Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 1334 ggr
efronbooks
2010-08-21 17:32

svårt att bryta ut

För en vecka sedan lämnade jag min sambo som jag orkade inte leva länge. Han var alltid irriterad på mig, påpekade hur oduglig jag var mm. Han kunde göra det även när vi var på besök hos våra vänner eller på någon bjudning. Jag bad honom flera gånger att inte förnedra mig på det sättet framför mina vänner, men det hjälpte inte. "Håll truten" var en av dem fraser som han använde för att förnedra mig. Jag älskade och älskar honom fortfarande och trodde alltid att jag måste anpassa mig till honom. Han ofta skylde på  att vi har olika bakgrund - jag är invandrare och han är svensk.

Jag försökte bryta ifrån honom flera gånger, men kom alltid tillbaka då han började uppvakta mig igen. Och jag grät av rädsla att jag hamnar igen i den hän situation men ändå kom tillbaka till honom för jag älskade honom.

Nu försöker han igen uppvakta mig, men jag håller ut. Jag till och med berättade både för mina vänner och hans vänner att jag lämnade honom. Det var min försäkring att jag inte skulle förlåta honom igen.

Ge mig stöd, snälla ni

JAg vill inte tillbaka i det där träsket

Efronbooks

Annons:
Mirjami-78
2010-08-23 01:48
#1

Jag vet att de där är allt annat än lätt.  Stå på dig och undvik kontakt med han. Ta konakt med en kvinnojour med som kan stötta dig i detta hela så att du blir starkare i dig själv och kan visa din indre styrka emot han. Om ni har gemensamna barn be hjälp från fam.rätten.

Du är stark, du har berättat för vänner och bekanta hur du har haft det och de är ett steg frammot. Stå på dig, prata inte med han om det absolut inte är nödvändigt för ju längre tid det går desso lättare kommer det bli för dig att kunna säga ifrån till han, för su vet hur han är och "vilkte spel" han kör. Blir han hotfull eller liknande tveka inte ring polisen.

Jag säger detta till dig då jag själv har levt i ett förhållande som jag ångrar att jag inte lämnade mycket tidigare än vad jag gjorde till slut.

Jag vet att allt detta kräver kraft men du har reda tagit det största steget!! Kram till dig!!

(Det finns en linje dit man kan ringa vid behov…..Kvinnofrisdlinjen 020-50 50 50 de är bra på att lyssna då man behöver det och kan även ge råd vid behov)

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

LuckyLady
2010-08-23 11:27
#2

Kvinnofridslinjen är mycket bra.

Jag hoppas att du kan finna stödet du söker här och på din lokala kvinnojour.

Lycka Till
*LL*

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Hawknestgrove
2010-08-26 00:27
#3

Åh kram till dig!!! Det var starkt gjort!!!! Stå på dig och unna dig något extra , något litet varje vecka för att du har gjort dig själv denna tjänst! Behöver inte vara något kostsamt, kan ju räcka med ett nytt fint hårspänne, en godispåse av den sorten du gillar bäst….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: