Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1107 ggr
MissClue
5/28/16, 1:03 AM

osund vänskap?

Vad ska man göra när man känner sig utnyttjad och ser drag hos en nära vän som påminner om mina två senaste ex som framförallt psykiskt misshandlat än? Jag vet att jag borde bryta med vännen för han har svikit mig så mycket men jag hamnar i samma mönster som när jag skulle bryta med mina ex. Jag kan inte sluta tillfredsställa honom genom att alltid vara där oavsett medan han ignorerar mig så fort det inte passar honom. Jag får fysiskt ont i hjärtat av strunta i människors behov men jag är samtidigt extremt trött på att alltid vara den som vänner hör av sig till när det är svårt och de behöver råd för när jag behöver stöd så är de inte där. Anledningen till att jag behövde skriva av mig var för att en vän gjort slut med hans tjej och plötsligt hör av sig till mig igen. Så fort de är tillsammans hör jag inget från honom, men när han är själv är jag den bästa, mest viktigaste personen i hela världen. Borde ryta och bryta men jag klarar det inte

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Hoseok
5/28/16, 4:29 AM
#1

Jag har varit i totalt 3 abusive förhållanden. Med min mamma, med mitt ex och med en kompis. Jag har lärt mig framför allt en sak: Prioritera alltid din egna hälsa när det kommer till vilka du pratar med. Du har inte skyldighet att ta hand om andras hälsa. Så länge du inte är rent utav elak, gör det som känns bäst. Har du pratat med din vän om hur du känner? Kan låta svårt men jag känner rent spontant att antingen bryter du kontankt med honom eller så pratar du med honom om det på ett försiktigt sätt. Att han bara pratar med dig när han inte är med sin tjej låter inte bra. Behandlar hon honom okej?

MissClue
5/28/16, 8:32 PM
#2

#1 Det är kloka ord, jag försöker sätta min hälsa först men det är svårt. Man borde lärt sig efter sina förhållanden men ja, jag är svag. Jag får dåligt samvete om jag inte är där för någon som jag vet har det svårt trots att personen inte hade gjort det samma för mig. Jag har pratat lite med honom om det. Jag ville ändå att han skulle förstå lite hur mycket han sårade mig första gången han klippte ur mig ur hans liv. Jag får vara väldigt försiktigt för han blir otroligt obekväm i sådana situationer. Nu har han gjort det gång på gång på gång då de blir ihop och gör slut hela tiden. Jag har bara varit en stöttepelare mellan turerna. Jag blir dock inte lika sårad nu som första gången han gjorde såhär. Jag vet inte om det är lönt att prata med honom. Möjligen om han börjar kalla mig för underbaraste, bästa, snyggaste osv, känns så falskt och jag blir riktigt irriterad. Är dom ihop är jag bara "du", hej du…Jag känner inte henne men jag tror inte hon alltid är jättesnäll mot honom. lät inte så förrförra gången de gjorde slut. Tror dock inte hon påverkar honom att inte skriva med mig för han har gjort såhär förut i andra situationer. Vi har ju känt varandra i 15år och bott ihop en period. Han går alltid sin väg, kan göra helomvändningar utan förvarning. när vi bodde ihop flyttade han utan att ha sagt att han inte trivdes. kommunikation är det vi har problem med =P Jag får se hur det går. Hade precis tänkt åka ner i veckan och lägga hans nycklar till lägenheten i brevlådan eftersom vi ändå aldrig ses. Så tog det slut och nu känner jag mig taskig om jag tvingar dom på honom. Har försökt ge tillbaka dom tidigare men han känner sig trygg att ngn har nycklar ifall det skulle hända något. jag vill dock inte vara denna någon längre.

I love not man the less, but Nature more…

Upp till toppen
Annons: