Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 983 ggr
Sagalilla
2012-11-24 15:19

separationsångest

Hej! Har ni några tips på hur man tar sig vidare med separationsångest Och saknad efter någon. Min kille gjorde slut för inte alks längesen, han sa inte så snälla saker till mig under förhållandet, ändå har jag sån saknad och ångest. Hur gör man??? Kram

Annons:
Chumagia
2012-11-24 20:57
#1

Flashbacks har man länge efter ett förhållande. T.ex. "det gjorde vi tillsammans".. "Det brukade han gilla".. "Sån bil hade han" o.s.v.

Men jag brukar försöka (vilket egentligen är fel) göra mig ganska upptagen när mina oro/ångest-tankar kommer och göra någonting som jag tycker är roligt.

Avlägsna dig! Det är ALDRIG lättare att ha ett ex's telefonnummer kvar i mobilen, ha kvar personen på facebook, eller träffa personen.. Bort med honom!

Och rå om dig själv… Gör saker som tar tid.. T.ex. Ta ett bad, ett fotbad, måla naglarna flera gånger, sy, gå på promenad, skura golven.. Allt för att sysselsätta dig..

Sagalilla
2012-11-24 23:14
#2

Tack för ditt goda råd!!

AnnaMariaK
2012-11-25 12:06
#3

Jag håller med #1.

Gör det som ger dig energi och kraft. "Radera" honom ur ditt liv så att Du får ro att bygga upp dig själv.

Mitt ex var musikalisk och vi lyssnade mycket på musik tillsammans. Han spelade också. Jag var rädd att inte kunna njuta av sådan musik längre för att inte bli påmind om honom. Men jag hittade på ett bra sätt. Jag lärde mig spela fiol och nu är det jag som står för musiken här hemma. Det känns som en riktig revansch. Och mitt hem är mycket vackrare än vårt gemensamma. Och jag har 3 katter! (Han var allergisk mot katt).

När jag fyllde 60 ställde jag till med en stor fest för att överglänsa 50-årskalaset då han var med och jag lyckades.

Jag njuter varje dag av vad jag själv har åstadkommit och jag önskar ett sådant liv alla kvinnor som har farit illa.

Ta revansch! Gör allt Du inte kunde när han var med! Var snäll med dig själv.

Sagalilla
2012-11-25 21:32
#4

Kan man göra allt man vill? Då,ska jag,flytta, plugga, skaffa hund och sen min största dröm är att en snäll kille ska komma till mitt liv, så ja kan skaffa barn.

AnnaMariaK
2012-11-25 22:27
#5

Du kan göra allt Du vill! Gör det bara! Du kan ta rodret över ditt eget liv och åka dit din egen inre motor leder dig. Kramar!

Upp till toppen
Annons: