Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 742 ggr
[HundochKatt]
2016-03-28 14:23

64,7 %= Fattigdom - Skriv på!

Nu när det pratas om Ålderspensioner, så glöms vi bort som har sjukersättning=sjukpension. Tyvärr är det många av oss som har det ännu sämre än vad ålderspensionärerna har. Där många av oss hamnar i ekonomisk skuld för att vi inte har råd att köpa nödvändiga kläder och annat kontant. Vi är många som är beroende av släkt och vänner för att klara en månad på tex. garantiersättningen som inkl. ev. bostadstillägg är LÄGRE än ålderspensionärernas. Medan ålderspensionärerna fick höjd pension så fick många av oss garantipensionärer sänkt sjukersättning. Ledsen Vi missunnar inte ålderspensionärerna sina höjningar men vi är så många sjuka som har det jättetufft, som om det inte vore nog med våra sjukdomar!

Även fast man inte är sjuk idag så kan man hamna där många av oss är idag. Sprid gärna för det här är viktigt både nu och för framtiden. Detta angår inte bara nuvarande sjukpensionärer utan även framtida!!! 

http://www.skrivunder.com/647__fattigdom

Annons:
[HundochKatt]
2016-03-28 14:32
#1

Ni kan också bli med i Sjukersättning=Bortglömda. Vi kräver att bli lyssnade på facebook. Det behövs hjälp att lägga upp papperskopior för påskrift bland annat.

Sabinan
2016-03-28 16:11
#2

Tack för att du tar upp detta.
Det är en mycket viktig sak, så jag hoppas ni får många underskrifter.
Självklart har jag skrivit på 🌺

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[HundochKatt]
2016-03-28 19:16
#3

#2 Tack, för att jag fick lägga ut det här och ja, det behövs massor av underskrifter för att det ska få en genomslagskraft. Tyvärr är det många som inte verkar bry sig för det angår inte dem, tror de! Men det gör det i hög grad, för alla kan bli sjuka och kan efter vägen förlora inkomstbaserad sjukersättning (vi är många, många som förlorat det) och får då garantiersättningen som är väldigt låg.

Upp till toppen
Annons: