08 - Varningssignaler

Vadå varningssignaler?!? (2)

2014-05-30 19:20 #0 av: Cireea

Här fortsätter vi dela med oss av varningssignaler i en relation. Den förra tråden finns här: Tråd 1

Vad för varningssignaler ser ni nu när ni tittar bakåt? När skulle du egentligen gått? 

För er som inte riktigt är säker på om ni är misshandlade kan läsa om varningssignaler som andra delar med sig i denna tråd och även den förra som länkas högre upp. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2014-06-06 19:22 #1 av: Parian

Hur mina husdjur behandlades. Att jag borde sett tecken på alexitymi, men det kanske inte hade spelat någon roll då jag inte skulle ha insett vad det kan leda till ändå.

Man borde också titta på blivande svärföräldrar: gillar du dem inte - stick. Man blir mer och mer lik sina föräldrar på många sätt när man blir äldre. Totalt skiljda samhällskulturer = inte alltid bra om man inte vet vad man gör.

Ändlösa tjafs har lett till att "han har tappat tålamodet" och börjat slå. Efter ganska många år. Men som sagt, jag borde ha fattat av tendenserna när han väl blev arg på djuren (hände inte lätt men en som inte kan läsa av och tolka sina egna känslor, reagerar underligt).

Jag borde också fattat att mitt tjafsande skulle leda åt helvetet. Jag skulle ha skippat detta eftersom vi är för olika. Jag kommer inte trivas att leva som en tonåring som tycker det är trams och uppstyltat om man gör något mer än grillar korv och köper en påse billigaste bullarna om man ska "göra sig till". M.m. m.m. m.m. m.m. m.m. m.m. m.m. Till slut brister sådant, kanske inte alla slår, men min gör det.

Anmäl
2014-06-06 19:23 #2 av: Cireea

#1 Det där med djuren har jag faktiskt aldrig tänkt på men nu när jag läste så kommer jag själv ihåg hur mina behandlades i en tidigare relation. Usch! Gråter

Anmäl
2014-06-06 19:32 #3 av: Parian

Man kan också märka, kanske, på att en annars mjuk person, inte visar svaghet när det gäller vissa saker (som när den skulle behöva tröst). Tror jag. För min del är det mycket med det där om att inte ha kontakt med sina känslor, inte veta att man eller varför man är eller känner sig si eller så, utan att personen i stället bara reagerar åt höger och vänster.

Han är verbalt kvick som bara den, så det blir väldigt fel ihop med ovanstående.

Jag borde ha fattat.

Han sade förresten också en gång att han klappade till sin mamma när hon tjatat för många år. Det hjälper liksom inte att han i vanliga fall är godmodig och snäll, han kan inte hantera vissa saker och personer, och tar då till fel saker.

Anmäl
2014-06-14 15:42 #4 av: Calcifer

Första varningssignalen var när han började kontrollera vilka jag var med. Och säga att de pratade om mig bakom min rygg och inte brydde sig om mig egentligen. När han började isolera mig. Och när komplimangerna blev kritik. Därefter eskalerade det helt vansinnigt, men jag borde ha gått långt innan det blev som det blev.

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
- Carrie Fisher, Rest In Peace

Anmäl
2014-06-18 22:39 #5 av: Cireea

Någon som har fler förslag på varningssignaler? Det går kanonbra att ta upp tidigare signaler då det tåls att upprepas! 

Anmäl
2014-06-19 22:02 #6 av: Sophiewesterlund

När du måste ha "gps" i mobilen så din partner kan se precis var du är när han/hon vill

Anmäl