Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1761 ggr
LitenPyssling
2010-12-20 11:28

Alkohol & Droger

Håller på med en debatt alt. krönika på svenskan om alkohol och droger. Dock vet jag inte vilken jag ska välja ännu då jag svajjar mellan valen.

Själv anser jag att åldersgränsen på krog samt system skall höjas, på system till 25 och krog 23.
Detta för att jag känner att det borde stoppa en del av alkoholutgivningen till ungdomar samt att alkoholismen bör dras ner om gränserna blir högre i och med att det blir svårare att få ut.
Är ju inte alla som vill köpa ut.

Detta kan visserligen vara en "knäpp" tanke, men jag vet inte riktigt hur alkoholvärlden fungerar då jag personligen avskyr det.
Dock vet jag att många unga vill ha sänkt då de ska få ut enklare. Nästan hela min klass exempelvis samt deras "drickvänner".

Hur känner ni kring alkohol och droger?
Ska de höja åldersgränserna? Varför/Varför inte?
Någon personlig berättelse kring alkohol/droger som ni vill dela med er?

Kom med allt och ingenting vad ni tycker och känner.
Skapa diskussioner om ni vill det, skriv ut era tankar ordentligt =)

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Annons:
Hawknestgrove
2010-12-20 23:28
#1

nog tycker jag att du har rätt, men sedan kan man ju fråga sig om det hjälper. När 14-åringar kommer över sprit och super sig asfulla och  hamnar på sjukhus….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LitenPyssling
2010-12-21 00:41
#2

#1 Man kan alltid undra =/

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

qdela
2011-01-31 01:47
#3

Varför höja åldersgränsen??? Jag tycker att de gör problemen bara värre… De yngre hittar dricka på andra ställen o kanske SÄMRE SAKER , vem vet va de köper o av vem? Tycker nog att de känns säkrare då yngre dricker där det finns de som håller ett öga på händelser o de som kan hoppa in ifall det behövs….. talar av erfarenhet jag själv sett massor under åren som kunde undvikas med tex några vakter. Tack för migSkrattande

Upp till toppen
Annons: