Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 1621 ggr
Kaniner_bäst
2/27/14, 1:23 PM

Vad ska jag göra?

Den här upplevelsen jag har är jätte svår för mig att skriva. Men jag vill dela med mig och få hjälp. 

Jag och mitt ex var tsm i 1 år och 3 månader. Och allt var bra och så. Men när han fick se mina sms med mina killpolare och när jag var hos en killpolare så gick han i taget. Och ja han blev arg. Han tog tag i mig och när jag skrek att det gjorde ont så släppte han och då började han slå sig själv för att han ville inte göra illa mig. 

Förut så red jag i ett stall och stallägaren sa till mig innan du sätter dig på 2 hästar så ska du ha ätit innan. Och då sa stallägaren men kan inte ni 2 gå ut och fixa hö till hästarna. Och direkt så fick jag en klump i magen och tänkte det här kommer inte att sluta bra och när vi  är väl där ute så säger han " För varje dag som går gör du mig bara mer förbannad och då sa jag varför är du ens tillsammans med mig då?. Och när vi hade fixat allt så gick vi in och åt. Efter det så tig jag in den första hästen så började han ställa sig brevid hästen och spraka i mot boxen och skrek. Och jag brydde mig inte om det och bara fortsatte att göra i ordning hästen. Men när jag skulle in i sadelkammaren så kommer han efter mig. Och jag skulle in i sadelkammaren för att hämta sadel och så. Men när jag skulle ut igen så stoppade han mig. Och började skrika och började slå imot saker. Och då tänkte jag bara jag är så körd! Men då klappa han handen framför mitt ansikte och träffade mig på näsan vilket gjorde ont. Sen så skrek jag till och då tog han upp en kniv och kastade den brevid mig så jag blev jätte rädd. Sen så ville jag gå ut därifrån men då tog han tag i mig och kastade mig rakt in i sadelhängaren. Och jag gjorde illa min rygg. 

Sen så fick stallägaren sedan på det här och dem körde han till bussen. Ja vad ska man säga jag hade ont och jag grät. 

Jag hade blåmärken efter hans händer på mina armar. 

Sen så var jag hos en tjejkompis och jag fick absolut inte vara med henne sa han. Men jag sket i det eftersom att han var med en tjej som jag bokstavligen hatar. Så då åkte jag hem till henne och då sa jag lite saker till att han var ju med den här tjejen som jag inte jag gillar och då sa jag, jag är med vem jag vill du ska inte bestämma över mig!!! 

Och då häver han ut sig jag kan ju dumpa dig och bli tsm med henne då.. Och jag bara tänkte gör det då dina äckliga lilla pussy.. Och jag la mig och grät på golvet och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Sen efter jag hade slängt på luren så ringer han hela tiden. Och skickade i sms med jag vägrade och svara. Och i ett sms skrev han snälla älskling svara! Jag vill inte förlora och sen skrev han att skulle bryta kontakten med den tjejen och så. Men jag orkade inte tänka efter allt han har gjort i mot mig. Sen bestämde jag mig för att dumpa han. Visste det är fegt och göra det genom telefon men vad hade jag för val? Och nu tjatar han på mig att jag ska ta tillbaka honom. Men jag vet att jag inte kommer göra det. jag vill inte gå igenom det här igen.. 

Ja det finns fler saker som har hänt men jag orkade inte dra upp det tog bara det värsta som hade hänt mig..

Jag är 18 så ni vet och han är också 18.

Annons:
Reko
2/27/14, 1:41 PM
#1

Du gör rätt! Det blir inte bättre, bara sämre. Han får sig en tankeställare och gör förhoppningsvis inte om det med nästa. Du hittar någon annan som respekterar dig och dina val.

Kaniner_bäst
2/27/14, 1:44 PM
#2

#1 tack så mycket. Jag får stöd av alla mina vänner och min familj och min skola. Men jag vill tacka min vän som var med när jag dumpade han. Hon låg och höll i min hand och jag blev starkare då.

Calcifer
2/27/14, 2:13 PM
#3

Du ska absolut inte gå tillbaka till honom!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[::Vera::]
2/27/14, 8:09 PM
#4

Det verkar som att han inte kan hantera det som han känner. Förutom att han gjorde dig illa…  ville han också skrämma dig genom att skrika, kasta kniven och slå på saker. Inget bra tecken.

Håll fast vid dina vänner som gör att du känner dig stark!

Gå för allt i världen inte tillbaka till någon som ger dig dubbla budskap (genom att göra dig illa och sedan kalla dig älskling). Det är inte kärlek som det handlar om, det är kontroll-/maktbehov…

Var istället med någon som du känner dig trygg och glad tillsammans med. Strunta inte i magkänslan.

( Jag tycker att man ska respektera varandras val av vänner, i ett förhållande. Även om man själv inte gillar den andres polare. Det beror ju lite på… T ex om det känns för jobbigt för sin partner som kanske är osäker så behöver man ju prata om saken för att hitta tryggheten med varandra först. Men handlar det om sjuklig svartsjuka, att ge igen eller kontroll så är det något som inte är riktigt bra. )

Bra att du pratar om det som har hänt!

Upp till toppen
Annons: