Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1468 ggr
Sabinan
4/14/16, 10:48 PM

Är du konflikträdd?

Anser du att du är konflikträdd?
Hur handskas du med konflikter som uppstår? Berätta gärna.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Anonym783
4/14/16, 10:55 PM
#1

Ja. Hatar konflikter och undviker dem så mycket jag kan.

Hakuna Matata.

vendelay
4/14/16, 10:57 PM
#2

Nej. Jag försöker lösa dem direkt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sabinan
4/14/16, 11:09 PM
#3

Jag anser att jag tyvärr är konflikträdd.
Då går jag hellre undan och försöker samla mig men blir jag omåttligt provocerad och dessutom inte får vara i fred med min ilska, går jag i taket. 😕

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Hoseok
4/14/16, 11:28 PM
#4

Jag är en drama queen.. haha.

Sabinan
4/14/16, 11:31 PM
#5

#4 Haha ❤️

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Hoseok
4/14/16, 11:45 PM
#6

Man önskar att man säger det med glimten i ögat, men det är så sant. Jag hittar inte på saker för att skapa drama, det hade inte fallit mig i att göra det. Men om det är något slags drama, så har jag en tendens att elda på lite. Beror såklart på vad det handlar om. Hotfulla situationer är ju en sak, men t.ex. att få chansen att tjafsa med någon.. Jag går igång på det mer än vad jag borde. 😇

Annons:
Sabinan
4/15/16, 12:01 AM
#7

#6 Hmm, okej då förstår jag bättre, är det ganska oskyldig så är det ju ingen fara.
Men annars kan jag tänka mig att man lättare hamnar i konflikter, särskilt om det bli missförstånd..?

Men att munhuggas lite lätt kan vara ganska uppfriskande ibland 😇

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Hoseok
4/15/16, 12:36 AM
#8

#7 Jo men precis. Jag är väl en sån person som tycker att om någon säger något som är rent utav fel, så måste jag rätta personen om jag är 100% på att jag vet att jag har rätt. Vilket kan leda till tjafs.

 Det är inte ofta jag har tjafs/diskussioner med folk utan att faktiskt ha argument för det som är, ja, faktabaserade. Och om det inte är det så är jag tydlig med det.. För jag är trött på folk som påstår att saker är på ett sätt utan att faktiskt kolla om det är så. Vill inte vara en sådan person.

Ibland undrar jag dock hur jag orkar tjafsa med folk som kommer med rasistiska och sexistiska uttalanden. På internet är det svårt för man vet ju inte om folk är seriösa eller bara vill provocera. Men just gällande dom två sakerna så vill jag säga emot för jag vill få stopp på skiten.

Aleya
4/16/16, 8:10 AM
#9

Är inte konflikträdd. Dock väljer jag vilka konflikter jag lägger större kraft på än andra. Ett litet gnabb från någon som jag vet är bara grälsjuk brukar jag helst ha så kort och konsist som jag kan. Men kan lägga ner oändligt med tid och resurser om det är något som gjorts fel och jag vet att jag har lagen på min sida och att jag har rätt. Då kan jag lägga ner timmar på att bevisa det. Särskilt emot myndigheter.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maleficum
4/20/16, 1:38 PM
#10

Jag får väl anses vara konflikträdd men mycket beror nog på att jag ofta inte vet hur jag ska hantera situationen vilket gör det extremt energikrävande så det gör mig helt utmattad och därför undviker jag det hellre.

Bara att andra har konflikt och "tjafsar" suger ur min energi och har tyvärr en hel del personer i släkten som inte ger sig i första taget (inte ens när de börjar inse att de faktiskt har fel så kan de inte erkänna det). Fördelen är iof när man behöver hjälp med myndigheter eller liknande.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Sabinan
4/22/16, 12:43 AM
#11

#10 Jag förstår vad du menar med att du känner sig utsugen från energi när det är konflikter och tjafs.
Jag är likadan, blir väldigt stressad och matt (även ångestpåslag, ibland) när andra tjafsar, även om det bara är på skoj, typ munhuggas lite.
Förstår inte riktigt varför jag reagerar så, faktiskt.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

MissClue
4/22/16, 8:44 PM
#12

Det beror på hur den andre personen är och situationen. Men oftast är jag konflikträdd, är alldeles för mesig och rädd att såra någon. Någon jag jobbar på för jag viftar ofta bort små händelser som växer och blir till en stor bomb till slut. Jag har fått två riktiga utbrott under hela mitt liv. Ett var mot min bästa vän, allt som smågnagt mig under 10 år kom ut på en gång. Jag tror hon blev mer sårad av det än om jag hade tagit upp sakerna med henne direkt. 😕

I love not man the less, but Nature more…

Upp till toppen
Annons: