Annons:
Etikett16-off-topic-omröstning-lek-trådar
Läst 2023 ggr
Cireea
3/31/14, 3:25 PM

OT-tråden

Ibland vill man kanske bara skriva något i ren allmänhet men man vill inte starta en helt ny tråd för varje gång då kan man skriva i den här lilla tråden! 

Här kan man prata om exakt vad som helst oavsett vad så länge det såklart följer Sveriges lagar och skrivreglerna! 🙂

Idag är en rätt seg dag för mig faktiskt! Min sambo är på universitetet för att gå på en föreläsning så jag är ensam hemma med Kalle, vår lilla chihuahua kille på 7 år. 
Vill så gärna fortsätta animera vår introduktion som vi ska ha i våra Youtubevideos, vi vill inte lägga upp videos förrän introt är klart så det går rätt trögt på den fronten. 😃Allra helst när alla har lika olika idéer som man ska välja mellan, man kan ju inte ta med allt i samma intro så vi håller på med många olika så vi kan variera :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
3/31/14, 3:38 PM
#1

Personligen slits jag hit och dit just nu, känslomässigt alltså. Jag hade sex med min bästa killkompis igår, mest för att… jag vet inte. Vi tänkte typ "men vi kan ju prova, för att se om det kan vara något mer". Korkade som vi var så tänkte vi för stunden inte på att han flyttar till andra sidan landet imorgon. Och för min del insåg jag direkt att jorå, jag har romantiska känslor för honom medan han insåg att han inte har det för mig. Så är knäckt, och växlar mellan ilska och glädje och saknad och allt bara gör ont. Ville träffa honom ikväll för att säga hej då men han föreslog att jag skulle komma förbi i några minuter imorgon istället, precis innan han åker. Nu vet jag inte vad jag ska göra för å ena sidan vill jag träffa honom. Å andra sidan vill jag inte det, för jag tror det är rätt tydligt att det gör en miljon mer gånger ont för mig än för honom. Han verkar fan inte ens bry sig ett spår och det gör ÄNNU mer ont.

Blä.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
3/31/14, 3:49 PM
#2

#1 Vet han om att du har känslor för honom? Om inte så tycker jag att du ska prata med honom om det!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
3/31/14, 4:00 PM
#3

#2 Nä, men det som sagt är att vi inte ångrar vad som hände, men han anser också att det finns ingen poäng med att starta upp något romantiskt. Vilket jag håller med om, eftersom han flyttar imorgon. Och vi kommer inte direkt kunna hälsa på varandra hur som helst. Så jag vill egentligen inte säga nåt för det spelar ingen roll.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
3/31/14, 4:11 PM
#4

#3 Knepig situation du sitter i, verkligen! 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
3/31/14, 4:12 PM
#5

#4 Siktar på att gå och säga hej då imorgon, men vara 100% casual och spara tårarna tills jag kommer hem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[::Vera::]
3/31/14, 4:26 PM
#6

#1 Fy vilket dåligt läge du hamnat i då! Kanske bra ändå att säga hur du känner imorgon? jag vet ju inte men, han kanske "stänger av" lite för att han vet att det är en väldigt dålig ide pga flytten. Eller VET du att han inte har de känslorna för dig?

Annons:
Calcifer
3/31/14, 4:28 PM
#7

#6 Jag är väldigt säker. Och han har ju faktiskt rätt. Finns ingen större mening att köra på något romantiskt nu.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[::Vera::]
3/31/14, 5:10 PM
#8

#7 Ok. Nej, förstår. För även om han hade haft känslor för dig så blir avståndet gigantiskt. Hoppas att det känns lite bättre sen när du gråtit färdigt :-( ….Take care.

Calcifer
4/1/14, 3:23 AM
#9

#8 Ja, sov gott så det var skönt. Lättare att få perspektiv på saker. Nu vill han att jag ska promenera en halvtimme till honom för att vi tillsammans ska kunna gå till rätt tåglinje. Jag funderar faktiskt på att skippa det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
4/1/14, 10:21 AM
#10

Jag valde att träffa honom och det känns jätteskönt. Vi betedde oss som vänner och det behövdes, för jag kunde omedelbart släppa tanken på att det skulle kunna bli "vi" just nu. Jag älskar honom ju som vän, och det är så skönt att kunna få ha kvar det utan bitterhet eller krossat hjärta. Följde med honom hela vägen till stationen där hans tåg till flygplatsen gick ifrån och fick en låååång kram innan han gick. Han har nyss landat och skickade meddelande till mig det första han gjorde. Det känns också otroligt bra.

Saknar honom redan men ska försöka ha råd att hälsa på honom i sommar. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[::Vera::]
4/1/14, 12:51 PM
#11

Starkt av dig att göra så som du gjorde! …Ibland finns riktig vänskap mellan partners, och ibland "bara" vänskap. Men vänskapen är oavsett lika värdefull! :-)… Ta hand om den.

Cireea
4/1/14, 1:13 PM
#12

Goddagens! 

Hur är det med alla idag?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
4/1/14, 1:21 PM
#13

#12 Det är sådär. Inte jättebra pga min vän som flyttat, men inte dåligt heller. Har tvättat och sorterat mina sista grejer och köpt typ tvättkorg och sådär. Så det är skönt att fått gjort lite sådana grejer. Köpt BH också, i en mycket mindre storlek än vanligt nu sen jag gått ner i vikt. SÅ SKÖNT ATT SLIPPA ENORMA BRÖST. Hahaha. Och vita 3/4 leggings i storlek L. Vansinnigt. Min vanliga storlek på leggings har varit typ 4XL…

Så det är trist med min vän men mycket annat positivt har hänt idag.

Hur är det med dig själv? :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[::Vera::]
4/1/14, 1:32 PM
#14

Godagoda! Fick ett fantastiskt besked innan lunch! Solen skiner :-)..Här flödar positivitet idag. Har svårt att göra mitt jobb bara :-( Bra jobbat Bellatrix…Kul!

Calcifer
4/1/14, 1:35 PM
#15

#14 Gud vad skönt att ha fått ett positivt besked! :D

Nu undrar jag om jag tappat förståndet. Fick nyss extremt tråkigt så slängde mig först på golvet och gjorde lite armhävningar etc, och sedan insåg jag att det var ju dammigt så torkade golvet för hand. Tur att jag bara bor på 8 kvadrat. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
4/1/14, 1:40 PM
#16

#13 Inget roligt med flytten där alltså :( Förstår att det känns lite tråkigt. Gud vad skönt att gå ner i vikt, jag håller på själv och har förlorat 4 cm runt midjan på en vecka! Är så jäkla stolt 😃

Idag är det bra med mig, lite knepig natt men fick sova ut ändå. Idag är det träning som gäller så jag lyssnar på musik för att få igång taggen !


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
4/1/14, 1:44 PM
#17

#16 Det ska du absolut vara stolt över! Jätteskönt att gå ner i vikt verkligen. Jag gjorde ju en gastric bypass för lite över ett år sedan pga extrem fetma så för mig är det så otroligt stort liksom. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[::Vera::]
4/1/14, 1:56 PM
#18

#15 Ha ha…toka!

[::Vera::]
4/1/14, 2:08 PM
#19

Tycker att det verkar som att ni kämpar på så himla bra med vikt och träning!!…och med de andra svårigheterna i livet. Just nu kämpar jag för att inte hoppa, skutta och gala som en tupp…det skulle inte se så bra ut. Angenäm svårighet ;-)

Cireea
4/2/14, 3:20 PM
#20

Onsdaaag! 

När jag var yngre så var onsdagar en av de värsta dagarna, det var ju så jäkla långa skoldagar och det var fortfarande länge kvar till helgen. På senare år däremot så förknippar jag onsdagar med ledighet då jag ofta varit ledig på onsdagar enligt schema.. 😃Nu när jag studerar hemifrån så är ju alla dagar "lediga dagar" i mina ögon eftersom jag inte måste vakna klockan åtta för att gå till skolan ;) Skolarbetet kan jag lika gärna göra på kvällen innan jag går och lägger mig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
4/3/14, 11:29 AM
#21

Idag är det torsdag och jag är så fruktansvärt bakis. Herregud alltså. farligt att dricka i Tokyo. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[::Vera::]
4/3/14, 1:28 PM
#22

Dricks det mycket Sake när man är ute? Eller vad dricker man för alkohol i Tokyo mest? Hoppas att du hade trevligt (så att det är värt en bakisdag)!

Calcifer
4/3/14, 2:41 PM
#23

#22 Man får dricka precis det man vill. :)

Men jo, japanerna dricker nog en del sake såklart. Men annars dricker man öl, drinkar eller vad man nu vill ha. Jo hade jättetrevligt men det blev för mycket helt klart. Får skärpa mig.

För övrigt är det jobbigt hela situationen med min vän som flyttade. Han kommer inom 2 veckor bestämma sig för om han ska stanna där eller flytta tillbaka hit en månad senare. Så chansen finns att han kommer tillbaka hit om typ sex veckor. Jobbigt att inte veta, och jag blev ledsen att han inte trivdes. För hans skull då. Har bestämt mig för att om han kommer tillbaka till Tokyo tänker jag berätta hur jag känner, men verkligen understryka att vår vänskap är otroligt viktig för mig så jag vill inte att saker ska bli konstiga. Men alltså… de här två veckorna kommer vara ett helvete…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[::Vera::]
4/3/14, 9:30 PM
#24

#23 Håller verkligen tummarna för att du får tillbaka din vän. Det vore sorgligt annars, för du verkar tycka så mycket om honom. Kram

Calcifer
4/4/14, 4:17 AM
#25

#24 Men samtidigt så… alltså, det är lättare att hantera att vara den enda av oss som har romantiska känslor om man slipper vara så nära honom. Kommer han tillbaka hit vet jag inte hur jag ska hantera det. :(


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
4/4/14, 1:04 PM
#26

Ååh fredag! :)

Jag älskar fredagar. Ikväll ska jag och min sambo se på film och äta gott, viktigt att ta vara på kvällar tillsammans 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[::Vera::]
4/6/14, 12:58 PM
#27

#25 Hur mår du, står du ut med tillvaron?

Risken kanske finns att om han bestämmer sig för att komma tillbaka så börjar du hoppas. När man är förälskad (typ) så är det svårt att vara realist. Hoppas är det inget fel på i sig, men du säger ju att du Vet att han inte känner så för dig. Inte så bra att hoppas på något som är omöjligt, du bara "parkerar" dig hos honom istället för att vara öppen för andra möjligheter.

Det var länge sedan, men vet hur svårt det kan bli att hantera liknande. För min del så var det bra att vi inte var bästa vänner, utan bara en person i bekantskapskretsen som inte ens var å det minsta gay😃. Så dumt.

Det kanske är lättare att hantera om man är mycket bra vänner, för då har du en vänskap som du inte vill förlora…? Eller så är det svårare 🤔. Om jag var du så skulle jag försöka "tvinga" mig att leva i nuet…Hitta på trevliga saker. Inget ordnar sig bättre bara för att man oroar sig. Men jag är nog inte rätt person idag att säga det 😉.

Take care

Annons:
Calcifer
4/6/14, 1:44 PM
#28

#27 Jag sitter absolut inte bara hemma "parkerad". Jag har varit på dejt t.o.m. med en tjej jag började prata med innan jag och denna vännen hade sex. Jag börjar skolan imorgon också och det kommer ta upp massor med tid och energi.

Jag hoppas egentligen inte annat än att vår vänskap ska fortsätta vara som den är. Jag kan acceptera lätt att det inte blir något romantiskt mellan oss, så länge jag inte tappar honom som vän. Däremot är det väldigt jobbigt både på romantiskt plan och vänskapligt plan att inte veta om det kommer dröja 1 månad eller 1 år tills jag får träffa honom igen. Det är där jag mår dåligt nu, i ovissheten.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[::Vera::]
4/6/14, 5:14 PM
#29

#28 Bara att hålla ut tills du vet då, och helt klart lite enklare när du fyller tiden med annat. Trevligt med en dejt med!

Calcifer
4/9/14, 12:26 PM
#30

Jaha. Idag kom beskedet. Han stannar inte där utan kommer tillbaka till Tokyo. Och genast kom alla känslor springande och jag vet varken utan eller innan. Hade bestämt mig för att berätta men när det kommer till kritan vet jag inte om jag vågar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
4/14/14, 2:48 PM
#31

Måndag…

Jag har påsklov och är hemma hos mina föräldrar. Känns skönt att komma iväg lite från vardagen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
5/3/14, 8:58 PM
#32

Nu var det ett tag sedan någon skrev i det här OT-tråden men jag vill bara säga att dagarna blir lite deprimerande när det är grått och kallt ute…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

adan 34
5/4/14, 6:38 PM
#33

ja men nu blir det varmt här ;)

Calcifer
5/4/14, 6:39 PM
#34

Här är det riktigt varmt typ jämt. Utom väldigt sent. Men då är det mer kyligt än något annat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
adan 34
5/4/14, 6:46 PM
#35

jag har aldrig varigt i japan är där skönt (bor i Sverige)

hoppas du har det bra jag har det ganska bra jag va på dans uppvisning innan idag (aj jag höll på att gå ner i spagat )

Cireea
5/10/14, 10:54 PM
#36

Väldigt lite aktivitet här inne, vad gör alla?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
5/11/14, 3:56 PM
#37

Själv kämpar jag massor med mina psykiska problem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
5/11/14, 4:03 PM
#38

Usch vad hemskt 😕Lider verkligen med dig! 

Hoppas du kommer på benen snart igen..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
5/12/14, 4:32 AM
#39

Ja de är inte så besvärdliga med att skriva ut medicin här så förhoppningsvis får jag snart en vardag som åtminstone fungerar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

adan 34
5/13/14, 6:50 PM
#40

hehe sorry jag har gjort anat på i fokus 🤫

hoppas det blir bättre bella

Cireea
5/13/14, 6:57 PM
#41

Idag mår jag så jäkla illa 🤮Vill bara dra täcket över huvudet. Usch! 

Skulle egentligen till psykologen idag men spydde imorse så vill inte riskera något.. bläää


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
adan 34
5/13/14, 7:20 PM
#42

ok krya på dej !!!

Calcifer
5/14/14, 12:40 PM
#43

Är sjuk som ett as. Ont i halsen, feber, hosta. Bajs. Fick gå hem efter halva skoldagen, MEN skrev i alla fall perfekt på kanjiprovet som jag insisterade på att jag ville göra innan jag gick hem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

adan 34
5/14/14, 7:58 PM
#44

oj är det bara jag som inte är sjuk

Calcifer
5/25/14, 1:16 AM
#45

Nu har jag bara en förbannad hosta som inte lämnar mig ifred.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

adan 34
5/26/14, 5:37 PM
#46

vi hade inget internet men det visade sej att man behövde dra ut sladden och sätta i den igen mej det är inte därför jag är o aktiv har mycket att göra för tillfället

Calcifer
6/14/14, 3:48 PM
#47

Kan ingen komma hit och packa åt mig, jag orkar inteeeeee….


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
6/14/14, 9:55 PM
#48

haha hua! Jag har packat i veckan som var inför hela sommaren… kändes inte sådär superkul. 😃Så jag hoppar tyvärr över ;)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
6/18/14, 10:40 PM
#49

JOBBBAAAAAAA på fredag. Känns rätt najs att dra in en massa pengar, jag kan verkligen se resan till sydkorea framför mig! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
6/25/14, 12:26 PM
#50

Har börjat packa, men har massor kvar. Blööö.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
6/25/14, 2:24 PM
#51

Är ledig från jobbet idag.. JAAAA 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: