Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 1720 ggr
niiid
2013-03-02 15:02

Jag står maktlös, min dotter är borta..

Jag har en stor klump i magen, jag är konstant orolig.

Jag har inte träffat min dotter på 7 veckor, hon är snart två år.

Hennes pappa har misshandlat mig i nästan tre år, jag gick ifrån honom nu i höstas och det har varit en rejäl bergodalbana.
Han är anmäld för misshandel, olaga hot, kränkning, Våldtäkt, övergrepp i rättsak och tom misshandel mot barn.

Han har tidigare blivit dömd för grov kvinnofridskränkning, av sitt ex. Och även anmäld yttligare två gånger.

Jag har två barn sen ett tidgare förhållande, De bor hos sin pappa nu sen i augusti pga säkerthets skäl. Socialtjänsten i den staden anser att de får absolut inte komma i kontakt med honom igen.

Jag har överfalls larm då han hotat döda mig ett flertal gånger, även hotat att döda barnen. Alla barn har fått se våld, de har luggats mm, de har fått sina leksaker sönder sparkade, han har skrikit på dem. Han har har hotat dem.

Dottern har upplevt våld mot mig i hela sitt liv, hon har varit rädd för honom.

För 7 veckor sen lyckades han ta henne ifrån mig. Jag kontaktade polisen och trodde att det skulle plocka in honom. De gjorde de inte. Jag trodde socialen skulle hämta hem min dotter. De gjorde de inte.

Jag har stämt honom till tingsrätten om vårdnaden, han har fått kravbrev om att lämna ut henne men han vägrar.

i slutet av mars är det rättegång om vårdnaden.

Socialen, familjerätten och polisen gör ingenting, de är bara att vänta säger de. Jag får tydligen inte hämta hem henne, för min egen säkerhet och även ifall det skulle uppstå turbulens så att dottern inte far illa av det. Han sköter sitt jobb som vanligt, men har då barnvakt av sina föräldrar hela veckorna. Och ändå kan de inte hämta hem henne.

Socialtjänsten har sagt till mig att de kan känna sig oroliga över henne, vad gör han när han är arg och jag inte finns där och slå på?. Men endå gör de inget.

Polisen har sagt att de kan hända att de anhåller honom, men min utredare har vabbat de senaste två veckorna. Då står hela utredningen stilla. Och min dotter får lida pga det. Ingen å hela avdelningen på polisens utrednings grupp går att få tag på. Ingen gör något.

Jag förstår ingenting, hon fyller två år nästa vecka.. Hur mår hon?, hur reagerade hon när mamma bara försvann och hon blev kvar med pappa som varit så elak. Vem är ansvarig om han gör henne illa?

Han anses som farlig, personskydd har gjort en riskbedömmning.

Annons:
spinning lad
2013-03-02 19:56
#1

Ja dessa jävla myndigheter som ska se till barnens bästa är oftast inkompitenta och förslappade…Jag har en vän som var med om en nästan exakt likadan situattion..Men skillnaden att min vän var pappan i vårdnadstvisten..Fy fan vad illa han blev behandlad av alla myndigheter..Var med på rättegången om vårdnaden som vittne för pappans skull,och jag var helt chockad över myndigheternas behandling av honom.

Efter en överklagan hos HD fick han umgängesrätt med dottern.Då stack mamman till Canada med dottern..Trotts att UD varit inkopplade kan ingen hitta dem,då de förmodligen lever där illegalt..Detta är sex sju år sedan och nu är flickan 11år tror jag.

Det är en fruktansvärd historia…En rättsskandal..

Så kämpa hårt och skoningslöst för din dotter och se till att du har en bra advokat.. Bamsekram till dig och din dotter

Upp till toppen
Annons: