Annons:
Etikett10-när-ska-jag-gå-vägen-tillbaka
Läst 1710 ggr
ceccie
2012-06-16 22:35

hej mitt namn är ceccie

Hej mitt namn är ceccie . Jag är på väg och bli hel, mina ärr håller på och blekna. En sak som jag måste lära mig är att säga nej. När jag säger nej så är det nej som gäller. En annan sak som jag försöker pränta in i mitt huvud är att jag har ett eget värde. Jag har rätt och leva mitt liv som jag vill, utan och vara rädd. Våldet som jag har vart med om sitter kvar i mitt huvud. Men det får jag leva med. Ibland känns det som jag fortfarande skyddar patrik. Mot vad? Kan jag sen fråga mig. Han tog en del av mitt liv ifrån mig. Han hotade mig, han skrek. Hotade att döda mina djur. Hån skrattade åt mig när jag grät. Talade om hur värdelös jag var. Jag förlorade till och med respekten för mig själv. Jag är i mina ögon inte värd o älskas av en vanlig kille. Efter att jag lämnade honom har jag träffat killar som varit som han, fast ändå inte. Men nu ska jag ta ett steg frammåt o hitta en kille som respekterar mig.

Annons:
Hawknestgrove
2012-06-17 13:28
#1

ja, skynda långsamt. För letar du, så finns risken att du råkar i samma fälla igen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Linus-the-bunny
2012-06-20 16:42
#2

Du är stark, och väldigt värdefull! Tänk inte att du inte har värde bara för att någon beter sig som en idiot emot dig. Jag vet precis hur ded känns!  Det är HANS fel inte ditt. Var inte en tjej som inte kan leva utan en kille du är stark du. Var en tjej som en kille inte kan leva utan :)

StyrkeKraaaaam!

AnnaMariaK
2012-06-21 22:22
#3

Ceccie,

börja med att älska dig själv och läka dina sår innan Du ens tittar åt någon kille. Gör inte som jag. Jag var så angelägen att få tag på någon som ville ha mig att jag hamnade ur askan i elden.

Det är jätteviktigt att veta vem man är och vad man vill med sitt liv. Nu är jag över 60 och jag blir uppvaktad. För 30 år sedan var jag mycket sötare och yngre men osäker på mitt värde som människa. Utseendet hjälpte mig inte ett dugg. Den som ville ha mig bedrog mig med andra för han hade behov av att uppvärdera sig själv. Han drog ner mig i ett svart hål. Jag var inte värt ett vitten ens i mina egna ögon.

Det är annorlunda idag. Jag har ett bra liv som jag har skapat själv med hjälp av goda krafter i min omgivning. Jag vet vad jag vill och kan.

Det känns verkligen härligt att vara självständig och oberoende.

Ta väl hand om dig Ceccie! Skynda långsamt, ta hjälp av goda energier och positiva affirmationer. Skapa i dina tankar det liv Du vill ha först, så kommer allt det Du önskar till dig i sin takt. Lycka till!

Sagalilla
2012-06-22 03:21
#4

Ja det är så lätt att hamna från askan i elden, och jag frågar mig gång på gång hur gör man för att bryta mönster, hur går man ett steg till och hur får man en vanlig kille?

Jag  vet att du kommer att lyckas!:)

ceccie
2012-06-22 12:16
#5

Ja jag har vart singel i 2 år så jag tar det lungt

ceccie
2012-06-30 19:56
#6

#4# du kommer också att lyckas. #3# jag har nog fallit för killar som behandlat mig lika illa som min mamma har behandlat mig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: