Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1110 ggr
marre96
2015-04-16 20:16

Rädd..

Hej. I oktober förra året kom jag ifrån en relation med misshandel efter 2 år. Killen blev häktad fram tills rättegången den 22 december. Då blev domen 1,5år men han sitter bara 1 år. Vi bodde ihop innan allt så när det tog slut var jag bostadslös och flyttat runt hos kompisar fram tills nu. Nu har jag fått en lägenhet i samma stad som både hans föräldrar och han antagligen kommer flytta tillbaka till när han kommer ut. Känns väldigt konstigt och vågar inte vara ute själv. Förra veckan var jag ute och gick med min hund då åkte hans pappa efter mig. Känns riktigt obehagligt och är livrädd för att möta hans föräldrar eller i värsta fall mitt ex då han har möjlighet till permissioner… Han kommer ut i oktober så då måste jag antagligen flytta igen för han gör allt till ett helvete för mig redan nu och vill inte veta hur det blir när han får reda på min adress… Någon som vet om han har tillåtelse att ta kontakt med mig när han har permission?? Vet inte hur jag ska göra längre. Allt känns bara åt helvete…

Annons:
AnnaMariaK
2015-04-17 23:46
#1

Är det möjligt för dig att ansöka om besöksförbud? Kan Du ta kontakt med ditt tidigare målsägande biträde eller åklagaren och fråga? Eftersom han fick så mycket som 1,5 år måste han begått mycket allvarliga brott mot dig. Min fd har bara fått 80 timmars samhällstjänst och då vet jag vad han har gjort mot mig och det var inte så lite. Jag förstår att Du kan känna oro inför hans frigivning.

Du kanske kan skaffa dig ett överfallslarm till hösten. En kurs i självförsvar är inte heller så dum.

marre96
2015-04-18 13:43
#2

Frågade min kontakt hos polisen och hon sa att att jag kan ansöka om kontaktförbud på mitt ex men det blir när han kommer ut. Brottet i sig tycker jag inte var så farligt till skillnad för det han har gjort innan. Varför han fick det straffet var för att han var dömd för misshandel på mig innan och i senaste rättegången hade dom slagit ihop flera tillfällen som hade blivit anmäld av mig. Rättegången tog en hel dag… Ett överfallslarm ska jag iaf skaffa :)

AnnaMariaK
2015-04-18 15:35
#3

TS, Du är van att förminska det Du blivit utsatt för. Dessbättre tyckte domstolen att det var allvarliga brott eftersom han fick 1½ år. Jag undrar om Du går i terapi. Det kan man behöva om man "accepterar" kränkningar genom att förminska dem. Ingen ska behöva gå genom det Du har fått, var rädd om dig och skaffa dig känsla av värde.

Upp till toppen
Annons: