Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 2039 ggr
Linda 33
2012-11-14 13:35

Helvetet när jag var 19

När jag var 19 träffade jag min livs kärlek,el rättare sagt det var det jag trodde till en början,han var ett par år äldre än mig.Han var rena svärmorsdrömmen,även om han var från en annan kultur så var han underbar mot mig.Gladallt var bra det första året.Sen förlovade vi oss,och det var starten på mitt helvete.han började kontrollera varenda steg jag tog,jag fick inte träffa mina vänner el min familj utan hans tillåtelse.han läste varenda sms i min mobil kollade alla samtal mm.han bestämde hur jag skulle klä mig,hade jag kjol var jag hora,pratade jag med nån kille var jag slampa.bara en liten del.det första slaget kom efter en fest vi varit på då jag pratat med en killkompis på telefon.då slog han sönder glas och kastade på mig,senslängde han in mig i en väg.sen forsatte detta i 2 års tid.han hotade att döda mig om jag lämnade honom,slagen blev mer och mer agressiva,för var dag.till sist orkade jag inte kämpa längre detta blev min vardag.en gång misshandlade han mig med knytnävslag i rygg och ansikte så min syn försvann för några minuter,min jag tackar gud att jag kunde se igen.Gråterhan kunde gå på mig närsom helst han kände för det.ett litet småbråk blev till krig,till sist nekade jag honom sex då våltog han mig och slog mig i stället.jag förvandlades till den glada öppna 19-åringen till en livrädd liten person.jag var livrädd för han.just vid denna tidpunkt var jag så ensam jag vågade inte prata med nån om detta då han hotade att ta livet av mig om jag sa nåt.jag vet inte än i dag hur jag orkade att göra slut och gå vidare.när han flyttade såg jag en väg ut att lämna honom efter nästan 3 år av helvete.men jag fick betala ett högt pris då jag än i dag bär spår av hans fruktansvärad misshandelGråter

Annons:
Roamer
2012-11-14 13:54
#1

Har hört denna historia alltför ofta att killen är snäll i början och sakta förvandlas till en demon som gör livet outhärdligt. Du är stark som tog dig ur det hela och försök lämna det där det hör hemma, i det förgångna.

Linda 33
2012-11-14 16:40
#2

tack så mycket,jag kämpar varenda dag att må bra,och leva ett underbart liv,med vänner och familj,det är dom som gör mig stark,när jag mår som sämst

AnnaMariaK
2012-11-14 18:37
#3

Oh Linda! Vad Du har fått genomlida! Har Du fått hjälp att hantera detta helvete? För även om något är slut för länge sedan finns det mycket att bearbeta och förhålla sig till. Jag känner mig nästan privilligierad som bara har fått slag en till två gånger om året samt aldrig blivit våldtagen av mitt ex, men ändå har mycket själslig smärta att ta hand om än idag efter 11 år som singel. Styrkekramar till dig! Önskar dig revansch som ett gott och lyckligt liv kan vara. Hoppas livet kan kompensera dig!

Roamer
2012-11-15 07:05
#4

Fortsätt luta dig mot stadiga klippor när det blåser som hårdast och håll de nära. Det finns bra män där ute också som har fokus på att deras partner mår bra så bli inte bitter över att du fick utstå ett gatlopp som det du gjorde, men håll utkik för tecknen. Ingen ska behöva känna sig otrygg i sitt förhållande och oroa sig för slag eller värre utan känna sig trygg i famnen på sin valda. Pratar du inte med någon psykolog eller liknande så börja med det, för det känns som det kan ta ett tag att bearbeta själv. Välönskningar till dig och respekt för din styrka.

Linda 33
2012-11-15 16:20
#5

hej annamariak,efter det jag blev utsatt för har jag blivit starkare för varje år,jag har kämpat även om det varit tufft flera år efter,men tack vare mina underbara vänner och min familj så har jag mått bra o kämpat mig genom detta.men jag lovade mig själv att aldrig låta en man röra mig.men under senare år har jag haft ögon och öron öppna när jag dejtat en ny man,så fort jag märkt nåt,så har jag avslutat relationen direkt.man blir på sin vakt,när man gått igenom sånt här.men jag är glad nu att jag har en jättefin kille i mitt liv som behandlar mig som en prinsessa:) han vet vad jag gått igenom och han kramar mig hela tiden o säjer hur underbar jag är:)

tack oxå till roamer för dina stöttade ord betyder mycket

[lejonhuvaddärvädur]
2013-01-14 18:27
#6

fy vad hemskt vet själv . min mamma blev slagen med mera av min pappa.

Annons:
Hhanniie
2013-01-25 10:45
#7

Innan jag började läsa på det här forumet hade jag knappt tänkt tanken att det faktiskt finns såna människor, men verkligheten slår ju till förr eller senare.

Beklagar verkligen det du varit med om, jag kan inte ens föreställa mig hur hemsk det måste kännas.. Men jag är glad att du har hittat en bra kille nu, och jag hoppas att han ger dig all den kärlek och omsorg du förtjänar, och att ni håller ihop i många fina år Glad

Upp till toppen
Annons: