Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1074 ggr
[SophD]
2/21/14, 8:51 PM

Slagen

I måndags hade min pojkvän en liten fest. Spårade ur efter ett tag då han började bli irriterad för jag snackade "för mycket" med hans vänner. 

Mina tjejkompisar stack hem ca. 30minuter innan allt hände. Så var ensam med honom och hans killkompisar. 

Han sa att vi skulle gå in på hans rum, jag följde med. Han började klaga på mig, kallade mig "bitch jävel", och puttade mig. Ställde mig några meter ifrån honom och lät han prata. Vill inte diskutera med honom när han har druckit alkohol. Tänkte att jag skulle gå hem (tar ca.30min att gå), ville inte vara kvar där. Så tog min väska, som stod framför honom. Och han säger "varför är du inte så som de andra tjejerna?" Jag svarar "Jag är Sofie inte --- eller  ------ " Han ger mig en örfil. Jag sticker ut ur rummet (glömde såklart väskan) och går ut i köket för att ta en glas vatten. A ser att jag gråter, och frågar vad som hänt. Jag svarar inte. han säger att vi kan gå ut på balkongen och ta en cigg. jag säger till honom att om min pojkvän ser det här, att jag är med honom blir allt värre. A svarar att jag bara ska ta det lugnt. Efter ca. 2 minuter kommer min pojkvän ut. Han drar i mig, slänger ner mig på marken, sparkar mot min mage. Han hinner inte så mycket, och jag fick inte så ont, bara lite i huvudet. (Kommer inte ihåg så mycket allt gick sååå himla fort). 

Ja, såklart blir han stoppad, och hans kompisar tar hand om mig. Jätte snällt att de brydde sig. Men nu snurrar allt i mitt huvud. Hur hade ni gjort? 

Han bad om ursäkt inatt och i morse.

Han är min bästa vän… Eller var.

Annons:
Mantissa
2/21/14, 8:58 PM
#1

Förhållandet hade varit över om det gällt mig. Men jag hade kanske försökt att reparera någon sorts uthärdlig vänskapsrelation om vi hade haft en gemensam vänskapskrets. Men allt utöver det hade varit tokdött, oåterkalleligt. Det där var så j-la mycket över gränsen så det är ruskigt.

[SophD]
2/21/14, 9:00 PM
#2

#1 Håller med dig. Det är för jävligt. Han är väldigt svartsjuk, tycker inte jag ska ha kontakt med något kille alls. Men sedan är jag rädd över vad som händer sen… Om jag lämnar honom.

Aleya
2/21/14, 9:02 PM
#3

Du skrev exakt samma i relationer.

Jag säger som jag sa då: Anmäl.

Nu har det ju gått ett bra tag sedan du skrev det så jag kan ju inte säga att du ska dokumentera skadorna.

När jag var i din ålder så upplevde jag samma. Jag höll på att bli strypt en gång.

Jag vet att lämna är det svåraste, men du förtjänar bättre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[SophD]
2/21/14, 9:04 PM
#4

#3 Ja, det hände i måndags. Jag fick inga synliga skador… Så har tyvärr inget att dokumentera :/

Mantissa
2/21/14, 9:05 PM
#5

#2 Jag hade varit mer rädd för vad som skulle hända om du stannade än om du lämnade honom.

AnnaMariaK
2/22/14, 12:54 AM
#6

# 4

Snälla, ta denna erfarenhet som en larmklocka! Låt inte honom få fler chanser. Det kan eskalera och sluta med ond bråd död. Någon som sparkar på en liggande är redan så att säga på andra sidan gränsen.

Försök gå vidare och glöm honom oavsett hur ångerfull han är. Börjar han förfölja dig får Du polisanmäla honom.

Annons:
[SophD]
2/22/14, 10:51 AM
#7

#6 Tack, tar åt mig av vad du skriver!

Upp till toppen
Annons: