Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1155 ggr
Sagalilla
2012-03-16 12:39

Hjälp

Jag har träffast en kille och han verkar bra, det är disstans och vi har roligt när vi ses, sen resten av dagarna nojjar jag sönder!!! Tror att han ska dö, lämna mig, bi elak så som de andra har varit osv…. Jag vill inte förstöra detta förhållandet med mina paranoida tankar, men hur skall jag göra! Jag är livrädd för relation! Har jag blivit så förstörd efter mina tidigare förhållanden att jag inte skall kunna njuta av ett förhållande nu och i framtiden. Vill inte missta honom, men vill heller inte må såhär dåligt! Vad skall jag göra och hur skall jag göra för att vara en bra flickvän????

kram från vilsen sagalilla

Annons:
Ratlings
2012-03-17 17:32
#1

Prata med honom om det du varit med om tidigare och hur du känner. Komunikation är viktigt, speciellt när du varit med om jobbiga saker tidigare.

Kram :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Hawknestgrove
2012-03-18 13:03
#2

Håller med. Det är bättre att du presenterar innehållet i din ryggsäck nu än senare, när ert förhållande djupnat.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Sagalilla
2012-03-19 03:19
#3

Jag har sagt ganska mycke tom mitt förflutna. men jag år väl örklara lite till:(

Jag är inte dina ex säger han bara, men det är ju inte så jag menar, jag menar att jag är känslig för vissa saker bara pga min bakggrund. :(

Ratlings
2012-03-19 08:23
#4

Det som är känsligt är oftast det som är viktigast att berätta i ett förhållande. :)

Kram

// Lise
When nothing goes right, go left!

Hawknestgrove
2012-03-19 18:39
#5

Hm… då har du nog presenterat sakerna lite fel för honom, eller så har han inte förstått. älta det inte. Då kan du förstöra något i stället. ingen vill bli jämförd varken positivt eller negativt med några före dettor. Försök att ta upp det bara när det är absolut nödvändigt och på ett sätt som inte är jämförande. OCh var inte rädd att söka professionell hjälp, för allt klarar man inte själv.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

yvonnel
2012-03-25 01:38
#6

Nu har du ju faktiskt berättat en del iaf så han är medveten om att du har en del negativa erfarenheter.

Låt honom smälta det i lugn och ro, om det blir en fortsättning på allvar så kommer han att vilja veta mer om hur du tänker och känner , han har väl också en del erfarenheter som han småningom vill att du ska känna till isf.

Det kallas väl förtroende och omsorg och tillit, men det är sådant man får jobba för, från bådas håll.

Annons:
Upp till toppen
Annons: