Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1615 ggr
Anonym
Anonym
2015-06-16 14:48

Psykiskt misshandlad.

Min kille har under 3 års tid misshandlat mig psykiskt på olika sätt. Han säger elaka saker, hotar med saker om jag inte gör som han vill, får ta hand om allt hemma och dottern (3år). Det har även börjat gå ut över henne nu, han skriker mest på henne och allt med henne är mitt fel. Jag orkar verkligen inte mer och ska lämna honom men förstår inte hur jag ska bära mig åt.

Vill komma ifrån min man, få med mig mina tillhörigheter som är av värde för mig och samtidigt få med dottern så att han inte får ha henne. Har kollat runt lite men är rädd för att göra något själv. Har lite hjälp av ett ex till mig men undrar om jag kan få tips här.

Annons:
Honestyisdead
2015-06-16 14:58
#1

Kontakta kvinnojouren!

Calcifer
2015-06-16 15:13
#2

Säger som #1. Har du familj eller vänner som kan hjälpa? Om du känner dig hotad och inte vågar säga som det är till honom, finns det någon/några som kan hjälpa dig att helt sonika ta det som betyder saker och få med dottern plus hennes saker när han inte är hemma?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

redheadgeorgeous
2015-06-17 14:14
#3

Jag har en person som hjälper mig, men personen bor 3 timmars tågresa ifrån mig. Min familj har bara viftat bort det med att jag överdriver och är känslig. Har i alla fall tänkt köpa hem flyttlådor och förklarat med att jag ska rensa lite saker här hemma. Så när mannen jobbar under sommaren ska jag packa ner allt mitt i lådor så det blir lättare att bara ta allt och sticka när jag får hjälp med det.

Är orolig över hur dagis och allt annat ska lösa sig. Tankarna bara snurrar men jag orkar inte mer.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Calcifer
2015-06-17 15:03
#4

Tycker att i så fall kan det vara bra att kontakta just kvinnojouren så du får lite hjälp med alla tankar som snurrar runt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VildaVittra
2015-06-20 17:53
#5

För att pappan inte ska få umgängesrätt med dottern krävs det tyvärr lite mer än så för att det ska hända. Ta kontakt med en jurist för rådgivning. 

Utöver kvinnojouren kan du ta kontakt med diakonen på ortens församlingshem och boka ett samtal där du kan lufta dina funderingar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: