Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1802 ggr
ceccie
7/18/12, 4:49 AM

bryta kontakten

Jag står inför ett beslut om att bryta kontakten med min mamma. Jag mår psykiskt dåligt av hennes påhopp. Jag är uppväxt i en dysfunktionell familj. Jag har gått i grupp terapi med underbara människor. Men jag vet inte hur jag ska hantera hennes psykiska utbrott. Det är jag som är drabbad, min syster får vara ifred . Hon är enligt mamma snällare än jag . Jag måste börja tänka på min egen psykiska hälsa. Jag har alltid sättit andra före mig. Jag har sedan jag var liten arbetat aktivt för att allt ska se normalt ut utifrån. Men nu mår jag dåligt av hennes beteende. Jag gråter o jag gråter. Jag känner ingen lust att göra nåt. Jag har semester men jag har bara lust o avbryta den. På jobbet är jag normal. Det är kanske dags för mig och börja tänka på mig själv. Jag bor i ett litet samhälle, där folk i min egen ålder drar sig undan mig på grund av henne. Så jag har inga vänner här. Hon manipulerar andra människor att det är synd om henne. Det är synd om henne för hon har elaka barn. Sanningen är att jag har umgåtts med henne varje dag. Men det går inte o ha ett vanligt samtal med henne. I flera dagar har hon försökt och få igång bråk med mig. Men hon har inte lyckas , hon vänder o vrider på detaljer i allt vad jag gör. Hon nekar och lämna ut micron jag fick av min syster i julklapp. Jag fick inte med den pga halkan som var. När jag ska hämta den , så är det okej o komma. Men hon öppnar inte dörren när jag ringer på. Skyller på att hon är ute på ett ärende. Men jag hör henne stå och titta på mig i dörr ögat. Hon är inte psykiskt frisk , men vägrar ta emot hjälp. Hon bråkar med människor som försöker vara hennes vänner. Det är diverse fel på dem. Nä nu mamma nu har jag fått nog av ditt beteende , om du inte kan låta mig leva mitt liv, utan att du vaktar på mig. Kontrollerar att jag är på jobbet , då behöver jag inte ha kontakt.

Annons:
Hawknestgrove
7/18/12, 4:13 PM
#1

ja bryt……. finns inget annat att göra för dig

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

ceccie
7/18/12, 5:50 PM
#2

Jag har upptäckt att jag är mobbad av min familj. Utstött som att jag inte är värd respekt.

Hawknestgrove
7/18/12, 6:08 PM
#3

Så tänk i så fall så här, man väljer sina vänner. Det kan man inte göra med familjen. Så ta bort familjen och välj bra vänner i stället

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

ceccie
7/18/12, 9:19 PM
#4

Jag kan inte ens åka bort, utan det blir bråk.

Hawknestgrove
7/24/12, 3:01 PM
#5

Då ska du strunta i dem helt. Accepte5rar de inte dig som du är och för vad du står för, så kan de kvitta. de äger inte dig.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Sagalilla
7/25/12, 1:38 AM
#6

jag tycker du skall söka proffessionell hjälp! Det är viktigt att man får rätt hjälp i tid

Annons:
ceccie
7/31/12, 1:17 PM
#7

#6# jag har sökt hjälp. Men det är jag som är känslig . Det har jag alltid fått höra.

Upp till toppen
Annons: