Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
06 - Sexuella Övergrepp

Kan jag anmäla?

2013-10-15 11:08 #0 av: Felliiis

Jag vet inte riktigt om detta är i rätt forum men det är som så att när jag va yngre taffsade min morfar på mig. Han stoppade in handen innanför mina trosor, tog mig på brösten osv... Han gjorde även samma sak på min mamma när hon var liten. Nu när jag är starkare som person undrar jag ifall man kan anmäla detta och vad detta "brott" skulle klassas som?

Anmäl
2013-10-15 11:09 #1 av: Rmk02

Det år sexueltofredande!

Anmäl
2013-10-15 11:14 #2 av: Felliiis

Hur går man till väga för att anmäla detta? Jag har ju liksom inte heller några bevis utan det är ju bara mitt och mammas ord... Finns det någon chans att anmälan skulle gå igenom?

Anmäl
2013-10-15 11:18 #3 av: Calcifer

Du går till polisen. Nja, de MÅSTE göra en anmälan om ni anmäler det, men att det skulle leda någonstans är inte särskilt troligt.

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
- Carrie Fisher, Rest In Peace

Anmäl
2013-10-15 11:21 #4 av: Rmk02

Man kan ju alltid hoppas! Hoppas att det blir bättre. Lider du fort farande och är ledsen över detta?

Anmäl
2013-10-15 11:55 #5 av: Felliiis

Jag lider av depression, generell ångest och panikångest men inte bara på grund av just det. Det är så mycket annat också... Men ja, det är la något jag tänker på och mår rätt dåligt över. Det som gör mig rädd är att jag har två kusiner på 6 och 10 år och vem vet om han gör samma saker mot dom?

Anmäl
2013-10-15 11:56 #6 av: Calcifer

Att anmäla kommer förmodligen inte få några rättsliga konsekvenser, däremot kan det kanske skydda att det händer andra, och det är anledning nog att anmäla! Du är stark som funderar på detta!

Anmäl
2013-10-16 18:07 #7 av: RobinEH

Brott har ju en preskriptionstid generellt sett utefter längsta möjliga fängelsestraff för specifikt brott. Hos barn så skiljer sig detta då tiden räknas efter att barnet fyllt 18. 

I kaptiel 6 i brottsbalk (1962:700) så står det om vilket typ av sexualbrott som skall klassas som vad. Exempelvis:

"4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år."

"5 § Är ett brott som avses i 4 § första eller andra stycket med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre allvarligt, döms för sexuellt utnyttjande av barn till fängelse i högst fyra år."

"10 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, sexuellt berör ett barn under femton år eller förmår barnet att företa eller medverka i någon handling med sexuell innebörd, döms för sexuellt ofredande till böter eller fängelse i högst två år."

Är det så att händelsen i ditt fall passar in under sexuellt ofredande så är preskriptionstiden 5 år (din ålder, 18+5=23).

Jag står för vad jag skriver, du får stå för din tolkning av det.
Sajtvärd på Träning.

Anmäl
2013-11-09 04:05 #8 av: [Vivus]

Jamen visst kan du anmäla!

Din f.d familj är ju uppenbarligen bara skit, så varför inte...

...dra ner din morfar mer i din gegga...

Det är så kladdigt och äckligt där du är just nu,

Vi ville prata, men ni svarar inte...

Fy f-n rent ut sagt för hur du beter dig!

Jag hatar dig, samtidigt som att jag älskar dig!

Ughhh...jag vill spyyy...

Annelie

Anmäl
2013-11-09 04:21 #9 av: [Vivus]

Skall vi berätta för omvärlden om hur DU var/är??? Är det ok för dig att mormor sätter upp plakat på Orust om hur du är/var...hon har ju nämligen ingen facebook där hon kan spy galla över dig...Nä, din momor och morfar är de snällaste som finns, det skulle aldrig falla de in att göra en sådan sak. Empati, är det något ord som finns i Ert vokubalär???

Det är bara en stilla undran...

Annelie 

Anmäl
2013-11-09 04:32 #10 av: Calcifer

#8&9 Men vad är det du sitter och säger?!

Anmäl
2013-11-09 05:41 #13 av: [Vivus]

Bellatrix,

Ville du säga något?

Eller kanske du tänkte efter...hm,

Ibland vill man prata innan hjärna tänker efter. / Annelie

Anmäl
2013-11-09 05:48 #14 av: Calcifer

#13 Oj, ord och inga visor. Du är bra på att förolämpa, tycker jag. Det kanske är du som pratar innan du hunnit tänka efter vad det är du säger?

Anmäl
2013-11-09 05:51 #15 av: Cahira

Vivus, vad tjattrar du om? Är du full eller hög för du är otroligt svårförstådd just nu. 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2013-11-09 06:13 #17 av: Cahira

Detta är ett öppet forum, om du inte vill att andra ska läsa och lägga sig i så skriver du privat. 

Anmäl
2013-11-09 06:18 #18 av: Calcifer

Precis. Klart vi bryr oss när en person erkänner något så pass hemskt som sexuell ofredning, och så kommer en annan person in med elaka och hårda ord och dessutom inte bara förolämpar TS men även oss. Då får du skriva privat om du inte vill att någon ska bry sig!

Anmäl
2013-11-09 06:19 #19 av: Cahira

För inte tal om, ett brott är ett brott, hur snälla personerna än är. Om ett brott har begåtts ska det anmälas. 

Anmäl
2013-11-09 07:28 #20 av: [Vivus]

Det är så osant så det finns inte! Bara för att HON skriver det , så är det sant???????????...Hon är ute efter alla sympatier som hon kan få!!! Jag älskar henne, men jag älskar också min mamma & pappa, som har gjort ALLT för henne. Ni vet inte...

Anmäl
2013-11-09 08:18 #23 av: Calcifer

Och bara för att du påstår att TS ljuger så är det lögn?

Anmäl
2013-11-09 11:03 #24 av: Felliiis

Herregud.. Jag vill tacka för stödet jag får av er! Även be så mycket om ursäkt för min moster..

Tack så hemskt mycket Hjärta

Anmäl
2013-11-09 12:05 #25 av: Calcifer

Be inte om ursäkt. Är detta sant behöver du allt stöd du kan få. Jag har själv blivit sexuellt ofredad av en människa som jag borde ha kunnat lita på. Tyvärr har jag snarare valt att glömma att det hänt. Eller, "glömma". Jag har inte styrkan att göra något åt det.

Anmäl
2013-11-09 12:32 #26 av: [Vivus]

Felicia!

Du behöver inte be om ursäkt för mig!

USCH!!! Jag skakar av avsky för dig!!!

Förut har jag tyckt synd om dig, jag har försvarat dig så mycket!!!

Visste inte att du kunde gå så här långt, sjunka så här LÅGT!!!

FY FAN för dig!!!

Jag hoppas att det känns skönt nu när du inte har oss kvar!!

Anmäl
2013-11-09 12:38 #27 av: [Vivus]

Cahira och Bellatrix eller va fan ni hu heter här!

Jag vet vilka ni är, ni är ta mig f-n patetsiska!!! Har ni inget eget liv att ta hand om?????? NEJ uppenbarligen INTE!!! HAHAHA

Anmäl
2013-11-09 12:41 #28 av: Calcifer

#27 Var det där ett hot?

Anmäl
2013-11-09 12:41 #29 av: [Vivus]

PRIVAT???...sdådana ARSLEN som Felicia vet inte vad privatliv är!!!!

Anmäl
2013-11-09 12:47 #30 av: [Vivus]

Bellatrix!

HOT???

Snälla! Gör samhället en tjänst och gå och häng dig själv, detta är inget hot, det är bara ett tips!!!

Anmäl
2013-11-09 12:49 #31 av: Afturelding

Men herregud. Jag har bevakat den här tråden ett tag för att jag vill veta hur det går, men inte haft något att tillföra själv.

Hur arg man än är så är det inte okej att ha en sådan ton som du Vivus har. Inte på ifokus eller någon annan sida. Du har dessutom uttalat dig hotfullt och slängt dig med förtal vid det här laget, så nu anmäler jag samtliga av dina inlägg som bryter mot ifokus regler eller svensk lagstiftning. 

Dessutom växer bara mitt medlidande för TS. Jag hoppas du kommer ur det här och att du får upprättelse. Att du har släktingar som uppför sig illa är bara att beklaga.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Anmäl
2013-11-09 12:51 #32 av: Calcifer

#31 +1!

Jag skickar en extra stor kram till dig, TS. Jag hoppas verkligen du fortsätter hålla huvudet högt och vågar kämpa för din rätt att inte bli behandlad så här och att du inte tar åt dig av ett enda ord! 

Anmäl
2013-11-09 12:52 #33 av: [Vivus]

...Felicia, kalla inte mig moster mer! ... för mig är du inget längre!...inte ens vatten!!! Jag vill dock ha tillbaks mina saker!...bl.a. datorskärm!!!

Anmäl
2013-11-09 12:58 #34 av: [Vivus]

Det är väl helt underbart att människor som inte har en aning om hur saker och ting ligger till TVUNGET skall öppna käften!!! :-)

Anmäl
2013-11-09 13:03 #35 av: [Vivus]

Jamenvisst! anmäl!!! jag skall anmäla dig också! för jag vet ju så mycket om dig!!! IDIOT!!!! hahaha

Gränsen är nådd!!!...och jag kommer att försvara min familj så mycket som det går mot dessa psykopater!!!

Anmäl
2013-11-09 13:03 #36 av: Afturelding

Fast nu har ingen här sagt något om fallet sen du kom in i tråden. Vi har bara uttalat oss om ditt uppförande, som inte är något annat än beklagligt och bryter mot reglerna. Om någon blir trakasserad öppet i en tråd så kommer folk reagera, speciellt på en sida som den här där det mesta av verksamheten går ut på att stötta de som vågar komma fram och berätta om sina erfarenheter. 

Och givetvis så menade jag ingen polisanmälan, utan en anmälan till ifokus. Något som är helt enligt praxis.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Anmäl
2013-11-09 13:07 #37 av: Calcifer

Jag tycker din reaktion talar för att påståendet är helt och hållet sant men du vill inte att familjen ska råka "illa" ut om detta skulle uppdagas via en polisanmälan.

Anmäl
2013-11-09 13:39 #38 av: RobinEH

Jag skriver med fingrarna, inte munnen. Looser

Förövrigt så bryter du mot användaravtalet här på iFokus.

Jag står för vad jag skriver, du får stå för din tolkning av det.
Sajtvärd på Träning.

Anmäl
2013-11-09 15:29 #39 av: Calcifer

Tråd rensad pga brott mot sajtens regler samt svensk lag! - Sajtvärden

Anmäl
2013-11-11 05:35 #40 av: Cahira

Vivius - du säger åt henne att sluta prata med dig och det är du som sitter här och kastar skit åt höger och vänster. Sluta trakassera din fd systerdotter. Hon har inte sagt ett enda ord åt dig så det är du som ska lägga av. Vill du inte ha kontakt så får du helt enkelt hålla snattran. 

Anmäl
2013-11-11 09:17 #41 av: Calcifer

Pga speciella omständigheter är inläggen från sen inaktiva användaren återställda. Men användaren finns inte längre på ifokus.

Anmäl
2013-11-16 16:42 #42 av: [PuffBuck]

Usch och FY, vilket beteende av både din morfar och moster... Stå på dig!! Hjärta

Anmäl
2013-11-16 17:26 #43 av: AnnaMariaK

Det var det värsta! Stackars TS! Att ha släktingar som försvarar förövaren med näbbar och klor måste vara hemskt att råka ut för.

Stå på dig och ta inte skit från dem!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.