Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2300 ggr
[Alyz]
2/25/12, 6:55 PM

Sexuella trakasserier?

Sexuella trakasserier är väl psykisk misshandel egentligen? Eller har jag fel?

Annars så har jag en fundering över om jag kanske blivit utsatt för det…

I 8an så hände det att killarna i 9an bjöd in mig på en gruppchatt på msn och sa att de ville betala mig för att suga av dem. Jag tackade nej och lämnade. I skolan brukar de skrika "Meloonas" (meloner) så fort de ser mig eller går förbi, de ropar på mig för att få prata med mig och säger att jag ska dumpa min kille och höra av mig efteråt för att få hans nummer, sen skrek han "du har schyssta bröst". Och när jag böjer mig fram brukar killarna kolla ner på mina bröst.. Jag känner mig illa vid när de gör så.

Jag undrar om detta räknas som sexuella trakasserier. Jag visste till exempel inte att jag var mobbad sedan 1an i skolan tills jag gick i 7an, vårterminen, vilket jag fick ta reda på själv.

Annons:
Hawknestgrove
2/26/12, 1:02 PM
#1

Detta är absolut vad du säger, sexuella trakasserier. Har du vittnen på vad de sagt?  Det är bäst. och din MSNkonversation, har du anmält dem till msn? Du har inte sparat det som sades? Väldigt viktigt. MEn i övrigt, så gå till skolkuratorn, i värsta fall till polisen och anmäl xx  för just sexuella trakasserier. Skolan är en arbetsplats. Likväl som på vilken annan arbetsplats som helst, så ska du itne behöva tolerera att sådant händer.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Alyz]
2/26/12, 1:04 PM
#2

Jag går nu i en annan skola, och tur slipper jag detta. Men jag har inte sparat konversioner och jag har vänner som hört vad de sagt, de döljer ju inte precis när de skriker rakt ut "melonas", men när de pratar om mina bröst bakom ryggen på mig har mina vänner hört och berättat för mig.

Hawknestgrove
2/26/12, 1:33 PM
#3

skaffa så mycket bevis du nånsin kan.  Hör inne på Brott i fokus också, om sexuella trakasserier i privatlivet kan anmälas. Borde ju vara så, tycker jag. man ska inte behöva stå ut med vad som helst i sin umgängeskrets heller. och är man över 15 år, så är man straffmyndig. Men som sagt, fråga där inne, för de är snälla och väldigt hjälpsamma folk där.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Alyz]
2/26/12, 1:35 PM
#4

Ok, tack. :)

yvonnel
3/25/12, 3:46 AM
#5

Det är rent ut för djävligt att våra pojkar/söner är så dåligt uppfostrade och även att dom har så dålig självkänsla att dom måste stärka sig på ett så vidrigt sätt. Och alla vuxna i skolans värld som inte tar tag i problemet, det är hemskt.

fiskargrabben
3/30/12, 10:24 PM
#6

Förstår inte hur det kan vara psykisk misshandel, förstår inte hur det kan vara sexuella trakaserier att skrika "meloonas".

Visst är väldigt ung men i min skola är det lixom "normalt" att tjejer tar på killarna och tvärtom och kallar varandra "bigd*ck", "Tuttlisa" osv.

Jag förstår inte helt enkel.

Annons:
[NoOrdinaryGirl5]
4/4/12, 9:06 AM
#7

#6 I min skola hade det blivit ett himla liv. Hade någon tjej känt sig sexuellt trakaserad hade det spridit sig genom hela skolan som en löpeld, och förmodligen hade ALLA vänt sig emot idioterna som fick henne att känna sig så.

Möjligen att det är olika i olika skolor, men oavsett är det inte okej att säga det i syfte att trycka ner henne. Att konstant få gå omkring och få såna kommentarer bryter till slut ner en person, därför det är fel att dem gör så.

[Alyz]
4/6/12, 7:59 PM
#8

Fiskargrabben, skämt är inte alltid roligt för alla. Sen vet jag att de tyckte det var jävligt kul att trycka ner mig.

[NoOrdinaryGirl5]
4/14/12, 5:15 PM
#9

Tkr det är sexuella trakasserier!! Vill man ha ett annat namn på det så får man väl ha det då, poängen är att det inte är okej!! Du ska inte behöva stå ut med det,

yvonnel
4/15/12, 2:08 AM
#10

#6

Vad skulle du tycka om att någon kommenterade vad du har mellan benen? Kanske säger att det syns inget där, var har du gömt det?

Eller kommenterar att du inte har tillräckligt med muskler.

Försök att lämna utrymme för alla dina medmänniskor oavsett könet!

chokladgumman
4/28/12, 11:32 AM
#11

Fy vilken hemsk sida!!! Mår illa i mitt inre hjärta!

Upp till toppen
Annons: