Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 1852 ggr
[SophD]
2015-05-07 10:40

Äntligen anmält

Jag har varit tillsammans med min pojkvän till och från i 2,5 år. Det första våldet kom cirka 4-5 månader in i förhållandet, vilket då var att han höll för min näsa och mun så jag inte kunde få luft. Händelserna har aldrig skett regelbundet, utan då och då när han har fått spel på mig. Dock så har han alltid varit våldsam och hotfull när något inte passar honom. Även psykisk misshandel har förekommit. 

I måndags gick han på mig i skolan, hotade att slå mig genom att höja handen men hans komps hindrade honom. Det slutade med att han "bara" slog till mig på hakan underifrån. "för att visa" att jag ska ha respekt gissar jag. 

Jag har skrivit här förr. För cirka 7 veckor sedan berättade jag för min föräldrar. Efter händelsen i skolan har jag polisanmält honom för misshandel. Eftersom jag är under 18 år hoppas jag att allt kommer gå snabbt. 

Jag har inte blivit kallad på förhör än, men jag hoppas det kommer snart. Försöker just nu skriva ner alla händelser och komma på månad och år. 

Vi går i samma klass vilket jag ser som ett stort problem. JAG vill inte byta skola, det är han som borde göra det tycker jag. Han har varit avstängd från skolan tisdag, onsdag och idag torsdag. Men imorgon, fredag, så kommer han tillbaka till skolan. Jag är livrädd. 

Imorgon ska jag träffa en kvinna på kvinnoboendet här där jag bor. 

Min mamma bar ringt BUP och vi ska få en tid där, akuttid. Har varit och pratat med kuratorn igår i skolan. 

Jag försöker få tag i handläggaren till min anmälan att jag vill ha kontaktförbud. För jag är livrädd. Har ont i magen när jag går till skolan, sover dåligt, vågar inte gå någonstans själv. Blir gråtfärdig flera gånger i skolan. 

Det blir inte bättre när jag igår såg honom stå utanför skolan tillsammans med mer än halva klassen. (Vi är bara 9 pers) och visa hur han hade gjort, enligt honom. Och resten av klassen står och flinar och skrattar. Som om de tror mer på honom. Ingen i klassen förutom två tjejer bryr sig, de hälsar inte ens längre på mig. Jag tror han har målat upp en historia för dem. Jag tror inte han berättar att han dragit ner mig på marken och sparkat mig lätt i magen. Jag tror inte han berättar att han puttat mig och sparkat mig. Jag tror inte han har berättat att han kastat 2 koppar med te efter mig och min pappa ut ur hans lägenhet, så vi fick springa ut utan skor som han sedan kastade ut efter oss. 

Jag känner mig så sviken av resten av klassen. Och jag är så rädd inför imorgon. Men jag är så glad att jag anmält. Problemet är att jag inte har vittnen till alla händelser. Det skrämmer mig…

Annons:
Maria
2015-05-07 10:54
#1

Din pappa måste väl vara ett bra vittne till hur oberäknelig han är.

Jag hoppas allt löser sig för dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2015-05-07 10:59
#2

Tänk hela tiden på att du gör rätt. Oavsett vilken sida andra står på. Gör han något mer med dig blir det svårare för honom att komma undan. Spela in ifall han pratar med dig så att det åtminstone finns något kvar ifall han hotar dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Herbivoren
2015-05-07 11:08
#3

Jag arbetade som relationvåldshandläggare innan min föräldraledighet. Det du beskriver om att det är hans berättelse som andra lyssnar på är väldigt vanligt. Många kvinnor jag träffat har berättat att mannen är väldigt omtyckt av andra, är väldigt charmig och förtroendeingivande. När han pratar lyssnar andra. Jag vet inte om du känner igen dig i det. 

Jag tycker det är jättebra att du har gjort en polisanmälan eftersom du då visar att du inte längre accepterar det han gjort mot dig. 

Jag vill tipsa om Kvinnofridslinjen. De har öppet dygnet runt. Kvinnofridslinjen är en linje dit en kan ringa för att prata om sin våldsutsatthet med någon som kan och förstår problematiken. Dit kan du ringa helt anonymt. Deras nummer är 020-50 50 50.

[SophD]
2015-05-07 12:59
#4

Tack för alla svar. Jo jag känner att han är mer omtyckt just nu. Men förhoppningsvis ändras det snart… 

Ja min pappa är ett bra vittne. Han är även präst så det kanske medger lite status i vad han säger!

[JeanetteK]
2015-05-12 17:09
#5

Hej ❤️Hur har det gått för dig? Du vet var jag finns om du behöver mig. 🌺

[SophD]
2015-05-16 22:34
#6

#5 Tack! Ska till polisen på förhör nummer 2 på tisdag. Sedan kallar dom honom på förhör hoppas jag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: