Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 7581 ggr
Kourtney
4/19/13, 10:46 PM

13 år och våldtagen.

Det här är min historia, hoppas någon tar sig tid att läsa. 

Jag var 13 år när min låtsasbror våldtog mig för första gången. Övergreppen skedde regelbundet i ett års tid och jag var ständigt rädd för att han skulle komma in till mitt sovrum när de andra gått och lagt sig. Jag hade precis tagit mig igenom mina föräldrars skilsmässa och han ryckte bort all trygghet jag hade. Min familj visste om övergreppen, men ingen vågade prata om det. Den enda vännen jag berättade det för tyckte det var äckligt och la skulden på mig. Tillslut gjorde jag det också.

Jag var 14 år när jag träffade min första pojkvän. Till en början verkade han vara en riktigt bra kille men han blev allt mer kontrollerande. Han styrde allt från vem jag umgicks med till vilka kläder jag bar. Efter ett par månader började han tvinga mig till sex och sexuella aktiviteter som jag inte alls kände mig bekväm med. Det dröjde inte länge innan han även använde våld för att få igenom sin vilja. Han började även gnälla på min vikt och jämförde mig med alla andra tjejer. Jag var aldrig tjock, tvärtom, men jag fick alltid höra att jag inte dög som jag var. Jag tror att det är pågrund av detta som jag fortfarande kämpar mot mina ätstörningar. Tack vare en kompis lyckades jag ta mig ur förhållandet efter 9 månader. 

Jag var 15 år när jag började skada mig själv. Jag var övertygad om att allt som hänt berodde på mig. 

Jag var 16 år när jag träffade min andra pojkvän. Han var våldsam när han drack och väldigt hårdhänt. Han tvingade mig ha sex med honom trots att det gjorde jätteont. Jag tror han tände på att skada mig för han gjorde det ofta när vi hade sex. Det var ofta slag i ansikte t och stryptag.

Idag är jag 20 år och jag kom för 7 månader sen ur mitt senaste förhållande. Jag har börjat gå till en psykolog som jag verkligen trivs med. Jag känner mig riktigt lycklig för första gången på länge och jag har träffat en underbar pojkvän som ger mig det stödet jag behöver. Han har verkligen satt mig på fötter igen och vi pratar mycket om sånt som har hänt. För trots att jag vill leva i nuet kommer alltid min bakgrund påverka mig. Just nu har jag kommit till den punkten där jag känner att jag behöver prata om det som hänt, för jag höll det för mig själv så länge. Det är av den anledningen jag nu delar det här med er.

Annons:
Anonym
Anonym
4/19/13, 10:57 PM
#1

Jag vill bara beklaga det du har varit med om. Det är hemska saker som ingen ska behöva uppleva. 

Jag beundrar din styrka att ändå kunna lita på män, och att du idag ser värdet i dig själv att få hjälp. 

Jag har hört på ett relationsprogram där man pratade om kvinnor som ständigt hamnar i dåliga relationer, och då fanns det forskning som visade att man valde samma typer av killar hela tiden. Att varje gång man träffade en kille som kändes "rätt" så skulle man springa därifrån illa kvickt, för att det just var dem killarna man skulle akta sig för. Att man då istället skulle närma sig killar man annars exkluderade. 

Ett stort grattis till dig som har kunnat ta dig ur!

Önskar dig all lycka :)

[00emi07]
4/20/13, 9:15 PM
#2

Du är verkligen stark som berättat detta!

spinning lad
4/20/13, 11:56 PM
#3

Arma dig vad du gått igenom..Det är jätte bra att du inte stänger det innom dig längre.Prata prata..Jag stängde inne mitt elände i 15år och det tär..Jag byggde en mur omkring mig som ingen kom innanför och stängde lixom av alla kännslor.Går nu i terapi och försöker komma i kontakt med mitt eget kännsloliv.Jättejobbigt men nyttigt..

Vilken go och omtänksam kille du träffat..Han är ovanlig som man.. Ge honom en stor Kram och all Lycka till er..❤️

Upp till toppen
Annons: