Annons:
Etikett13-om-forumet-misshandel-ifokus-nätverket
Läst 1318 ggr
Calcifer
2013-11-11 02:58

Sajtvärdens historia.

Jag tänkte lite snabbt förklara varför jag ville bli ny Sajtvärd och vad min egna erfarenhet med misshandel är. Jag kan faktiskt säga med lättnad att jag aldrig tvingats utstå psykisk misshandel. Inte mer än att jag fick stryk i skolan ibland av de som mobbade mig, men det var inte riktigt på samma sätt som misshandel. Inte mer ok, naturligtvis, men inte riktigt samma sak.

Däremot har jag under en tid 2009 och 2010 varit i ett förhållande där jag fick utstå psykisk misshandel under fem månader och jag har personligen aldrig någonsin mått sämre. Varför jag ville bli Sajtvärd var egentligen för att när detta hände mig hade jag ingen aning om vad jag hade fått utstå. Att det klassades som psykisk misshandel. Att det inte var mitt fel. Att det inte var okej. Att det var olagligt och det var HAN som gjort fel. För mig är det otroligt viktigt att ingen annan tänker likadant som jag gjorde, även om jag vet att det tyvärr är så. Finns det en chans att jag kan med artiklar och diskussioner få bara EN person att tänka om angående deras egna förflutna eller nuvarande liv, att det inte är deras fel och att de förtjänar bättre, då är allt värt det!

Denna veckan har jag några artiklar planerade, så ni får hålla ögonen öppna efter det som ska komma! Ska även fundera en del kring Medarbetare och diskussioner.

Mvh Bellatrix, er Sajtvärd!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cahira
2013-11-11 05:38
#1

Tack för att du delade med dig. 🌺

Ville tillägga att även om det är familjemedlemmar eller släktingar så är det fortfarande fel. Så du som läser detta, känns det fel så sträck ut handen åt någon och hitta stöd och ork att ta dig ur det du sitter i. Du är värd precis lika mycket som alla andra! 

Hur mycket du än älskar personen så förtjänar du att vara trygg och lycklig och må bra! Inte bara ibland - alltid!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

zmulan
2013-11-12 09:50
#2

Fint att du ville ta över!! Sidan behöver ju onekligen finnas kvar! =)

värme

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: