Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1306 ggr
Searchingmoonwolf
12/1/11, 7:26 PM

Hur ska man hitta sig själv?

Jag kom att tänka på detta när många har poängterat det åt mig under åren. Att hur ska man hitta sig själv.

Jag har försökt så mycket och försöker ännu oxå att hitta ”den saken” (eller flera saker) som jag skulle kunna säga att ”jag är bra i det här”, ” jag har kontroll på detta område”.

Kanske är det här en så stor sak för mig för att jag inte har några direkta hobbyn (som jag verkligen kan säga att är hobbyn) och att jag har aldrig egentligen jobbat (bara några små kortare perioder).

Jag är själv intresserad av fotografering, webdesign (-kodning), akupunktur, örter (kräm, oljor), QiGong, yoga, etc. Jag har prövat på de flesta av dessa mer eller mindre. Försökt att studera dem, försökt att göra dem. Några av dem har jag studerat under många år (speciellt fotografering och webdesign) och försökt få hjälp härifrån och därifrån. Ännu är jag på där jag nästan inte vet nåt alls. Och vet inte längre varifrån jag skulle kunna få hjälp…

Hur kan vi hitta hos själva? Hur har ni hittat er själva? Vad kan vi göra för att (orka) fortsätta letandet (när energin är knapp)? Kan vi t.ex. hjälpa varandra?

Annons:
Upp till toppen
Annons: