Annons:
Etikett05-anhörig-till-misshandlad-misshandlaren
Läst 2344 ggr
Anonym
Anonym
2/12/13, 4:55 PM

hur kan jag hjälpa henne ??

jag har en släkting vars flickvän & sambo igår berättade för mej vad min kusin egentligen sysslat med under deras nästan 3 år långa förhållande (hon har en 3 årig son, men som inte är min kusins)

han har slagit henne otaliga gånger, ibland så illa att det blivit ordentliga märken, han har dödshotat henne & hennes son vid flera tillfällen, han höver dagligen ur sej att hon är en jävla hora, att hon är värdelös, etc…och det värsta, han har våldtagit henne mer än en gång, trots att han efter varje gång svurit att det inte skulle hända igen.

jag har försökt få henne att uppfatta att det är inte bara hennes liv hon kan förstöra, hon kan även riskera sin lille sons psykiska & fysiska hälsa, då jag tyvärr inte tvivlar på att han skulle gå så långt som att slå pojken.

kan man vända sej till ngn kvinnojour med detta & be dom kontakta henne ?

(hon har ingen familj eller vänner i denna stad, och har på så sätt ingen stans att ta vägen om hon flyr sin pojkvän)

Annons:
JohannaEkroth
2/12/13, 5:01 PM
#1

Självklart kan du det. Om du vill får du PM:a mig med vilken stad/ort det handlar om så kan jag se vad jag kan söka efter för alternativ och svara i PM. Jag får ju reda på vad du heter, men jag lovar att det stannar hos mig.

Om du inte vill skriva här i tråden vilken stad det handlar om.

 till dig för att du är en sådan fin vän!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Anonym
Anonym
2/12/13, 5:03 PM
#2

Jag har varit i en liknande sits, men utan släktskap. En av mina bästa vänner blev slagen och våldtagen i sitt förhållande, och förhållandet varade i c.a ett år innan hon lyckades ta sig ur det, och det var då hon berättade. Då blev hon istället dödshotad.

Jag mejlade en kvinnojour ganska precis efter att jag hade fått veta, och de ville att jag skulle ta med min vännina till dem, eller att hon skulle gå själv. Så oftast behöver den utsatta ta kontakt själv, men inte nödvändigtvis ensam. Om jag vorde du så skulle jag höra med en jour i närheten av er, eftersom att de arbetar på lite olika sätt.

JohannaEkroth
2/12/13, 5:08 PM
#3

Att gå tillsammans till jouren som "Anonym #2" skriver är ett mycket bra sätt. Jobbar killen så kan du hjälpa henne att packa saker som hon och sonen behöver och gå dit tillsammans innan han kommer hem. Kommer han hem och blir elak så ringer du 112 direkt! 

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

spinning lad
2/14/13, 10:46 PM
#4

Absolut ska du göra det..Hon har nog svårt att ta det steget själv.. Önskar att jag haft en Vän som dig när jag levde i ondskans relation.. Hoppas att hon är modig nog att lyssna på dig och följa med.. Ge inte upp om hon säger nej……

Anonym
Anonym
2/19/13, 6:29 PM
#5

ska försöka att prata med henne nu någon dag, och lite försiktigt nämna kvinnojouren som finns här i stan, för det kan verkligen inte fortgå, och jag mår jättedåligt över att veta hur hon & lilla pojken har det :(

spinning lad
2/19/13, 8:17 PM
#6

Hoppas att det går bra.Ett tipps gå in på Tuva forum,där finns mycket läsvärt och många råd..

Annons:
Anonym
Anonym
2/19/13, 8:44 PM
#7

ska definitivt kolla upp den sidan

Upp till toppen
Annons: