Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 3108 ggr
[dagdrommarn]
11/4/11, 12:03 AM

Lämna skiten bakom sig?

Hur gör man?Hur går man vidare efter ett förhållande med misshandel? Det är 1,5 år sen jag utsattes och jag tänker på det varje varje dag. Min hälsa e skit och jag längtar efter helgen då det är "tillåtet" och normalt att dricka, då släpper mina beskymmer.Jag orkar inte vara så här längre!!Jag vill bli samma glada friska tjej som jag var innan. Jag kan inte prata med ngn heller, det jag skulle vilja är att skriva av mig på något vis.hur har ni gått vidare?

mvh bea

Annons:
Sagalilla
11/4/11, 1:27 PM
#1

Jag har inte gått vidare än, men jag går och pratar med en kurator som är väldigt bra och klok och de känns skönt. Annars tänker man kanske att tiden ska göra en starkare. Att försöka hitta sig själv och vad man tycker om i livet och drömma lite om hur man vill att nästa förhållande ska vara och drömma lite om va man vill jobba med och sträva efter det.

Jag får även antidepressiva nu, för jag har varit deprimerad länge, men jag är bara inne på första veckan och då mår man mer dåligt än innan, men jag hoppas att de kommer hjälpa mig att få lite mer ceratonin i kroppen om ett par veckor, så man får mer glädje i hjärnan och mer ork. Så man kan nå sina mål:)

Det är inte konstigt att det är svårt att släppa sådana trauman som misshandelsförhållanden innebär. Man tappar ju bort sig själv och sin person, de e inte konstigt att det tar tid att bygga upp det som rasat samman. Men om du känner att det står still, så tycker jag absolut att du ska försöka få nån hjälp på nåt sätt, någon att prata med som kan coacha dig vidare med dig själv. Och skriva ner tankarna så fort dom kommer, så de kommer ner på papper, så du kan tänka nästa gång tanken kommer, att det finns på pappret den där händelsen…

Jag hamnar fortfarande i sånna där backflashar ibland, kanske några gånger i veckan, då händelser helt plötsligt fångar en, som man har varit med om tidigare som varit dramatiska och hemska. Men det har inte gått ett halvår sen mitt senaste förhållande, så de e ganska färskt.

Jag tror att man behöver sörja det som hänt så man får ut sig tårar och ilska, sorg och allting, kasta stenar i havet och skrika, gråta och bara låta allt komma ut!

Hawknestgrove
11/6/11, 6:17 PM
#2

1,5 år är kort tid. minst det dubbla är någotsånär att tänka att det ska börja kännas bättre. Det går med myrsteg, tänk så

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Noriisen]
11/7/11, 9:47 PM
#3

Prata med en psykolog om det hon \ han skulle säkert vara mycket till hjälp Glad

[dagdrommarn]
11/9/11, 9:13 PM
#4

Tack sagalilla för att du tog dig tid och skrev ner så mkt råd och kloka ord. Jag ska sätta mig och skriva ner lite tankar, kanske inte försöka stänga av mina känslor. Jag önskar dig det bästa nu när du är fri från ett dåligt förhållande=)

[dagdrommarn]
11/9/11, 9:15 PM
#5

jasså, jag trodde 1,5år var lång tid, varje fall när det inte varade mer än 2år. Men det får mig att slappna av lite=)tack

[dagdrommarn]
11/9/11, 9:18 PM
#6

Norrisen, jag skulle gärna prata med en psykolog men skäms lite. det finns ju andra som har och har haft det tuuuusen ggr värre så varför ska jag klaga och hänga upp mig. dessutom har de flesta av mina närmaste vänner gått till psykologer men dom har fått leta i flera år efter en som dom känner sig bekväm hos. blir det inte bättre så får jag väl prova men jag fäster mig inte lätt hos folk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: