Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1440 ggr
[krutgubben]
10/5/16, 7:27 PM

Till misshandlarna.

Jag vet att ni som misshandlade mig har kommit på kant i livet, ni känner er utstötta och har därför valt den kriminella vägen. I ert gäng känner ni samhörighet med era bröder för dom bryr sig verkligen om er, iallafall så länge ni är ert gäng troget. Men när ni senare får ett mer insiktsfullt synsätt på er själva så inser ni att det är egentligen ni själva som felet finns hos, nu börjar ni få dåligt samvete för hur ni kunde slå in min vänstra kind och hur ni kunde höra mitt högra ben gå av från smällen av knogjärnet. Det var inte jag som straffades, det var ni själva som straffades för er onda gärning på mig är något ni får leva med för resten av era liv och jag som offer tycker inte ett dugg synd om er!

Annons:
AnnaMariaK
10/6/16, 8:50 PM
#1

Nej, det är verkligen inte synd om misshandlarna. De har valt den onda vägen i livet. Den är som ett träsk, för varje steg sjunker man djupare och det blir svårare att ta sig upp. Jag försöker tänka att mitt liv är alldeles för värdefullt för att jag ska slösa bort min energi på vrede. Det finns en mycket bra bok som Viktor Frankl, överlevare från koncentrationsläger, har skrivit: Livet måste ha mening. Jag tänker att de onda människorna är sådana vars liv inte har någon mening. Keep going TS!🌺

[krutgubben]
10/7/16, 1:42 PM
#2

Tack Anna Maria! Det är så sant!

Upp till toppen
Annons: