Annons:
Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 3334 ggr
Searchingmoonwolf
2011-12-01 19:29

Att stå/sitta rakt i ryggen.

Jag har så många gånger funderat över varför jag har så svårt att sitta/stå rakt i ryggen. Jag känner det som om jag alltid vill vara mindre/kortare än vad jag är, då känner jag mig säker och bra. Jag skulle så gärna villa kunna vara rak och vara stolt över mig själv. Ännu kan jag inte det…

Har nån annan likadana saker de gör? Har ni tänkt på varför ni gör det? Har ni gjort nåt för att förändra detta? Vad då i så fall?

Annons:
Sagalilla
2011-12-02 17:25
#1

Gå till en sjukgymnast som kan hjälpa till och gå på chigang och yoga som ger bättre kroppsuppfattning. Och träna det stärker kroppen, hållningen och självförtroendet. Sen bygga en självkänsla till sig själv inifrån och det kan man göra genom att göra sånt man blir glad av och sånt man blir upplyft av och vara med vänner som är snälla och som får en att må bra. och gå till en proffessionell person och prata så man ser allt från andra perspektiv.

Tar man hand om sig själv och kommer upp till sina mål, så blir man också stolt över sig själv!

Det är lite knep jag har provat och gör fortfarande och det funkar:)

Searchingmoonwolf
2011-12-10 18:21
#2

Tackar för ditt svar! Jag har gått i många år med jämna mellanrum till en sjukgymnast för att få olika träningsmetoder. Varje gång är jag i några månader upp till ett halvt år aktiv, sen floppar det och jag slutar pga att nåt triggar mig negativt. Det andra är lite svårare. Har inte några vänner egentligen som är så nära mig. Jag har en kompis som jag kan säga att är enda för tillfället som jag har mera kontakt med. Annars är det ensamt. Finns ingen chans till proffs för tillfället. Jag har så få möjligheter känns det som, jättesvårt när man inte själv vet varifrån man kan (gratis) få hjälp! Kram!

yvonnel
2011-12-11 01:02
#3

#0

Om du har tur så kanske det finns på din ort en sjukgymnast som kan ge dig ryggmassage med kärlek i sina händer. Jag hade den turen under ca 2 år, och det gick på högkostnadssystemet så att jag hade råd. Den hjälpen var bättre än någon pratmodell, för man spänner sig så att man fastnar med musklerna som blir hårda och kalla tills man nästan inte kan röra sig alls.

Searchingmoonwolf
2011-12-11 13:48
#4

#3 Det finns tyvärr ingen sån. Eller måste gå till privat i så fall och det har jag inte råd med just nu. Du har rätt i det att det hjälper massvis med just det där, att det finns "kärlek i händerna". O just det där med spända muskler så är nog nån behandling bättre än att prata…

Hawknestgrove
2011-12-11 16:26
#5

Har du provat någon sorts träning, som kanske både får dig på gott humör och får dig att räta på ryggen? Yoga, Chi gong, Zumba, Afrikansk dans… Finns ju så mycket glädje i  många av dem! OCh så behöver man inte ha en massa flådiga  kläder, det räcker med någ gammalt avlagt bara det är bekvämt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Searchingmoonwolf
2011-12-11 16:45
#6

Jag har hemma prövat på yoga och gått en veckosluts kurs i QiGong. Dock hittar jag inte de övningar vi gjorde där, för läraren gav inga bra instruktioner med oss hem. Tyvärr. Det skulle annars vara nåt jag är intresserad av. Annars är inte dans nåt för mig. KRAM!

Annons:
Upp till toppen
Annons: