Annons:
Etikett06-sexuella-övergrepp
Läst 5571 ggr
Assanya
2013-10-06 22:18

Min mardrömshistoria.

Hej. Har något hemskt jag vill berätta, vill få ut orden till någon som lyssnar. Att kunna vara anonym på denna sidan gör att jag vågar dela med mig. Det som jag ska berätta är alla tjejers säkert största mardröm, för mig blev det sanning och går inte en dag utan att jag tänker på det. Ni vet inte hur det känns att gå igenom något sådant här.. Jag är förstörd, känns som att han har tagit min själ, mitt hopp och integritet. Den morgonen då allt blev en mardröm för mig, jag ville bara ut därifrån. Hoppa ut, vad som helst för att komma bort därifrån. Men det gick inte, jag var så svag i min kropp, att jag knappt orkade kämpa emot ens. Ni förstår inte hur psykiskt och fysiskt svårt det är att kunna ha kraften till att komma loss.. Ni kanske tänker att "så hade jag bara gjort", men nä. Du vet inte, för det har inte hänt dig. Jag skrek, grät och letade utvägar. Jag hatade han och det kändes helt overkligt, det var en evighet. det var på en fest. jag var på ovanvåningen Och skulle byta musik, eller kolla i min telefon, svagt minne. killen som har festen som jag tidigare bara träffat en Gång, puttar in mig i Sovrummet och börjar kyssa mig, Jag ber han att sluta men han puttar mig ner på sängen och fortsätter. jag gör allt motstånd jag Kan. Han drar av mina kläder och tvingar sig på mig, gör fortfarande motstånd allt jag kan för att kunna komma loss. Jag skriker efter hjälp, störbölar och hoppas att Gud ska rädda mig. Jag slåss och sparkas men det är helt meningslöst, kom inte loss, kände mig som luft, alltså inget!! Han har tagit min själ. En gång, hann jag rymma ut från rummet, då sprang han efter mig. precis vid trappan får han tag i mig, minns inte hur. Men vet bara att mitt Psyke var förstört. Har bilder i huvudet hur jag ligger på magen och drar mig fram med hjälp av sänggaveln, för att komma till golvet. Men han säger något i stil med "vart ska du?" Och drar tillbaka mig. Hör min telefon ringa om och om igen. Bara önskade att min familj skulle komma in i rummet o slå skiten ur han :'( letade efter utvägar, tänkte hoppa ut genom fönstret men kunde inte öppna det, det var långt ner till marken och hade säkert brutit mina ben, men vem fan tänker i ett sånt läge? Allt man vill är bara att komma ut därifrån! Precis efter våldtäkten duschade jag av mig, jag tänkte att det är bättre om jag inte rymmer nu när det är över, så jag får gå levande fri och med min telefon så att jag kan ringa efter hjälp. Han verkar inte ens påverkas av vad han gjort!! Han är helt normal. Under våldtäkten skrek jag till honom: "tänk om det hade varit din dotter här? Tänk hur det hade känts? Du är ju helt sjuk i huvudet". Tror inte han svarade.. Eller så sa han bara "tyst". Han utförde oralt på mig, jag fick knappt luft och fick klökningar helatiden. Då sa jag att jg hellre gör det själv, eftersom jag ville kunna andas. Jag skäms ännu för mig själv, jag skämdes att berätta det för polisen. Var det fel? Att göra så? Jag vet inte. Jag kunde inte tänka klart och ville bara därifrån. Att det skulle vara över. Kräket hade tagit bilder på mig då, utan min vetskap. På bilderna ser det ut som att jag var med på det, då han inte håller om mitt huvud som han först gjorde, innan jag gjorde det själv. Polisen sa att man ser att jag är ledsen på bilderna. Jag får lite hopp om att han ska åka in och få vad han förtjänar. Efter våldtäkten lämnar han mig vid en busshållsplats, tar bort något på min telefon (antar att det var vänskapet på Facebook).. Det kör förbi en bil, han såg att jag vinkade in honom och dem frågade vad som var fel. Äcklet kommer fram till bilen och säger att inget är fel, allt är lugnt. personerna i bilen ser att jag är ledsen & upprörd men gör inget åt det. de bara kör. Jag visste inte vad jag skulle göra, han ger min lur till mig och cyklar ifrån, utan ett ord. ringde upp min tjejkompis men klickade lika snabbt, o ringde 112.. Jag förklarade med hjälp av skyltar om vart jag va. Jag grät och gick fram och tillbaka i diket.. Jag ringer min bästa vän igen när jag klickat 112. Berättar vad som hänt, hon trodde jag skrattade först eftersom jag grät så mycket. Hon trodde knappt, men körde till sjukhuset direkt. En granne som bor vid busshållsplatsen kommer ut, frågar vad som är fel, jag svarar att jag blivit våldtagen, mannen har cyklat iväg och just då kommer ambulansen. I ambulansen storgråter jag, min puls är jättehög och hela jag skakar av chock. Kommer fram till sjukhuset och får ta prover m.m. Sedan är det förhör, jag berättar allt jag kommer ihåg. De verkade förstående och jag pratade med polistjejen, jag skämdes, undrade om de skulle tro mig, men det verkade som att de gjorde det.. Jag ser Då att tröjan jag har på mig är sönderriven Vid blixtlåset, jag har Blåmärke på armen. Jag får komma in till patientrummet igen där de ska fotta skador och ta prover för bevis & kolla att allt är okej. Jag ser då att jag även har blåmärke på låret, benet och på min rumpa. Jag är fortfarande i chocktillstånd och gråter. Ville bara att han skulle åka in, få sitt straff! För han har förstört mig helt. Detta hände den 13 juli 2013. Jag tänkte på detta varenda minut i kanske tre dagar, sedan blev det fler minuters mellanrum för varje dag. Jag vågar knappt festa mer, har inte lust. Jag kunde inte prata med någon kille på ett bra tag efter detta, äcklades så fort jag såg någon kille, grät - fortfarande gör, när jag ser något liknande hända på filmer, känns som att jag känner deras känsla, hur det känns att bli så jävla nertryckt och allt vad det är. Killen som gjorde detta mot mig är idag fri. Han var häktad i cirka fyra veckor, sedan gick han fri, tack vare att hans äckliga "vittnen" ljög för polisen, att de "såg oss ha sex". Hur ska de kunna se det?? När dem inte ens var i huset!! Fattar inte hur man kan skydda en sådan människa :'( Hade ju även en massa bevis mot han!! Men nej, Sveriges system är så jävla sjukt!! Har ni läst om hon som blev våldtagen av sex killar? Att de blev friade? Vem fan är så dum i huvudet och tror på dem? Detta är helt sjukt! Vi tjejer borde stå på oss, men det verkar inte som att vi kan göra någon större skillnad här. Männen vinner ju helatiden ang detta. Fucking skitsystem. Hade äcklet varit framför mig just nu hade jag misshandlat han såååå mycket. Ni har ingen aning om vilken ilska och allt jag har inom mig. Är inte alls samma person som förr :'( han har förstört för mig. Alla polisförhör förstörde mig helt, var sjukskriven i tre veckor, la bara i sängen och grät. En annan anledning till att jg berättade detta för er, är att jag vill ni ska vara rädda om er tjejer. Stanna aldrig ensam på en fest utan dina vänner! När du inte känner personerna så bra, för det var så jag gjorde. Och kolla hur det slutade för mig, trots äcklet verkade hur snäll som helst i början. Dom är så himla bra på att "vara någon annan"… Detta var min historia och tack för mig Tjej, 19 år

Annons:
Stina nyfiken
2013-10-06 23:10
#1

Det är vidrigt och hemskt, och du har absolut inte gjort något fel!!! Jag har inte mycket tröst, men sök all hjälp du kan få. Han gjorde dig enormt illa men jag hoppas att du kan bearbeta det, så att han inte tar upp dina tankar en ena minut längre än vad som är nödvändigt. Han är inte värd det!!! Han får inte förstöra mer av ditt liv! Det finns många goda människor och även goda, snälla och ärliga män. Tyvärr har du träffat på någon som inte var god.

Ibland om man varit utsatt för hemska saker och haft det svårt så kan man ta ett beslut om att NU är det min tur att få må bra. Jag tror att du är för chockad just nu, för att ta det beslutet. Men när det gått en tid och du mått dåligt så tror jag att du kan försöka att medvetet bestämma dig för att han inte får ta mer av din kraft, eller dina tankar. Du måste förstå att du är precis lika värdefull som innan detta hemska hände. Din självkänsla har säkert fått sig en hemsk törn, men du skall veta att ingenting är ditt fel. Den som skall må dåligt är han. Han borde må dåligt av sitt hemska beslut att tvinga sig på dig. Han borde må dåligt över att han behandlat dig så omänskligt. Han borde må dålig över att han är en sådan känslokall person som så totalt kunde bortse från hur illa han gjorde dig. Det är hemskt det som hänt, men du skal vara riktigt, riktigt glad för att du inte är en sådan hemsk, ond och känslokall person som din förövare. All styrka till dig!!! Jag tror att du kommer hitta styrkan att ta dig igenom det, men be om hjälp när du behöver det. Ensam är inte stark! Kram!

Anonym21
2013-10-08 00:40
#2

Blir riktigt ledsen när jag läser ditt inlägg.. att du fått vara med om detta! :/ Jag tycker att det är oerhört starkt gjort av dig att anmäla och riktigt tragiskt att det fanns människor i hans omgivning som kunde med att ljuga för honom! Som #1 skriver, så tror jag också att du är i en chockfas.. du behöver prata med någon när chocken har lagt sig. Har du någon i din närhet som du kan prata med? Det finns väldigt bra hjälp att få genom brottsofferjouren, ta kontakt med dom!

teardrops
2013-10-16 17:14
#3

Gråter när jag läser detta.Förstår det är fruktansvärt tufft och uselt att han går fri.Min bästa vän blev våldtagen och jag såg hur knäckt hon var,hur brutalt söndertrasad hon blev på insidan.Jag hoppas du har bra hjälp och stöd och att ditt liv blir bättre.Min vän mår bättre nu och har fått jobb och hittat kärleken även om hon fortfarande kämpar med jobbiga mardrömmar och ångest. ta hand om dig <3

Llindaa
2013-11-23 00:21
#4

Var ett tag sen någon skrev i den här tråden men jag skriver ändå, du kanske ser det. Jag är 21 nu, då jag var 15 blev jag våldtagen av flera killar på en fest som jag var nykter på, livet rasade ihop totalt och det jag gjorde mot mig själv efter var ännu värre. Jag försökte kontrollera livet och ångesten på alla möjliga sätt, men det hjälpte inte. När jag var 18 hade livet fått någon slags rätsida och det var fler bra än dåliga dagar, sen blev det student och för mycket alkohol och min bästa vän sedan många år tog med mig hem så inget skulle hända mig eftersom han visste hur mitt liv varit. Bara det att han tog sin chans den natten stället. Han var den sista människan på jorden som jag trodde skulle göra något sådant. Men, trots det så bor jag nu två år senare tillsammans med min stora kärlek i en ny stad, jag pluggar på universitetet, jag festar ibland och är för det mesta lycklig. Vet inte vad jag försöker säga med allt det här men det är nog mest bara att det kan bli bättre. Och att det är så himla bra att du delar med dig av det, det är det som har hjälpt mig mest. Att skriva och prata och skriva och prata igen. Och läsa andras berättelser för att inte känna sig så ensam i allt.

siberlina
2013-11-29 20:47
#5

jag   tror  att  tjejer  måste   bli mer  försiktiga ,tuvär ,men på  många sätt,klä  sig annurlunda, och sluta   supa,,,tuvär   så  är det  nog så,en full  tjej  på en fest  är  ett  lätt  byte, vi har   hela  livet på oss att  ha kul  ,,,bättre  att  må bra  än att  vara  psykiskt  förstörd för   resten av livet

AnnaMariaK
2013-11-30 02:13
#6

#5

jag tycker inte om att man stigmatiserar tjejer som har råkat illa ut. Menar du att man har sig själv att skylla om man blir bestulen av tjuvar eller rånad? Om man inte gjorde det… eller glömde det… eller gick tidigare…eller var klädd på ett annat sätt… så skulle detta inte ha hänt?

Nu är på tiden att man går till angrepp mot alla som ursäktar svin. För det är riktiga grisar som våldtar, precis som det är tjuvar som stjäl och rånare och banditer som rånar.

Anständiga pojkar våldtar inte flickor.

Men vi har alldeles för många inom myndigheterna, skolvärlden, polis- och domstolsväsendet som ser genom fingrarna på övergreppen i tron att offret på något sätt själv utmanat "ödet".

Annons:
siberlina
2013-11-30 07:58
#7

nej Anna-maria alla tjejer borde få  gå  klädda precis som vill  och  och ragla hem   lite fulla på natten, men  det här samhället  har blivit så konstigt,,,jag tycker verkligen inte att   dom får skylla  sig själva  ,,,men om en nykter tjej  blir  våldtagen på en fest  , då   är det  så galet som det bara kan bli  …även  ochså   såklart  om full tjej  blir våldtagen.,,,men  det  ska bara  inte få hända,,vi  måste   få stopp på det  på något  sätt, killarna  ska  helt enkelt inte  få changsen  längre att   våldta   en tjej  , för du se hur det har blivit ,

AnnaMariaK
2013-11-30 10:47
#8

# 7

Nu blir jag besviken på dig. Min mamma berättade för mig när jag blev vuxen att när Röda Armén kom till hennes stad 1944 gömde morfar alla sina flickor inklusive 2-åringen. Vet du varför? Inte för att flickorna var fulla!!!!

Det här med våldtäkt har tillåtits i samhällen i alla tider. Idag skyller man på att tjejen var full eller dum…

Hur uppfostras pojkar egentligen? Varför blir vissa av dem svin? Jag begriper att försiktighet är viktig här i livet, men här gäller det ungdomar som verkar depraverade redan i tonåren.

Jag har själv blivit utsatt för ett våldtäktsförsök i ungdomen mitt på ljusan dan av en klasskamrat, när jag solade. Honom spöade jag för han var ensam. Men jag hade inte klarat det om de var 2 eller 3.

Calcifer
2013-11-30 12:35
#9

Det är helt felaktigt antaget att det är mest fulla tjejer som blir våldtagna eller utsatta för våld. I de flesta fall händer det inom förhållanden. Psykisk och fysisk misshandel är inte heller något man statistiskt sett blir utsatt för av främlingar på fyllan utan när man är fullt nykter och av någon man borde kunna lita på. Pojkvän, make, hustru, familjemedlem, osv.

Att tjejer inte borde dricka sprit för att undvika att bli utsatta för våld är helt befängt för det hjälper inte på det stora hela.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

siberlina
2013-12-01 18:14
#10

anna-maria,jag tror  du har  missförstått  mig,jag  tycker  det är hemskt  med alla  dessa  våldtäkter,,,,men vi måste få ett  slut  på det   och frågan är  hur,,,,

Upp till toppen
Annons: