Annons:
Etikett08-varningssignaler
Läst 2043 ggr
[Ebidda98]
7/11/13, 10:54 PM

Tecken på fysisk misshandel

Någon som skulle kunne berätta om tecken på fysisk misshandel?

Tycker det vore bra att veta, så skriv gärna här eller gör nån artikel! :)

Annons:
MozillaFireFox
7/17/13, 6:58 AM
#1

Exempel Psysisk är när man skadar sig, alltså humöret, personlighet skadas, nåt i den stilen, alltså nåt som inte syns! Fysisk är när det syns! DÅlig förklaring :/

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

[Ebidda98]
7/19/13, 11:33 AM
#2

#1 Vet att det syns 😉 Men jag menar hur man kan upptäcka att en kompis eller annan anhörig misshandlas. 

Hur man lättare kan skilja på en vanlig skada och misshandel…

Var nog lite otydlig ;)

[Juel70]
7/29/13, 8:50 AM
#3

Jag var i ett förhållande där en man påstod sig inte använda våld mot mig, eftersom han aldrig slog mig med knytnävarna, utan han "Puttade" mig.. och det var inte våld enligt honom.

Han puttade mig så hårt och ofta att jag slagit i huvudet i golvet ett flertal gånger och även brutit revben för att han "puttat" mig.  Då kan ni förstå kraften i dessa "små putt" som han kallade det.

[Juel70]
7/29/13, 8:52 AM
#4

Oj såg nu att du undrar hur man märker om en vän eller anhörig är utsatt.

Det märker man nog mest på hennes sätt: Försiktig, rädd, orolig, vill inte träffas så ofta (För mannen försöker ofta att isolera henne och förbjuda henne att umgås med vänner och hitta på saker)

AnnaMariaK
7/30/13, 7:59 PM
#5

Om en person förändras från att ha varit öppen och utåtriktad till en orolig, tystlåten, försiktig en, kan man misstänka att det pågår någon form av misshandel i kulisserna.

[Ebidda98]
7/31/13, 12:03 AM
#6

Tack! Har hittat massor ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: