Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 830 ggr
AnneN
4/16/16, 5:16 AM

Blev nyss vittne till misshandel

Skulle bara snabbkissa av hundarna innan jag tänkte försöka sova.

På väg förbi trapphuset bredvid så hör jag skrik och dunsar, tittar upp och ser någon bli nertryckt vid fönstret på översta våningen, en gardin rivs ner och det hörs mer skrik och dunsar.

Har inte mobilen med mig, så skyndar mig in, lämnar Velvet och tar med Valle och mobilen ut igen.

Hörs fortfarande mer skrik och dunsar så jag ringer 112 och talar om vad jag sett och vad jag hör då jag definitivt misstänkte misshandel.

Polisen var snabbt på plats inom 2-3 minuter efter jag lagt på. Får då upprepa för de 2 polismännen vad jag sett och hört. De går upp och pratar med paret som bor där. Jag och Valle väntar utanför.

Efter en stund så kommer poliserna ut igen och berättar att det definitivt har varit slagsmål i lägenheten, men ingen av dem har några synliga skador och ingen ville göra någon anmälan i nuläget. Men poliserna var glada att jag hade ringt iallafall och bad mig ringa igen om jag ser/hör något mer. Mer än så kunde de tyvärr inte göra då de inblandade inte vill göra någon anmälan.

Stort tack till Polisen Luleå, Boden för snabbt agerande och mycket trevligt bemötande.

Blir så arg och ledsen att sådant kan hända! Hur kan man misshandla en annan människa? Kan verkligen inte förstå hur man tänker då. Är så upprörd att hjärtat slår i 190 och hela jag skakar.
Någon sömn lär jag inte få än på några timmar, men jag har iallafall gjort vad jag kunnat för att hjälpa en medmänniska i nöd.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
4/16/16, 5:23 AM
#1

Här finns lite mer info om misshandeln på polisens hemsida.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Skorpion76
4/16/16, 6:14 AM
#2

Mycket bra agerat! Ta dig en titt i inboxen ny!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

AnneN
4/16/16, 6:24 AM
#3

#2 Tack för buketten 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

_Fisken
4/16/16, 6:45 AM
#4

Jättebra att polis blev tillkallad så de fattar att de inte kan göra vad som helst mot varann. Händelsen blir mer "stor" då. 
Min dotter, 11 år, och hennes kompis blev antastade och jagade igår av en "ful-gubbe" mitt i samhället, mitt på dagen.  Jakten avbröts av en karl som samtidigt ringde polisen.  Jag är evigt tacksam för denna karl som gick in och avbröt.

AnneN
4/16/16, 6:55 AM
#5

#4 Ja jag hoppas att det inte behöver hända igen. 
Oj, vad otäckt! Vilken tur att det fanns en medmänniska som reagerade och agerade. Hoppas din dotter och kompisen mår bra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sabinan
4/16/16, 11:51 PM
#6

Jättebra att du ringde polis, TS.
Jag önskar det fanns flera så handlingskraftiga människor som du.
Hoppas chocken lagt sig för dig och att du och den misshandlade får ro i natt.
Jättebra att en utredning kom igång tack vare dig! 🌺

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
AnneN
4/17/16, 12:07 AM
#7

#6 Ja för mig är det en självklarhet att reagera och agera när jag ser/hör något som är så väldigt fel, hade inte haft samvete till att inte göra något åt situationen.

Önskar bara att det fanns något mer jag kunde göra, har väldigt svårt att släppa detta. Hoppas verkligen tjejen vågar lämna honom för så illa som det lät (hördes tydligt utanför huset och de var på 3:e våningen) så tvivlar jag starkt på att det var första gången hon fick stryk.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Thotis90
4/17/16, 5:16 PM
#8

Jag blir så glad när jag läser/hör om människor som agerar gällande misstänkt misshandel. Jag har själv levt med en våldsam man och det var aldrig någon som agerade trots mycket skrik, blåmärken m.m. Jag önskar att någon hade gjort någonting för mig. Då kanske jag hade kunnat ta mig därifrån snabbare.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Sabinan
4/18/16, 12:53 AM
#9

#7 Du kan kanske ta kontakt med tjejen, prata m det som hänt och så?
 Tror det kan kännas jätteskönt för henne att få stöd och veta att du bryr dig, genom att säga att det var du som ringde till hennes hjälp.
Ännu en gång, bra gjort av dig! 🌺

#8 Thotis, jag håller verkligen med. Önskar att grannarna ringt efter polisen, både när jag var lite och min pappa misshandlade mig och min mamma, samt senare när jag själv levt i våldsamma relationer.
En som ringer och på så sätt agerar är en riktig hjälte i mina ögon.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Upp till toppen
Annons: