Annons:
Etikett16-off-topic-omröstning-lek-trådar
Läst 1727 ggr
Sabinan
3/15/16, 12:08 PM

Hur har dagen varit?

I denna tråd tänkte jag att vi kunde skriva lite om annat som inte har med Misshandel iFokus att göra. 
Du kan skriva om allt mellan himmel och jord.
Hur har dagen varit, för dig?

🌺

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
[Crystal93]
3/15/16, 12:18 PM
#1

Sitter framför dator skärmen med en kopp kaffe och en chokladbit,
det är livet!😉

Sabinan
3/15/16, 1:10 PM
#2

Har haft en underbar eftermiddag, suttit ute i solen på altanen och solat armar och ansikte en stund med kaffe, fågelkvitter och doften från örtakrukan som stod bredvid.
Det har varit underbara dagar, här på Västkusten, den senaste veckan.
Snart ska jag posta några jordärtskockor och plantera vårblommor 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Aleya
3/15/16, 3:42 PM
#3

Förkyld. Så ligger bara och sover

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sabinan
3/15/16, 3:57 PM
#4

#3 Jobbigt med förkylning .
Förhoppningsvis är det dock den sista förkylningen på väldigt länge.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Aleya
3/15/16, 4:09 PM
#5

#4 ja jag med. Men man måste väl vara förkyld ibland. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Crystal93]
3/17/16, 2:13 PM
#6

#2 Underbart..😎
Längtar personligen till sommaren, då man får chansen till att plaska runt i poolen.

#3 Stackars dig..😕
Men hoppas du tillfrisknar snarast!

Annons:
Sabinan
3/17/16, 2:57 PM
#7

#6 🙂 Det lät mysigt med att sitta framför datorn med kaffe och choklad också.

Idag har jag haft ett bra men jobbigt samtal med kvinnojouren. Så skönt att bli lyssnad på, bli tagen på allvar och lära sig mer om mekanismerna bakom misshandel.

Efteråt var jag psykiskt helt slut.
Unnade mig själv en stor rosbukett och några krukor påskliljor. Älskar ju blommor🌺

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[Crystal93]
3/17/16, 6:07 PM
#8

#7 Man ska ta vara på sig och njuta av sina fridfulla stunder,
dem är ju så värdefulla i ens liv.🙂

😉Så skönt att dem lyssnar och bryr sig om dig.
Men det är ju förståeligt.. och du är verkligen inte ensam, blommor är ju så vackra och doftar ljuvligt, sen ger dem ju också en sådan mysig och harmonisk känsla!

Jag har städat och sorterat hela dagen.. så under kvällen unnade jag mig med ett riktigt varmt och gosigt fotbad!👍

MissClue
3/17/16, 10:15 PM
#9

Idag är min förkylning nästan bortblåst. Blir förundrad över att det kan vända så snabbt från sängliggandes ena dagen till "hej hopp världen här är jag med massa energi" nästa dag. Men jag klagar inte 😃
 Kanske lite peppande att höra Aleya, krya på dig🙂

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
3/17/16, 10:21 PM
#10

#7 va fin gest mot dig själv, jag tycker blommor gör enorm skillnad när man är dränerad på energi🌺

I love not man the less, but Nature more…

Sabinan
3/17/16, 11:48 PM
#11

#8 Man ska belöna sig själv när man gjort något bra/tråkigt /jobbigt.
Ett fotbad är riktigt mysigt .
Det är härligt att ta hand om sig själv 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Sabinan
3/17/16, 11:56 PM
#12

#8 Så skönt att du tillfrisknade så snabbt.
Här är en som kanske håller på att få en ny förkylning, fastän den förra förkylningen knappt släppt😕

#9 Ja, det är viktigt att unna sig ibland. Blommor gör stor skillnad när man inte mår bra.
Det trevligaste var att när barnen kom hem, såg dom buketten direkt och sa att den var fin, så man förgyller även andras tillvaro med blommor 🙂

Så fort det börjar blomma i trädgården brukar jag ta in en bukett från vår  till höst. Kommer jag ut i skogen, så brukar jag plocka med mig lite blommor därifrån
Ett fint sätt att följa årstidsväxlingarna inomhus också 🌺

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Aleya
3/18/16, 6:52 AM
#13

Nu är jag frisk och senare idag ska jag på toys r us och kolla vad dom har för dolls. 😍

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Sabinan
3/18/16, 7:50 PM
#14

# Vad skön att du kryat på dig nu, hoppas du hittade något trevligt på Toys r Us 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Sabinan
3/18/16, 7:57 PM
#15

Idag har jag knappt varit hemma, har haft massor att göra, så nu är det jätteskönt att sitta med en kopp örtte, och vila i soffan.
Kroppen värker av feber och förkylningen är ett faktum.
Snart ska jag och yngsta dottern titta på Let's dance som är vi alltid gör tillsammans.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Aleya
3/18/16, 8:06 PM
#16

#14 hittade en barbie jag sökt. Och fick den för 97 kr. 😂 Krya på dig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sabinan
3/18/16, 8:40 PM
#17

#14 Oj, 97 kr för en Barbie, det var ju ett riktigt fynd! 

Tack!

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Aleya
3/18/16, 8:47 PM
#18

#17 jopp men det var för att det var andra dagen dom hade öppet. Annars hade den kostat 129. Billigt ändå. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sabinan
3/28/16, 4:41 PM
#19

Vi har haft en lugn dag och påskhelg, viket var precis vad vi behövde.
Vi har umgåtts en massa och imorgon kommer syrran med barn.
Jag har t.o.m lyckat att inte stressa upp mig över allt möjligt som  jag tycker jag ska hinna med under storhelgerna.
Men mycket godis har det blivit 😞

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

MissClue
3/29/16, 11:23 PM
#20

Jag tog två extra lediga dagar och stannade på landet, det är bla här jag hämtar kraft på morfars gård. Idag har jag städat och gjort mysigare sovplatser för kolonin av hemlösa katter som lever här. De fick även en riktigt lyxmåltid =) Kärleken till de värker i hjärtat, samtidigt gråter jag nästan för deras situation inte är ultimat. En bestämde sig för att sova inne och ligger utsträckt och däckad på kökssoffan. Känns skönt att ge en natt i värmen ❤️

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Sabinan
4/12/16, 2:31 AM
#21

Idag har jag rensat och röjt i rabatten, fyllt på med kogödsel och klippt lavendelhäcken jämn och fin efter vintern.
Snart är det dags för tulpanerna att blomma, sedan löjtnanshjärtat… 
Så underbara dagar vi har på Västkusten nu ☀️

Sen gjorde jag en riktigt somrig middag; pastasallad och invigde mina nya Orrefors ölglas till det.
Lite färg i ansiktet fick jag nog idag av all sol och trädgårdsarbete, skönt att slippa se så gråblek ut efter vintern 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Sabinan
5/23/16, 2:25 AM
#22

Längesedan vi skrevs här så jag puttar upp denna tråd igen🙂

Idag (söndag) har jag återigen pysslat med mina blommor och rabatt. Planterat mer i rabatten som nu är knökfull med växter.
Sen hittade jag en stor död mus vid första spadtaget också. 😮

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[Otippbar]
5/25/16, 3:22 PM
#23

Hej på er Kollar in på forumet fortfarande då och då eftersom jag delar många upplevelser och känslor med er här inne. Ibland känns hopplösheten inför framtiden lite väl tung. Tappar bort mig själv i otryggheten/ovissheten som jag har omkring mig nu igen. Enligt råd ifrån en professionell nu i dagarna kan jag behöva flytta -igen - för min hälsa och säkerhets skull. Men det tänker jag bara inte göra! Försöker komma på någon annan lösning. Är arg och ledsen över orättvisor och skit på vår jord. Så det är väl hur min dag har varit hittills. Det kan definitivt bli bättre :) Så det är skönt att läsa om trädgårdsarbete, blommor, barbies, kattkoloni, växter, fotbad, örtte och annat stärkande som ni har för er. Låter mysigt :).

Sabinan
5/25/16, 11:12 PM
#24

#23 Hej Otippbar, välkommen in i forumet 🙂
Väldigt trist att läsa att du delar upplevelser och känslor med oss men jättebra att du hittat hit för att dela gemenskapen och förhoppningsvis känna dig starkare i din situation.
När man är mitt i eländet känns det oöverstigligt, otryggt och hopplöst men det kommer ett slut också, även om du inte kan se det just nu.
Det positiva är att du jobbar i rätt riktning, på ditt sätt, att hantera det jobbiga. Vissa personer agerar snabbt, andra (som jag) är långsammare. Men som sagt jobba för dig och emot otryggheten. Här på forumet får du alltid stöd av oss som delar din historia på olika plan. Jag hoppas du kan hitta trygghet, tips och stöd hos oss ❤️
Jag skickar ett PM också🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Sabinan
5/25/16, 11:24 PM
#25

Idag har jag skött om mina sådder och plantor riktigt ordentligt. Jag har planterat om och gett alla plantor större krukor och näringsrik fin jord.  Det blev totalt nio chilin, två paprikor, sex tomater, ett par dahlior mm.
Phu, det tog en stund, men roligt och befriande med detta planteringspyssel. 
I sommar kommer jag ha en riktig djungel ute på altanen, när alla plantorna kommit ut 😃

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[Otippbar]
5/26/16, 3:01 PM
#26

#24 Tack :)

AnnaMariaK
6/9/16, 12:46 PM
#27

#23 Hej och välkommen! Jag känner igen mig i dina känslor, men nu var det 14 år sedan jag flyttade 16 mil bort ifrån mitt ex. Det blev början till ett nytt och mycket bättre liv, så otroligt mycket bättre. Jag är lycklig nu, men har avstått från parrelationer, i början av rädsla för upprepning, på sistone för att jag inte vill grumla min lycka och förresten när skulle jag hinna med det med alla mina fritidsprojekt :). Var vid gott mod, vem vet vad som väntar i det okända?

Annons:
Aleya
6/9/16, 9:12 PM
#28

Fördjävlig. Minnen av död och elände och dåliga nyheter. När ska allt ta slut?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sabinan
6/9/16, 11:41 PM
#29

Avslutningsdag idag som firades med glädje och vänner.
Men en pojke fick inte uppleva detta.
När vi föräldrar planerade avslutningsfest, fick hans föräldrar börja planera han begravning.
De har så många drömmar i den här åldern, så tragiskt att han aldrig fick uppfylla sina.
Feststämningen grumlas av detta.
Samtidigt är jag så stolt och glad över mitt barn, så vacker intelligent och förnuftig.
Mina tankar går till pojkens familj 🌺

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[Otippbar]
6/12/16, 12:47 PM
#30

#27 Tack! Glädjer mig att höra att du är lycklig och har en meningsfull fritid :). Förstår att du en period behövde avstå ifrån en parrelation. Jag kan som du gjorde ibland känna en stark rädsla för att hamna i liknande destruktiva mönster. Men jag tror att jag är rätt så medveten och uppmärksam numera. Det är snarare så att jag är kanske lite för extremt uppmärksam utåt och inåt. Tack, jag har hyffsat gott mod. Hoppet om att hitta varaktig glädje i livet finns absolut kvar. Nej man vet inte vad som väntar i framtiden :)

Sabinan
6/14/16, 12:28 AM
#31

Har köpt på mig 15 liter jordgubbar! 
Så nu ska det ätas jordgubbar, bakas, syltas och saftas.
Saft på jordgubbar och rabarber är såå gott! 😍

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[Crystal93]
8/13/16, 12:25 PM
#32

#11 Absolut!👍

Upp till toppen
Annons: