Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 697 ggr
Honestyisdead
3/8/16, 6:23 AM

Var sker misshandel?

Var tror du majoriteten av misshandel sker?

Annons:
Sabinan
3/9/16, 12:51 PM
#1

Tyvärr sker de flesta av kvinnomisshandeln i hemmet, och utan vittnen. Finns det barn i förhållandet, är de också drabbade, även om de inte själva blir misshandlade, utan mer av stämningen och dålig magkänsla.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

tlover
3/9/16, 1:49 PM
#2

Jag tror också det mesta sker i hemmet. Våld mellan partners (det är ju inte bara män som slår kvinnor, det finns alla möjliga kombinationer) är ju ofta inte någon enskild händelse och så tror jag att barnmisshandel är vanligare än man tror även om man skulle önska annat.

l'm back

Marr
3/9/16, 3:14 PM
#3

Tyvärr i hemmet i nära relationer tror jag. Fast det borde vara mer vanligt på krogen eller bland gäng när fylla & droger är inblandade.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Aleya
3/11/16, 10:48 PM
#4

Vet att det är i hemmet. Det är som en zon som är trygg för den som misshandlar. Oftast inga vittnen eller någon som hör.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
3/11/16, 10:50 PM
#5

Delar man upp det mellan kön (vuxna män och kvinnor) så är det väl annorlunda för män? För män är det väl farligast ute på stan? (vilket gör det nästan ironiskt att det alltid är kvinnor som uppmuntras att stanna hemma).

l'm back

Sabinan
3/11/16, 11:07 PM
#6

#5 Ja, tlover, det stämmer bra att män oftast blir misshandlade ute på stan och allmänna platser, oftast som en engångshändelse medan kvinnor blir utsatta i hemmet och ofta också för upprepad misshandel mot sig.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Upp till toppen
Annons: