Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3262 ggr
mirrealfy
2011-12-15 13:54

hjälp jag bllir mobbad

snälla hjälp jag blir mobbad av massa killar i min klass och några 9 or jag behöver råd om vad jag ska göra.

Annons:
Hawknestgrove
2011-12-18 13:30
#1

Mitt tips så här på rak arm är att du ringer BRIS eller mailar dem…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lumos1
2011-12-18 22:02
#2

Jättebra att du tagitt första steget, att prata med någon! ( räknas oss ifokusare så klart:) Det är viktigt så man får ur sig det..

Sen tycker jag du att det du bör göra är att prata med någon som kan stoppa mobbingen!

en förälder? Skol kuratorn? en lärare, spelar ingen roll vem utan den Du litar på, denne tar upp de med de andra och de får tillsammans fundera ut vilka åtgärder som ska vidtas

Bra om du kan få stöd från en vän eller förälder medans allt händer, skönt med stöd:)

Träffar man på rätt person som är bra på att lyssna och sen ingripa så kan mobbningen öpphöra, du kan även ringa din lärare om det känns bättre att prata i telefån eller skriv en lapp/ett brev

Berätta hur det går  och kämpa på Kram!

Hawknestgrove
2011-12-19 17:11
#3

Där fick du bra råd. MEn om du inte vågar, så är Bris ett bra första alternativ.

http://www.bris.se/

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mirrealfy
2011-12-19 18:55
#4

gillar inte bris eller sånt då jag tycker dom är jättte läskiga jag har 2 kompisar men jag littar inte på någon då jag aldrig har fått hjälp med mobbningen ( jag har blivit mobbad sen daggis och jag tycker inte om att umgås med människor så jag är en  hund person och det är det enda jag bryr mig om  hatar igentligen människor man har lärt sig stå utt med dom

Sagalilla
2011-12-25 23:49
#5

Har du pratat med dina föräldrar eller någon annan nära anhörig? Lärare? Berätta om din situation för en vuxen som kan hjälpa dig. Killarna som utsätter dig för psykisk misshandel måste sättas på plats.

Finns det någon annan skola du kan söka dig till?

Håll huvudet högt och försök att inte ta åt dig. De är svaga som håller på och väldigt töntiga. Det är du som är den starka. Låtsas att du inte bryr dig, så tröttnar de nog.

Men sök dig till någon vuxen, både på skolan och hemma VIKTIGT!! Finns det någon kurator på skolan? Du skulle behöva hjälp med att få bättre självförtroende och bearbeta det du varit med om och finna en taktik emot dem som gör dig illa. Det kommer tyvärr lltid finnas sviniga människor som vill göra en illa. Man får stå stark och uprätt, ignorera och hitta ett sätt att inte visa rädsla och sorg och sin sårbarhet för sånna personer som vill utnyttja ens känslighet. Det finns sätt att  hantera det på, för att de till slut skall sluta och tröttna. Sen skall man göra allt för att undvika personer som gör en illa!!!!

Jag känner verkligen med dig!

Sök hjälp på alla sätt du kan och prata öppet om det! Det är för tungt att stå ut med ensam. Massa kramar!!

Sagalilla
2011-12-26 00:04
#6

Visa inte din osäkerhet, även om du kanske känner dig osäker eller rädd, så låtsas att du är säker och inte bryr dig, titta inte ens åt deras håll. ahaåll huvudet högt, använd din starka säkra röst och var rak i ryggen och gå med bestämda steg och visa att här kommer du och du är ingen person som tar skit. Du är inget offer, det är dom som är det, som är dumma i huvudet och så osäkra, därför måste dom hålla på att tracka någon. Jag har själv blivit trackad och mobbad. Jag TESTAR även nu flera år efter det att jag blev hackad på att visa mig säker på olika sätt och sånna metoder fungerar verkligen. Man ser sig själv i spegeln på morgonen, gör det man ska, säger att man är fin, sminkar sig, klär sig i det man känner sig bekväm och snygg i, gör det man mår bra av. Intressen stärker en och ger en kompisar utanför skolan. Ring någon om pressen blir för hård, om dom är elaka. Kanske slutar dom när du visar vem du är, då är det inte roligt att hacka på dig mer. Även om du känner dig värdelös när du vaknar, så skall du säga till dig själv att du e grym vacker och värdefull. Be också om du tror på gud eller hitta kraften från ditt inre. Du är du och ingen kan ta ifrån dig det. Du kommer hitta din plats, ditt yrke, dina intressen, ditt liv. Du kommer lyckas med det du vill om du verkligen vill och kämpar för det. Se till att sova tillräckligt, göra dina läxor, träna och äta varm bra mat regelbundet, så du blir stark mentalt och fysisk. Det hjälper dig att få en starkare mur runt dig. Du är inget offer, du är ett vackert ljus som du ska vårda och ta hand om. Du är din bästa vän som du skall leva med resten av ditt liv. Du kkommer få vänner i takt med att du hittar dig själv. Ge dig beröm och värme och ifrågasätt dina tankar och känslor hela tiden, så du inte hamnar i onda cirklar av negativitet. Skrik åt dem och få ur dig din ilska, säg ifån. Du är snygg, vacker, grymm, snäll, bäst, stark, varm, omtänksam!!!! Säg det till dig själv och ta han om dig på bästa sätt!!! Du är värd det bästa! Var bara med personer som är snälla emot dig och visar dig respekt. Visa dig själv respekt och kärlek. Ta hand om din kropp och din hälsa. Allt kommer att ordna sig, jobba för förändring. högstadiet är vidrigt. gymnasiet brukar vara bättre och folkhögskola och högskola är ännu bättre. Mognare människor. Så som killarna håller på med dig är även tecken på omogenhet. Du vet bättre, du vet  vad som är rätt och fel. Tyck synd om dem, dom kommer inte få ett rent samvete och ett gott liv om dom fortsätter som dom gör.

Annons:
mirrealfy
2011-12-26 14:01
#7

tack för alla snälla orden men jag har byt skola 3ggr och det räker

Sagalilla
2011-12-28 22:27
#8

käretid tre gånger! De vuxna på skolan måste verkligen ta tag i detta!! Dethär är ohållbart! Det är din hälsa det gäller!!!!

mirrealfy
2011-12-30 14:33
#9

mm jag litar inte på någon

[trollskogen]
2011-12-31 00:52
#10

Du behöver inte lita på någon .

Skriv ner vad som hänt o maila det till din rektor .

Dom ska ta hand om detta INTE du !!

Be om att få sköta kommunikationen via mail om det känns lättare för dej.

mirrealfy
2012-01-01 21:58
#11

mm

jippiiii
2012-02-02 19:19
#12

Jag rekomenderar starkt att du går till kuratorn, finns det ingen på din skola så finns de på ungdomsmotagningar! Jag vet att det kan kännas skitläskigt att gå dit men det är värt det! Om du vill kan du ta med en av dina kompisar som stöd!

Du skriver att du älskar hundar, jag vet inte var du bor men på många platser i sverige finns det hundungdomsföreningar! Jag tror att det vore toppen för dig att träffa nya människor med samma intresse! Hittar du nya kompisar utanför skolan så blir det lättare att klara av det jobbiga i skolan. Här kan du hitta hundungdomföreningar http://shu.se/om_shu/organisation/klubbar_distrikt.php?page=medlem (har du frågor får du gärna skicka ett PM till mig!)

KÄMPA en dag kommer det bli bättre, jag lovar! Du måste bara tro det!

Hawknestgrove
2012-02-05 18:09
#13

och glöm inte, att skolans HELA personal har tystnadsplikt och den sträcker sig 70 år framåt för dem. Oavsett vad de jobbar med i skolan, så har de skrivit på för det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
mirrealfy
2012-02-05 19:46
#14

aa jag har varit hos kuratorn men det blir inte bättre i torsdags så kastade en tjej en mössa på mig den landade på markaen så jag skulle plocka upp den då hockey taklade en kille mig och jag flög handlöst in i ett bord jag gick fram till honom och fråga varfr han gjort så och jag tar tag i honom ( han brukar kutta iväg) då säger han att det inte gjör ont då börgar han putta mig så jag säger sluta och han kasstar sig över mig slår mig en gång på axeln har blåmärke  sedan burgar han slå mig i magen och efter det så håller han i mig så att jag inte kan göra något till slut biter jag honom som själförsvar och då blir jag avstängd från skolan på fredag det är en jätte dålig skola det finns liksom aldrig någon rektor eller biträdande där

Hawknestgrove
2012-02-06 18:28
#15

Hm…. Då kan du anmäla skolan. Gå till polisen och be att få hjälp, för de vet vart du anmäler. Du anmäler till skolverket, tror jag…. för varje skola ska ha ett program  mot mobbning.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

mirrealfy
2012-02-09 18:38
#16

dom har det men den hjälper inte alls jag vågar inte mina föräldrar tycker inte det är så mycket

Hawknestgrove
2012-02-10 16:42
#17

Då får du gå hårdare på dina föräldrar och även kuratorn igen. I värsta fall, vägra gå till skolan. Jag vet, att det är fel väg att gå, men om inget annat hjälper….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[ammyscrib]
2012-02-14 15:11
#18

Det är nog ett av det värsta i dagens samhälle, att de aldrig gör något. Det tog mig två år innan de såg det allvarliga i min sjukdom så jag blev inlagd inom sjukvården och då var det försent att göra något så jag fick en livsskada. 
Det är oerhört tråkigt att det jämt ska vara så. Önskar dig lycka till och hoppas de gör något för en gångs skull!

mirrealfy
2012-02-16 10:27
#19

tack för allt men mina föräldrar lyssnar inte

Upp till toppen
Annons: