Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 2341 ggr
kimky
2011-10-29 18:50

för rädd att stå upp mot pappa

Hej,

(förlåt vet inte direkt hur jag ska skriva detta)

Tänkte höra om någon vet hur man ska ta sig till då jag har fått gått o tagit hand om min pappa sedans min mamma dog året jag skulle blir 7.  han har alltid vart glad i spriten och spela på hästarna. när man kommer hem efter skolan börjar det..till 1-2 efter midnatt.

det har ju hänt en hel del under dom 10åren..snart 11år.  han skaffat en massa olika kvinnor vissa var rara andra nja..inte lika…  men för 6-7år senhitta min pappa en kvinna som har stanat hos honom alla dessa år men ingen av oss  orkar det mycket längre.  Men för ca 2år sen då jag fick i slutet av 9:an tog skolan tag i allt då det fick utför för mig…på ett dåligt sätt…så hörde soc av sig o pappa vart som ett lamm inför dom o värre hemma då han trodde det vi hade sagt o allt. dom lova mig att inget säga till pappa av vad jag sa till dom och sen hjälpa mig från honom för så som han var men dom tog hans sida.

förra året vid vinter/våren så tog jag kontakt med bup som har försökt att hjälpa mig nu så gott som det går..fick en diagnos av dom av ADHD och dyslexi. men sommaren fick jag världens utbrott på allt och pappa tog o tryckte ner den genom skit snacka till familj och allt. sedan var det mer synd om honom när vi kom till  den låsta vården på bup..har någon aldrig vart ett läskigare ställe tror jag förutom bårhuset. men där fjeska han också o dom tog det men min läkare stog o står fortfarande på min sida tack o lov för det.

han tog en OD nyligen för jag vart så ledsen o brött ihop då dom börja bråka. då han kom till sjukan så klappa dom honom på axel när han sa att han inte hade druick o sa ''men lilla gubben då'' tyckte det var lite roligt och sen fick han prata med dom på vuxen psyk där dom tror det e mitt fel men har sagt till att dom min läkare på bup om det hela….

men som sagt…vill gärna höra om någon kan hjälpa..eller nått..vet att jag är 17 snart 18 o kan komma undan allt då men det e långt kvar :( vinter kommer snart dom man inte orkar att gå ut…

(vet redan vad elinora gruppen är.)

Annons:
Stephanie
2011-10-29 19:01
#1

Blir helt mållös, vilken hemskt jobbig situation Rynkar på näsan Har inga tips dessvärre, men du får en *kraaaaam* i alla fall. Och en blomma…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

kimky
2011-10-29 19:04
#2

Weiiii blir alltid glad av kramar :3 tack *kram*

Sagalilla
2011-10-29 19:20
#3

Har du kontaktat din kurator eller nån annan vuxen person i din närhet och berättat detta, finns det någon släkting du skulle kunna bo hos? ?

MYCKET tråkigt att höra att ingen verkar ha tagit dina ord på allvar! Jag blir mycket upprörd  över det.

STOR KRAM <3

kimky
2011-10-29 19:37
#4

kuratorn på min nya skola vågar jag inte för dåligt om henne, släky runt om finns det bara min moster och hon bor i nykil o jag går i norrköping så skulle aldrig hinna till skolan :( annars e släkten engelsk från min pappas sida. förklara spriten o hästarna.

det e lite jobbigt då alla säger tonårstrots.

*ktam* :)

Sagalilla
2011-10-30 22:26
#5

tonårstrots r det rakt inte! du borde få bo hos någon annan. Kram!

kimky
2011-10-30 22:44
#6

Nja, menar iaf inte att framföra det så hellre..om nu det verkar som det..

vill men hr mina djur som går före allt. dom håller en uppe ia så vill inte bli av med dom för att få bo någon annan stans :o

Annons:
Hawknestgrove
2011-10-31 16:42
#7

Försök ordna för dem, så att de kommer bort. Så kan du också komma bort

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kimky
2011-10-31 19:31
#8

jo..försöker, måste bara få tag i någon :o

Hawknestgrove
2011-11-01 18:01
#9

Ta tag i det via bup. eller soc. så här får du inte ha det. Eller via din lärare i skolan. de har tystnadsplikt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kimky
2011-11-02 00:50
#10

Har redan försökt det ett par gånger och dom har inte gjort ett skit verkligen..

Så känns inte värt att försöka igen för det inte händer något där.

Hawknestgrove
2011-11-02 17:10
#11

då får du ta det med polisen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kimky
2011-11-02 17:40
#12

vad kommer hända då?

Hawknestgrove
2011-11-02 17:47
#13

Slår han dig är det misshandel. OCh som sagt, bup och soc och kuratorn måste  ju ta dig på allvar. Ge dig inte. Du har ju tydligen en bra läkare på din sida. Varför drar du inte nytta v det? Du har inget ansvar för att din pappa dricker och spelar. Ta kontakt med AA och Alanon. du hittar dem i telefonkatalogen eller via soc. det gälelr dig och inte din pappa. Han får ta ansvar för sitt eget missbruk.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
kimky
2011-11-02 23:37
#14

ok. ska nog göra det. ska kanske höra med läkaren först då :o

Anonym21
2011-11-23 05:31
#15

Hur gick det med allt? Pratade du med läkaren?

kimky
2011-11-23 21:49
#16

inget vidare. min läkare visste inte vad man kunde göra, han kom med ider som jag redan har försökt som skaffa eget.

Hawknestgrove
2011-11-24 19:08
#17

Då är det AA som gäller. OCh soc. För du som barn ska inte behöva lida för att din far dricker.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kimky
2011-11-24 19:11
#18

det bör ju ingen överlag men jo..ska ringa annonymt först.

ringer så fort jag får tid.

Hawknestgrove
2011-11-24 20:10
#19

BRIS!!!!!! kontakta dem!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kimky
2011-11-24 21:44
#20

ska göra det när jag kommer hem, lovar

Annons:
Hawknestgrove
2011-11-24 22:19
#21

Derm kan du ringa, smsa maila helt anonymt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Sagalilla
2011-11-26 17:03
#22

all styrka till dig kimky! kram

Lumos1
2011-11-26 18:03
#23

Hej igen!Låter ju illa om du försökt få hjälp via en läkare som inte tatt till sig det du sagt. Asdåligt av denne.

Var bor du?Jag kan ringa upp soc  i din kommun så får vi se vad dom säger om du vill?

Är det akut så är du berättigad ett annat boende.kram så länge!

kimky
2011-11-26 23:26
#24

#21 kommer hem på måndag tror jag iaf så ringer då.

#22 tack :3 kram

#23 bor i Linköping. vad skulle du ta upp då? :o kram

Lumos1
2011-11-26 23:33
#25

Du vill ha hjälp från socialen?flytta?kanske ochså någon att prata med, psykolog eller liknande?

Allt sådant kan soc hjälpa dig med:)

jag har tyvärr erfarenhet av att anmäla misshandel o liknande.,,så menar att om du själv inte fått hjälp som du behöver och vill,  så kan jag hjälpa dig att ringa dem, berätta om situationen eller liknande.

Men allra bäst är att du själv berättar om det som inte fungerar hemma hos dig och hur du vill bli hjälpt.

Vet av egen erfarenhet att myndighetspersoner tyvärr över lag kan vara svårt att ta kontakt med och hitta rätt-

Kram:)

kimky
2011-11-26 23:55
#26

vill nog helst göra det först ¨så inget kanske blir fel  :o men ack ändå. har haft kontakt med dom förr dock

Lumos1
2011-11-27 17:57
#27

Bra, lycka till!

Annons:
Sagalilla
2011-11-30 14:39
#28

Kram till dig och hoppas det går bra för dig med allt tungt du har att ordna med, konstigt att du inte fått hjälp ifrån socialen tidigare?! Alla kommuner har faktiskt ett ansvar att koppla in socialtjänst och LVU (lag om vårdnad av unga) på dem som inte har bra hemmaförhållanden.

<3

kimky
2011-11-30 21:59
#29

#27 Tack

#28 har inte hunnit nu för slutar så sent på dagarna så inte hunnit.. men vill försöka om jag hinner nån dag.

Efter socutredningen som var där står allt där som dom har sätt och gjord som att han har gjort psykiskmisshandel,kränkt och inte tagigt att jag mår dåligt på allvar utan på skämt m.m.

Searchingmoonwolf
2011-12-01 19:16
#30

KRAM!!

kimky
2011-12-20 00:18
#31

Polisen kom hit idag, då micke (min pojkvän) ringde dom för han slog sönder en lampa tog tag i han och höll på som vanligt om att han gör allt och sa vi var inet värda och blablabla…men ändå så polisen körde hem micke hem till sig. och pappa är kvar här. usch vilken skådespeleri det blev. men det blev en anmälan om det hela. kan även passa på att hälsa god jul om någon läser detta

Hawknestgrove
2011-12-20 18:48
#32

bra fortsätt så om han håller på så där. MEn jag förstår inte att du bor kvar. Du har all rätt att få flytta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kimky
2011-12-20 20:55
#33

vad jag har fattat så nej O.o'  får inte det :o

Hawknestgrove
2011-12-21 14:36
#34

För vem då? Är du minderårig och bor med en person som har grava missbruksproblem så ska du bara bort därifrån! Finns unga som får flytta tikll fosterhem för mindre skäl än vad du har.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
kimky
2011-12-21 21:53
#35

Jo det vet jag om. men har haft kontakt med soc och bup juh och dom har inget gjort. dock lär ju soc komma tillbaka till bild nu då polisen o allt

Sagalilla
2011-12-28 22:29
#36

Hoppas soc tar tag i detta en gång för alla nu!

kimky
2011-12-28 23:40
#37

får se av det micke sa ska dom höra av sig till honom efter ny år

Lumos1
2012-01-10 18:38
#38

Ring upp soc igen! fråga vad som händer och om ditt nya boende, det du har rätt till att få hjälp med!

kimky
2012-01-10 21:11
#39

Det har hänt saker. tror inget kommr fungera nu. ber om ursäkt till er allt. en hemskt sak hände oss i linghem föra tisdagen. :/   #38 måste man inte vänta på vad dom säger?

Searchingmoonwolf
2012-01-11 14:53
#40

Det låter inte kul! Rynkar på näsan Vill du berätta varför inget kommer längre att fungera och vad som hände? Inget att be om ursäkt för! KRAM!!!!

Hawknestgrove
2012-01-11 17:50
#41

du vinner inget på att vara undfallande och stå med mössan i handen.  Gå på dem och säg att du inte orkar mera.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
yvonnel
2012-01-11 20:16
#42

#30

Nu har jag läst igenom alla inlägg och jag måste säga att jag inte förstår hur det kan få lov att fortsätta - att berörda myndigheter inte sköter sina uppdrag är ju helt enkelt alldeles förfärligt.

Och dessutom - stackars lilla barn som har varit så ensam och fått ta emot så otroligt mycket skit, hur ska du orka bli vuxen och få en bra utveckling.

Du borde ju få hjälp med ev. speciella behov för utbildning  som är orsakat av denna tunga barndom du har haft.

Och om du tror att du orkar bo själv så borde du få all hjälp du behöver för det också, även om du har en pojkvän så ska du nog inte luta dig på honom heller, bli beroende, utan leva med egen självrespekt.

Hoppas att du snart skriver och berättar om hur du fått din situation förbättrad.

STOR KRAM!

kimky
2012-01-12 23:17
#43

Det som har hänt är att huset vi bodde i fattade eld och brann ner till grunden helt så dom ska riva huset nu i veckan och påbörja bygget av det nya nästa vecka. just nu bor jag hos min pojkvän och hans familj o pappa och hans sambo hos hans sambos mamma förtillfället.

nej, ska inte det, men det kanske står still ett tag iaf…

vuxen livet är man ju på god väg till så det e ju något man får ta o kommer nog lösa det sedan. o eget har jag försökt att skaffa så tänker inte ge upp men har fått nej tills jag blir 18.

Hawknestgrove
2012-01-14 14:41
#44

MEn du kan inte acceptera att ha det så. Sätt dig på sockontoret eller polisen och vägra gå därifrån förrän de hjälpt dig till ett boende om än så bara hos en stödfamilj

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kimky
2012-01-14 23:53
#45

mm..ska

Upp till toppen
Annons: