Annons:
Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 1701 ggr
Anonymos
11/22/16, 3:15 PM

Vilka FBgrupper kan hjälpa en ekonomiskt?

Vet inte vart jag ska fråga om detta.. Men vad finns det för FBgrupper som kan hjälpa en med exv. mat? Nästa månad kommer jag inte ha en endaste krona till mat eller julklappar, detta då min inkomst täcker hela min hyra nästa månad.. Blir en hemsk december. 😕

Vet att "Änglarna runt hörnet" är en grupp, men har redan frågat där och de vill inte hjälpa om man inte söker om exv. julmat till jul. 

Pga misshandel av nära och kära, har jag heller ingen jag kan fråga om jag får låna pengar av.

/Anonymos

Annons:
komigentam
11/22/16, 3:19 PM
#1

Som jag förstått så kan man i många (alla?) kommuner ansöka hjälp hos bl.a. kyrkan, föreningar som lions, majblomfonden osv. Det kanske inte stämmer i alla kommuner, detta är något jag hört av vänner där jag bor.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Anonymos
11/22/16, 3:24 PM
#2

#1: Ja men jag tror inte det går i kyrkan här i denna kommunen jag bor i. Det är det som är svårt. Jag har annars rätt bra ekonomi, men det är i december som jag kommer behöva hjälp. 😐 Så tänkte höra om det finns några FBgrupper som kan hjälpa.

/Anonymos

[Giiisella]
11/22/16, 3:47 PM
#3

Kolla Giving people, vet dock inte om det bara är för familjer eller för enstaka människor oxå. De verkar kunna hjälpa till med mat, kläder till barnen m.m.

[LarssonA]
11/22/16, 4:00 PM
#4

Har just skickat några kronor till en kvinna i gruppen "swish önskas och ges" på  FB..

Anonymos
11/22/16, 4:12 PM
#5

#4: ska kolla :) tack.

/Anonymos

Luisa
12/6/16, 2:35 PM
#6

Kolla i gruppen som heter What do you need help with today buddy, finns många där som bett om pengar till mat och julklappar och som har fått det :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: