Annons:
Etikett07-misshandel-i-samkönade-relationer
Läst 1871 ggr
jejjja
2/8/14, 4:08 PM

Behöver hjälp!!!

Nu är det så här att jag och mitt ex har varit ihop i 23 år och har nu gått i skilsmässa.Vi har fyra barn tillsammans på åldrarna 23.20.17 och 9 år. Jag har varit otrogen mot honom flera gånger och han förlåter mig varje gång. Nu när skilsmässan det gått igenom och jag har hittat någon annan så kan han inte acceptera det. När jag flyttade där i från för att år sedan så sa jag att vi kunde leva särbo men det höll jag inte. Vi skulle trappa ner så att vi kunde umgås som vänner men det har jag bara skjutit  framför mig hela tiden. Och nu börjar han hota med att han ska ta fram alla sms och annat som jag skrivit och lovat honom så han kan visa till folk. Sen har våran son börjat slåss och börjar bli tykig mot mig och det säger mitt ex att det beror på mig för att jag inte tar tag i de sakerna jag lovat. Men han bor hos sin far på veckorna och hos mig varannan helg och tycker det är tråkigt för det finns inget att göra. men när vi bråkat så har sonen hört det och när exet är förbannad så för sonen höra vilket svin jag är. Så det känns som om han vänder sonen mot mig. behöver hjälp på vad jag ska göra.  Tack på förhand jejjja

Annons:
jejjja
2/8/14, 10:05 PM
#1

Ingen som vill hjälpa mig på vad jag ska göra ?

Calcifer
2/8/14, 10:17 PM
#2

Problemet är att du ljugit och behandlat ditt ex rätt illa, jag förstår att hans känslor är sårade. Att han vänder sonen emot dig är inte okej, men det är förmodligen bara ditt ex sätt att "hämnas", så att säga. 

Sen undrar jag vad det är du vill ha hjälp med? Grejen är faktiskt, och detta låter nog ganska hårt men det är sant, att som man bäddar får man ligga. Du har skapat situationen du sitter i genom att vara otrogen och gå bakom ryggen på din man mer än en gång. Jag vet inte riktigt vad det är du vill ha hjälp med.

Men om jag ska säga något du ska göra så kan jag väl börja med att säga: Var ärlig och sluta ljug! Ingenting i ditt liv kommer ordna sig så länge du inte är ärlig mot de omkring dig. I övrigt har jag ingen aning om vad du vill.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

spinning lad
2/8/14, 11:49 PM
#3

Håller med Bellatrix om allt hon skrivit..Jag förstår inte heller varför du sökt dig till detta forum.. Jag tror snarare att ni ska söka er till någon familjeteraput.. För dina barn och i synnerhet den yngsta sonen far nog väldigt dåligt av ert bråkande.. Så mitt råd till dig är var ärlig i allt och sök hjälp hos en familjeteraput..Om inte annat så för barnes skull..

[::Vera::]
2/22/14, 3:41 PM
#4

För det första, att vara otrogen mot sin man flera gånger är INTE ok! Eftersom det finns barn med i bilden så är det enda rätta att ni börjar ta ansvar för ert föräldraskap, få det att fungera på ett bra sätt, i första hand för era barns skull.

Fialotta89
2/27/14, 12:04 AM
#5

Jag förstår inte riktig det du har skrivit. Det verkar som att du försöker ta avstånd från ditt ex på ditt sätt. Även om du har lovat att vara särbo mm har inte så mycket. Men ni ska nog verkligen sätta er ner o prata med varann om  inte annat för barnens skull. Även om dina känlsor för ditt ex är slut så verkar han inte släppt sina känslor för dej. Gå på famijeterapi o prata och se hur ni kan lösa situationen på ett bra sätt.

Kram

Upp till toppen
Annons: