Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1264 ggr
Sagalilla
11/19/11, 7:59 PM

misshandel?

Är det misshandel att nypa sina barn så dom får blåmärken??

Annons:
Nali
11/19/11, 8:03 PM
#1

Nej det är det inte, hurså?

[Deleted Account]
11/19/11, 8:10 PM
#2

Jo, det tycker jag!

AnneN
11/19/11, 8:11 PM
#3

Ja det är det!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nali
11/19/11, 8:15 PM
#4

jag skulle inte räkna det till misshandel kanske mer mobbning? man kan inte anmäla någon för att nypas :/ dock om dina föräldrar nyper dig så hårt hela tiden och detta inte var första gången så kan du prata med SOC. Kanske att det eventuellt är någon mildare variant av ringa misshandel

dock beror det ju vad fallet gäller? råkade de nypa dig så du får blåmärken? var detta första gången? har det hänt förut? brukar de göra så?

Lamina
11/19/11, 8:24 PM
#5

Ja, det är det!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

AnneN
11/19/11, 8:25 PM
#6

#4 Varför skulle man inte kunna anmäla någon för det? Får man blåmärken så finns ju bevis.

Jag skulle absolut se det som misshandel då det dels gör fysiskt ont och dels ger fysiska märken = fysisk misshandel.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Nali
11/19/11, 8:41 PM
#7

#6 dels beror det ju på frågorna jag ställde över, om detta var första gången eller om det hänt flera gånger, men misshandel är inom 2 kategorier, ringa och grov och därför skrev jag att det kanske skulle kunna räknas som en mild ringa misshandel frågan är bara vad polisen tycker det ses som :/

Hawknestgrove
11/20/11, 1:04 PM
#8

Självklart är det misshandel och i synnerhet om man gör det med vilje! Om man i affekt tar tag i ett barn så att det blir ett blåmärke som en engångsföreteelse, då kan man väl ha överseende med det. Sen får man faktiskt tänka på en sak också, är blåmärkena normala, dvs det ligger ingen sjukdom bakom? Kolla sånt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: