Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1644 ggr
TOdenborg
2011-02-23 14:42

Vågar inte vara ensam längre

Natten mellan 18/19 februari.

Jag och min pojkvän var hemma hos en kompis till honom, vi började tjaftsa och jag bestämde mig för att jag skulle åka hem. Irriterad och ensam går jag mot tunnelbanan samtidigt som jag har en killkompis i telefonen för att slippa vara ensam och få prata ut om det tjafs som var mellan mig och killen. Väl nere på perrongen upptäcker jag att jag gick ner fel uppgång och måste gå hela vägen bort till andra änden för att hamna rätt på tunnelbanan sedan.

Det var ändå rätt mycket folk här, vilket gjorde att jag som alltid går på helspänn slappnar av. När jag ska passera ett gäng invandrarungar (både tjejer och killar) i 15-20 års åldern börjar en knuffa på mig (jag har fortfarande min vän i telefonen), dum som man är så försöker jag puta bort dem och kan ha slängt ur kommentaren "vad fan håller du på med?"
Hela gänget har stora hånflin i ansiktet och sedan knuffar två av tjejerna mig igen, därefter får jag som ett regn med slag i huvudet, känner att någon drar mig hårt i håret och kommer inte ihåg mer än att det plötsligt är massor av underbara människor runt mig som på flera sätt försöker hjälpa mig.

"Du har blivit misshandlad och polisen är på väg" är det någon om säger till mig. "jag måste ringa Jocke, han måste vara jätte orolig" säger jag till en av dem som håller om mig. Jag ringde honom men killen som tog hand om mig bad att få prata med honom istället och förklarade då vad som hänt. Jocke kom dit på några minuter och följde sedan med mig i ambulansen och väntade tills min pojkvän kommit dit.

Jag är så glad över att dessa personer var där, annars hade de nog lyckats spräcka skallen på mig.

Annons:
TOdenborg
2011-02-23 15:27
#1

Det jobbiga är att jag som tidigare inte haft några problem med invandrare har så fort jag sett en person med utländsk bakgrund blivit rädd och känner ett enormt hat. När jag efter 17 timmar på sjukhuset väl blev utskriven kom min pojkvän och svärmor och hämtade mig för att ta mig ut på landet där jag kan känna mig tryggare. Var inne i stan en sväng i förrgår för att få värktabletter och så sjukhuset kunde ta fler bilder på mina skador. Jag har nog aldrig känt mig så rädd som jag gjorde de få timmarna som jag fick vara själv.

Nali
2011-02-23 23:33
#2

Jag är väldigt ledsen över vad som hände, jag är bosnisk (född i sverige, bosniska föräldrar). Jag hade ett väldigt svårt liv hemma vart misshandlad fysiskt och psykiskt, Jag har fortfarande inte kommit över vad som hände och hamnat i en depression, det jag ville säga var. Var inte rädd för alla som har ett annat ursprung för det har vi alla. Visst vi bosnier liknar mer er svenskar med tanke på hy osv. men jag ville bara påpeka att det finns snälla invandrare också. Jag hoppas du mår bra nu och kan försöka fungera ihop med folk igen.

TOdenborg
2011-02-25 20:27
#3

Usch vad hemskt! Jag hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver här. Jag vet att det finns snälla invandrare, har flera vänner sedan tidigare från olika länder. Men efter den här händelsen blir alla nya ansikten läskiga och jag får det till att alla med invandrar bakgrund skrämmer mig. På måndag ska jag träffa en kurator som har hand om brottsoffer och hoppas verkligen på att det ska hjälpa mig att få tillbaka tron på människor runt mig.

Nali
2011-02-25 20:52
#4

# jodå jag har stående tid hos skolkurator och han hjälper mycket, har inte träffat han nu på ett tag då jag varit sjuk och massa men har försökt hitta lösningar själv som har hjälpt mig ifrån att bryta ihop totalt. Bra att du söker hjälp iallafall och inte har allt inom dig, jag hade dock svårt att lita på folk och det tog mig 3 år att bygga upp ett självförtroende för mig kurator. En sak, även jag som invandare håller mig borta från vissa andra invandrare, speciellt dom som skapar trubbel och från din historia så vet jag ju att du inte kunde hålla dig borta då det var ''rush hour''. Hoppas allt löser sig för dig. Kram

Hawknestgrove
2011-02-27 15:57
#5

ja, det kan nog vara väldigt svårt att inte dra alal över en kam i ditt fall. MEn som sagt, det är bara sk**n du märker…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: