!

Värme

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
besviken
2010-03-19 18:40
#7

Hej!

mår så dåligt ikväll att jag känner att jag vill inte vara med mer…fredagskväll och vi brukar träffas och ha det jättemysigt…försöker att ha hållpunkter hela tiden..nästa för mig är psyk nästa vecka…han har ff inte hört av sig…och jag tänker fan inte göra det…usch hur kunde det bli så här illa?

Loveferrets
2010-03-20 02:19
#8

Beklagar verkligen, vet precis hur det känns, jag vill inte göra dig ännu mer ledsen och besviken men svaret på dina frågor är NEJ, du är inte hans drömkvinna, han manipulerar och misshandlar dig och hade han verkligen älskat dig så hade han INTE uppfört sig illa min vän. Att han skulle ta sitt förnuft till fånga ? vännen… han har inte nått förnuft överhuvudtaget för man gör inte så, man behandlar inte en annan människa så illa !! Du måste tro på vda jag säger och jag är jätteledsen att behöva säga det men han älskar inte dig, han vill bara ha dig som en jäkla vante.

Förlåt om jag låter hård men jag vill vara ärlig mot dig och du är värd all lycka du kan få, han kan fara dit pepparn växer, lova att ta hand om dig och lova att stå emot hans trams. Han är inte värd din värdefulla tid min vän, du är störst,bäst och vackrast och den man som förtjänar det är en man som visar vad ÄKTA KÄRLEK och RESPEKT är, han som gör ALLT för dig, som finns där i sorg och glädje, han finns där ute och väntar bara på DIG så snälla du vänd dig om och blicka inte tillbaka, tusen kramar..vill du prata så skicka gärna pm..

besviken
2010-03-20 12:57
#9

Hej!

Tack Loveferrets..mmm hårda ord..men med sorg i hjärtat får jag väl erkänna, att det här har jag nog vetat själv hela tiden…men det där hoppet finns ju alltid… "det är klart att han ändrar sig när han ser hur ledsen jag blir"….men nix, det verkar mer som han njuter av att straffa ut mig, han har ff inte hört av sig. Och han vet hur dåligt jag mår av detta..ingen mat på sex dagar nu…sömn i små intervaller…

Nu har vi dag 10 som jag håller på att härda ut…ska inte ringa/sms…pratade m kvinnofriden igår kväll, när det blev riktigt illa, det är underbara människor där…nu vill jag få slut på mitt ältande i huvudet..varför gjorde han? Varför säger han? Varför gick han vidare in i ett förhållande m mig när han visste att förutsättningen för att träffa mig är att man kan prata m varandra…och satskapet höll m om hur viktigt det är!

Just nu har jag en "bra dag" är så in i helvetes förbannad på honom som gör mig så ledsen, besviken och sårad.

Varför vill den här mannen ha mig i sitt liv när han tycker att jag är det värsta som finns? Om jag skulle ringa honom, så skulle han tycka att allt är OK efter att jag har fjäskat för honom, och därefter ska allt vara som vanligt, och vi ska definitivt inte prata om det som hänt, för då blir han förbannad igen.

Jösses vad jag är rörig i huvudetGråter

Loveferrets
2010-03-20 14:50
#10

Det är inte alls konstigt att du är rörig i huvudet, han sätter ju tankar i rullning för dig och alla dessa frågor du har kommer du aldrig få ett ärligt svar på…tyvärr. Mycket bra att du ringde kvinnojouren, strongt gjort vännen, när det blir jobbigt ring dom igen eller om du har nån annan du känner förtroende för, prata, prata och älta igen. Så länge du är arg brukar det funka bra men när den känslan försvinner, det är då man ska försöka ändra på det. Men jag vet, det är rent ut sagt skit jobbigt. Även OM han skulle höra av sig till dig så försök att strunta i honom och tänk på allt ont han har gjort/sagt. Skänker dig en styrke bamse kram Skrattande

besviken
2010-03-21 13:21
#11

Jaha, så har han hört av sig…igår kväll ringer han en gemensam kompis och gör slut med mig…han säger att jag inte har ringt honom på drygt en vecka..nej, det har jag inte, varför är det alltid jag som ska ringa honom när det är han som är dum?

Han är fly förbannad för att jag har berättat för hans föräldrar och syskon att han inte är snäll mot mig. Tycker väl att de ska veta det, eller fel av mig?

Han sa att han orkar inte mer och håller på att gå i väggen! Vad är det han inte orkar? Jag ringde upp honom för….ja varför då? Vill nog inte att det ska vara slut mellan oss…vad är det jag inte begriper? Fick värsta ångestatacken igår kväll…mycket tårar blev det…och väldigt lite sömn…vet inte hur jag ska klara jobbet i morgon…har provat att ringa/sms.a honom men inget svar…såklart.

Bra bantningskur det här….

Loveferrets
2010-03-21 13:38
#12

Att han är förbannad på dig för att du berättat för hans familj bevisar ju bara att han inte vill stå för konsekvenserna och att han vill att du ska ringa betyder att han tycker det är okej att bete sig som han gör, så jäkla feg är vad han är. Klart du inte får nått svar nu, han driver med dig och vill att du ska böna och be om ursäkt för att du inte hört av dig.

Han är inget att ha, tillåt dig inte att bli behandlad så här, du är värd bättre. Jag förstår att det är jobbigt men försök att kämpa emot.

besviken
2010-03-21 14:35
#13

Visst är jag värd bättre…när jag ringde upp honom i gårkväll var han inte lika övertygad om att det skulle vara slut mellan oss…utan då hette det "jag vet inte"(ringde upp honom efter att kompisen ringde mig,) varför ringde han henne? Gör man så, i min värld så bryter man inte ett förhållande i vuxen ålder på det sättet…när vi la på sa han vi hörs …och idag inget svar…

Det här är tortyr…han vet att jag mår skit när han gör såhär…hur kan han medvetet skada mig på det här sättet? För nog sjutton måste det vara medvetet…hans mamma började gråta när jag berättade, jag frågade henne om hon trodde att jag ljög, men det trodde hon inte. Han är ju hennes gullgosse och är satt på piedstal…hans före detta som han har sina barn m stod ut i 15 år…hon blev inlagd på psyket när hon till slut lyckades bryta m honom…och henne har dom aldrig trott på…stackars kvinna..

Att jag inte har ringt honom är inte mer än rätt, hans tfn fungerar ju uppenbarligen…

Med tanke på att jag är dum i hela huvudet enl honom…läste jag nåt kul i veckan som kanske stämmer på mig =)

OF COURSE I´M SANE! WHEN TREES START TALKING TO ME, I DON´T TALK BACK

Annons:
besviken
2010-03-23 19:03
#14

kul värre just nu …mitt sista samtal med honom var i lördags…efter kompisens samtal m mig….då är han inte riktigt säker på om det ska va slut? Han avslutar med ett vi hörs…det va i lördags….I söndags ringde/sms.ade jag honom för att förhöra mig om han ska på hockeyn..inget svar. Jag går dit för jag tror att han inte är där…men jodå, han är där..

när jag går förbi viftar han in mig, jag går fram… tittar på honom, då böjer han sig ner och ger mig en puss????Efter en stund tar han min hand… Det står då vänner runt omkring som vi båda känner…jag orkar inte vara kvar..lämnar hockeyn efter ca 1 1/2 period, med att jag måste gå nu, han frågade varför då? Svar från mig…jag har en vän som väntar på mig..du jag ringer dig senare sa han. Han ringde så klart inte, och det var heller inget jag väntade mig.

Har fått propovan utskrivet..jösses vad skönt att få sova en hel natt =) kände mig som en ny människa i morse …men ikväll som rena vraket…tilläggas ska göras att jag såg honom genom bilrutan i dag på lunchen…och herrgud vad jag älskar honom….ff ingen tid till psykolog…känns som det håller på att ta livet av mig…mina vänner säger…det är bara till att gå..NEJ DET ÄR DET INTE…i allla fall inte än…känslomässigt…vad fan är det som händer???????

Hawknestgrove
2010-03-24 16:25
#15

USch, stackars dig. MEn lyssna nu på de hårda orden som Loveferrets har gett dig. Bry dig inte om sån skit, rent ut sagt, för han är inte ens värd att användas som dassborste i ditt hem! Tänk på dig själv som fågel Fenix. Som stiger  praktfull ur askan! OCh lyssna på  Gloria Gaynor, I will survive!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

SidenMoare
2010-03-27 23:05
#16

Tag dig ifrån honom. Han bara utnyttjar dig för att själv "må bra". Hemskt eller hur? men så är det. Du skall "dansa" efter HANS pipa. Göra som HAN säger, ringa när HAN vill, prata med honom på HANS villkor, lyda HANS minsta vink etc. etc.

Tycker att du skall kontakta kvinnojouren så du får hjälp med att få ett perspektiv på detta. För den krassa verkligheten är att han har en hållhake på dig. DU lyder honom och då får HAN tillfredställelsen av att skälla ut dig. För du lider när han väntar ut dig.

Gå inte tillbaka till honom

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Loveferrets
2010-03-28 03:34
#17

#13, Men snälla vännen, försök och förstå och ta det till dig vad vi sagt här, han är ett stort jäkla ****, du knäcker dig själv gumman om du fortsätter med honom, du kommer snart hamna på psyket så som han behandlar dig och inte vill du vill sitta där för att han har krossat dig så ?

Jag vet att det är hårt för har själv suttit i samma sits och du är värd bättre och det måste du komma ihåg. Men vi säger det för DIN skull så du ska vakna upp, det är inte värt att hålla på så, jag lovar dig.

Snälla du, Vakna NU, vi vet att du älskar honom men han är inte värd din energi och alla tårar,det är ditt hjärta som talar, inte förståndet. men hjärtat förstår inte hur fel det är men det gör ditt huvud.

Hawknestgrove
2010-03-30 19:13
#18

har du lyckats ta dig ur?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

besviken
2010-03-31 10:39
#19

#17

Nej, jag har inte tagit mig ur detta=( det är ff jättejobbigt, han hör av sig varje kväll och säger godnatt (vi har barnen denna veckan) och jag kan inte låta bli att svara…

besviken
2010-03-31 14:29
#20

Fick nyss ett samtal från honom…han sa, ska vi fortsätta det här förhållandet så gör jag det för din skull…va????Jag blev mållös….

Och därefter frågade han om jag ska med på bio till helgen…snart måste det gå upp ett ljus för mig =)

Annons:
Hawknestgrove
2010-03-31 17:38
#21

Åh så du ska vara såååååå tacksam då eller??????

HAn kan ta sin bio och stopap upp nånstans, häsa honom det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mirjami-78
2010-04-01 00:47
#22

Men vad är det han håller på med. fort. det hela för din skull?? Såå han har inget som helt intresse för förhållandet??

Om du bara har krafter så försök att bryta med han. ta en sak i taget annars går det inte men sakta men säkert kommer du på det sättet kunna ta dig ur hans grepp. Jag vet det är inte enkelt har själv varit där en gång i tiden, men ta en sak i taget!! Du är värt något bättre!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Tangotime
2010-04-02 15:48
#23

Jag har varit i ett liknande förhållande för ca 10år sen. Det tog ett tag innan jag förstod vad han höll på med, men jag hade underbara vänner som hjälpte mig där ifrån. Vi bodde ihop så vi hade ju lite att fixa med. Du kan ju säga upp bekantskapen med honom utan att flytta osv. Ta chansen så får du och dottern ett bättre liv! Man klarar aldrig av att bli behandlad som du blir en längre tid utan att bli knäckt tillslut. Och du är värd att må bra även om det betyder att du måste bryta med den här killen. Och din dotter är verkligen värd en mamma som mår bra!!!

Mitt råd är att prata med dina vänner! Be dom säga sin syn på saken så du får höra deras version. Och han kommer INTE att ändra sig, det kan jag lova. Det har han ju bevisat så många gånger och hans ex säger ju samma sak.

Nästa gång han ringer tycker jag att du ska säga till honom att det är slut, ring inte mer, kom inte hit, jag är INTE intresserad av att bli bahandlad så här och du kommer inte att ändra på dig. Jag har bestämt mig, låt mig vara! Sen raderar du hans nummer på mobilen och ge dig fan på att klara det här! Svara INTE när han ringer! Det drar bara ut på tiden, för du KOMMER lämna honom förr eller senare. Se till att det blir nu!

Hawknestgrove
2010-04-02 20:05
#24

Tackar Tango och Pia för  peppningar i tråden!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

isa
2010-04-03 02:27
#25

#19 han försöker manipulera dig. Gå inte på den där taktiken!

#22 Jag instämmer helt med dig!

Tangotime: Svar bara en enda gång till när han ringer och då säger du åt honom att du vill att han lämnar dig ifred. Sedan ska du inte svara när han ringer. Jag vet , det är inte lätt,m men det är mycket svårt att bli av med den här typen av karl om du inte är hård emot honom.

I "lättare fall" kan det hjälpa att byta telefonnummer. Det finns billiga kontantkort som man kan köpa.

Jag vill inte skrämma upp dig, men det kan också bli fel, med att byta telefonnummer så han inte kan ringa dig längre, för då kanske han dyker upp hemma hos dig istället och skyller på att han inte har ditt nya nummer. Och då kan det bli en polissak.

Han ska redan första gången ( kan bli fler gånger - jag vet ) i telefonen respektera vad du säger om du säger åt han att lämna dig i fred och att du inte vill att han kontaktar dig på något vis.

Kontaktar han dig efter att du har sagt åt honom ovanstående, så ofredar han dig.

Jag hoppas och önskar att du kan bli fri från honom. Han är inte värd dig! psykisk misshandel kan vara lika jobbigt som fysisk misshandel

( fast jobbigt på ett annat sätt ) och ingen är värd att bli behandlad på detta sätt.

Stora styrkekramar från isa

Tangotime
2010-04-03 09:09
#26

Det ÄR jobbigt att lämna ett förhållande även om han inte behandlar dig väl. Låt det vara jobbigt och försök att förstå att det kommer vara jobbigt. Det är därför det är så viktigt att du har vänner/familj som vet vad som händer och som kan stötta dig!

Nu säger jag INTE att han behöver reagera som mitt ex gjorde, men när jag flyttade så var allt frid och fröjd. Jag sa att jag villa ta en paus och att jag ville ha tid för mig själv där av flytten. SEN gjorde jag slut, när allt var klart med flytten och jag inte behövde träffa honom mer. Det var väldigt lugnt ett tag men sen träffade han en ny tjej som tydligen var HELT rubbad. Hon började påverka honom och det slutade med att jag var tvungen att polisanmäla honom och dessutom låna en kompis vakthund för att våga sova på nätterna! Men det var ändå ganska skönt när det lugnat sig igen att han gjort som han gjorde för jag kunde ju inte bli mer övertygad om att jag gjort rätt! Han var ju heeelt uppåt väggarna dum i huvudet!

Nu är jag gift och har en underbar dotter tillsammans med min UNDERBARA man! Det bevisar ju också hur mycket mer vi faktiskt är värda! Du kan få ett jätte bra förhållande och det är du verkligen VÄRD. Men med den här killen är det en omöjlighet och det vore så synd om du slösade bort flera år på att komma på det för att SEN lämna honom. Då kan du vara så nedbruten att det tar år för dig att resa på dig igen. SNÄLLA! Låt det inte bli så! TÄNK förnuftigt NU och låt inte kännslorna styra i det här läget. Jag vet vad jag pratar om och även om man tror atta man älskar en sån här person så märker man efter en separation att man faktiskt inte gjorde det!

isa
2010-04-03 14:22
#27

OBS! i min text i inlägget #24 menar jag naturligtvis till "besviken" jag skrev fel namn. Det var inte till dig Tangotime. Förlåt, jag hoppas du förstod att det var menat till Besviken.

Annons:
besviken
2010-04-03 15:47
#28

Det är ingen risk att han hör av sig till mig, om jag ber honom om det…när jag inte har ringt honom på 10 dagar, så har han inte heller hört av sig till mig…han har väldigt mycket av prestige…jag tror inte att han skulle sjunka så lågt (i sina egna ögon) jag ska jaga honom, då trivs han..och att han skulle komma hit och inte bli insläppt är nog under hans värdighet…elller menar ni att han kan förändras på sikt om jag inte hör av mig på x -antal veckor så kan han börja jaga mig?

Tyvärr föll jag i går kväll när han ringde, har varit hos honom i natt…fick champagnefrukost och jordgubbar…vet att detta är en del av hans spel…den onde och den gode…jag vet inte vad det är jag håller på med…kanske är det så att jag väntar ut nästa utbrott, för att på så sätt, "sätta spiken i kistan".

Tack alla för underbar stöttningSkrattande

Tangotime
2010-04-04 09:43
#29

#26 Jag förstog att det var till "besviken" du skrev Glad

#27 Om du har bestämt dig för att lämna honom finns det inget att vänta på. Nästa utbrott kan innebära fysiskmisshandel och gå ännu längre än det gjort hittills. Va rädd om dig själv och ta ditt välmående på ALLVAR!

Mirjami-78
2010-04-04 15:26
#30

#27 Jag vet hur lätt det där är att man faller tillbaka. Inget som man kan förändra på en dag, men försök ta ett steg i taget. Växa i dig själv sakta men säkert för att en dag bara kunna säga till han att du är inte den jag söker, för jag är värt något bättre.

Var försiktig så han inte ger sig på dig med våld och skadar dig. Då måste du anmäla han på en gång!! Se alltid till att ha mobilen med dig om du nu ska träffa han. Gärna också att någon vet att du träffar han och var. Ja var försiktig!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hawknestgrove
2010-04-04 22:49
#31

ja, tyvärr, så är ju bra sex och ömhet  också ett bra vapen som hans typ använder. Känner igen det så väl…..Min fd, gav sig ut tidigt på morgonen efter att vi bråkat en hel natt och körde fem mil för att köpa en frukostros till mig. Underbart? Ja visst….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

SidenMoare
2010-04-05 11:07
#32

OM och det är ett STORT OM…skulle träffa honom igen så föreslår jag att du lär dig ringa 112 på mobilen i fickan och även hur du gör en inspelning på mobilen. Då är det lättare att snabbt få hjälpoch du får även ett bevis på hans hot.

DET är en del av min säkerhet. Om du behöver byta mobil för att kunna göra det så gör det. Det är en billig livförsäkring. Men det bästa vore att du håller dig borta från honom alldeles.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hawknestgrove
2010-04-05 15:21
#33

Bra tips….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

SidenMoare
2010-04-05 23:06
#34

#32

Fick det av en kompis och det känns tryckt.

Kan larma i fickan både 112 och att spela in röstinspelning. Bra livförsäkring och de flesta har ju mobiler idag som har en massa bra funktioner. Jag har även sos-larm på min. Bara att trycka på en knapp och ett larm går direkt till polisen som får upplarmet genom GPS. Bra att ha den funtionen aktuell med. Så kolla allt bra som finns i mobilen. Det kan vara en livräddare och ett bra bevis

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Annons:
Kerstina-61
2010-04-13 04:32
#35

Hej, Besviken!

Du har fått många bra råd och tips här. SidenMoare gav dig ett riktigt bra tips med att spela in på mobilen. Jag har tipsat flera brottsoffer (jobbar med Brottsofferjouren)  som haft stor nytta av de inspelningarna i tingsrätten då det kan användas som bevis.

Lämna den här killen! Finns inget att vänta på, som andra också har sagt här. Det blir aldrig någonsin bättre utan bara sämre! Å innerst inne vet du säkert det också. Ta en stödkontakt på t.ex ett kvinnohus, eller Boj eller annan. Men helst någon som står utanför din vänkrets, som är helt utanför de hela. Hur goda vänner man är är, så kan det vara svårt att berätta allt. Så lätt att utelämna saker bara för att man skäms, eller för att man inte vill någon annan ska må dåligt mm.mm.

Stort lycka till!

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Upp till toppen
Annons: