Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 715 ggr
Sagalilla
11/28/12, 12:06 AM

vad ska jag göra???

Kompisar börjar bryta kontakten med mig, familjen stör sig på mig, för att jag pratar och ältar om mitt förra förhållande, om hur han behandlade mig och jag frågar hela tiden min omgivning, får man göra s, är han elak, är han oempatisk, har han kränkt mig när han gjorde så och så? Trots alla svar så får jag bara inte in det, trots den korta tiden med honom i 3 månader, så är jag helt vilse, osäker på allt som han påpekat, har jag dåligt beteende, är jag så jobbig som han har sagt. Det går.runt runt i huvet och jag är orolig, ångestfylld, har total panik. Han gjorde slut för att han störde sig så mycket på mig sa han. Jag har blivit väldigt deprimerad, klart att vissa vänner till mig tycker att jag är jobbig då, de tycker att jag för över ångest på dem och bara pratar om problem hela tiden och familjen säger att nu får du släppa detta. Men jag är helt vilse, vet inte vad jag ska göra, hur jag ska klara denna panikkänsla. Hur ska jag klara mig utan honom, Varför blev han elak emot mig? Och hur ska jag göra för att behålla mina vänner, vem kan jag prata ut med? Min psykolog förstår mig inte alls. Är det någon som förstår? Jag är rädd, för jag har varit utsatt många ggr för psykisk misshandel från killar och nu.trodde jag verkligen att han var bra, trodde det var min tur att känna lycka, istället tryckte han ner mig på en sekund och jag tror fortfarande inte på det. Hela mitt liv, alla elaka människor som hackat på mig, allt känns overkligt och för första gången i mitt liv så känner jag en hopplöshet som är så stor att den kväver allt som en gång var jag. Vem.är jag? Varför vill ingen vara med mig? Jag vill inte känna mig som ett offer. Vart tog jag vägen, har legat i yrsel, migrän, kramper i flera dagar nu. Kanske är dags att tänka på medecin. Jag vill bara ha en kram och en arm att gråta emot!!!!:(

Annons:
AnnaMariaK
11/28/12, 1:16 PM
#1

Sagalilla snälla byt psykolog! Du har rätt att välja någon som kan lyssna. Du får söka tills Du hittar rätt.

Det är inte bra att låta sin omgivning höra allt. Proffsen är bättre på det, de går i egenanalys och på det viset slipper de ta med sig hem andras problem. Dina vänner klarar det inte så låt dem inte vara dina "psykologer".

Använder Du sinnesförändrande medicin? Om så ska Du veta att när jag gjorde det fick jag panik och självmordstankar. Så medicin kan ibland motverka sådant de ska råda bot på. Du kanske har hormonobalans av någon anledning. Testa LCHF. Sedan jag började med den har jag inte haft en "dålig" dag. Mina tankar har blivit ljusare. Har Du sett ett deppat lejon någon gång? Kanske i bur, men fria djur är aldrig deprimerade. De äter det de blivit "designade" för.

Kramar!!!

Nana88
11/28/12, 8:39 PM
#2

Du har alltid rätt att gå till en annan kurator eller psykolog. Du behöver inte säga upp kontakten med den nuvarande om du inte vill. Du behöver inte säga något till henne eller honom. 

Det kan hjälpa att prata med en kurator eller en psykolog just för att de är utomstående. Det kan vara svårt för dina nära att hantera hur han behandlade dig och få höra hur det var för dig.

Kram!

Upp till toppen
Annons: