Annons:
Etikett07-misshandel-i-samkönade-relationer
Läst 3471 ggr
Tonelisa
9/13/11, 8:50 AM

En som vill bli fri

Men varför tycker jag synd om honom så fort han är snäll?????

Nu när jag börjar få hjälp med att bli fri från han,,,

Jag bara undrar.

Han har ju varit och är så elak mot mig????

Han misshandlar mig psykiskt:(((

Annons:
Sagalilla
9/13/11, 12:19 PM
#1

et är så det beteendet fungerar, varm kall varm kall, de tar slut på en, de leker med ens empati och får en att få dåligt samvete. Du måste ifrån det! Dom kommer försöka med allt för att man inte skall gå, de vill ha makt och kontroll, göra allt för att man ska stanna kvar hos dom, så att dom sedan kan börja hacka igen.

Tonelisa
9/13/11, 1:42 PM
#2

Jag vet sagalilla du har helt rätt….Men det borde finnas något knep att få bort dom känslorna om honom som kommer då o då.

Men jag kan säga att jag aldrig varit så bestämd som jag är NU…

Jag känner mig mycket starkare när du skriver till mig. för du har så rätt tack:)

Sagalilla
9/13/11, 5:31 PM
#3

sen kan man ju fråga sig om han är sin för min skull eller för sin egen skull. självklart inte han vill förlora dig, han kan misshandla dig, känna sig stor och mäktig och som en värdig människa då han får hacka på dig hela tiden. det gör att han känner att han lever, en kick. De blir ju bara så jobbigt för honom att tänka att han inte ska få ha kontroll över dig mer, så jobbigt för han att tänka att å  nej nu måste jag hitta nån ny jag kan hacka på för att överleva min svaghet.

Sanningen är

Han är inte snäll för din skull, för att du ska må bra, utan han har en avsikt, egoistiska skäl till varför han gör ett undantag och låtsas vara en god man.

Sagalilla
9/13/11, 6:49 PM
#4

Tack desamma! din styrka sprider sig till mej också!

Jag önskar också att de fanns ett sätt och ett knep…De gör så ont!

Jag älskar honom, hoppas att tiden tar bort det, eller att man kan få bli uppfylld av annat, så man glömmer för en stund

Sagalilla
9/13/11, 6:51 PM
#5

Såg precis att jag skrivit som en kratta haha men hoppas du ser vad jag skrivit iaf:) ibland när man är upprörd, så blandar man ihop och hoppar över ord haha

Tonelisa
9/13/11, 7:22 PM
#6

jag förstår exakt va du skrivit:)) Det ONDA du och jag känner kommer att försvinna det lovar jag dig, men det tar tid. Och vi måste vara starka för att klara det, och tro mig vi är starka som har överlevt i ett fruktansvärt förhållande..

STOR KRAM TILL DIG OCH LYCKA TILL:)))

Annons:
Tonelisa
9/14/11, 1:37 PM
#7

NU KOMMER DEN OTÄCKA KÄNSLAN TILLBAKA. SKA JAG ELLER SKA JAG INTE GÅ TILL KVINNOJOUREN I DAG KL 16:00.

JAG KANSKE BARA ÄR FÖR KÄNSLIG, JAG VET INTE:((

JAG TÄNKER PÅ EKONOMIN, BARNEN, OCH HUR KOMMER DET ATT BLI I FRAMTIDEN UTAN HONOM BRA ELLER DÅLIGARE……….

Sagalilla
9/16/11, 8:21 AM
#8

Hoppas att du gick dit, så du kunde få möjlighet till lite svar på alla dina fårgor! Stor kram

Tonelisa
9/16/11, 9:43 AM
#9

Japp jag gick dit, när jag förklarade för henne hur han va så sa hon att han verkligen utsatte mig för psykisk misshandel, det är sköt att höra att det inte är fel på mig, utan att det är fel på honom.

Hawknestgrove
9/16/11, 4:11 PM
#10

JA, du kan bara få det sämre om du är kvar med honom. Dina barn förtjänar en mamma som är harmonisk. att ha en livrädd mamma som är plågad och nerverna hänger utanför på, är ine roligt, jag kommer ihåg det från min egen barndom. unna dina barn ett bättre öde. Ok, den ekonomisk standarden kanske får vika, men pengar kan aldrig läka en trasig själ

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tonelisa
9/16/11, 6:23 PM
#11

Min äldste pojk vill inte bo med mig, det är mitt eget fel att detta nu har hänt att barnen vill bo med sin pappa och inte med mig.

Jag har varit kvar på tok för länge i detta förhållande, jag ville att allt skulle vara bra att han skulle förstå mig, men inget hände han ändrar aldrig på sitt sätt han har mot mig och mot barnen.

Jag har inte fått ut något av detta äktenskap med denna man jag levt med så länge!!

känner mig som en riktigt stor förlorare:(

Tack för ert stöd:)))

Hawknestgrove
9/16/11, 6:38 PM
#12

Dina barn vaknar  upp de med. Glöm inte att du har rätt att umgås med dem du med och att barn har rätt till båda föräldrar. Före 12 års ålder, så tar man inte så mycket hänsyn till vad barnen säger.

MEn se det som något bra också, att du får lite egen tid nu! För det var väl i ärlighetens namn inte mycket av den varan förut? Njut…. Se de filmer du vill se, ät den mat du vill ha, lägg dig när du vill, gå vart du vill.

Strid så mycket du kan om gemensam vårdnad och delat boende. det brukar ofta vara så, att den föräldern som bråkar mest om att få ha enskild vårdnad, förlorar. Det visar på dålig samarbetsförmåga.

KRam på dig, detta blir bra. För värre än du hade det kan det inte bli.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Sagalilla
9/16/11, 8:42 PM
#13

Ja dina barn kommer komma ikapp de med och förstå, det kommer ordna sig till det bästa! Det är du som är den starka här och det är du som har rätt och är intelligent! Lita och tro på dig själv! Jag tror också på dig och dina barn kkommer också inse detta tro mig:) All styrka till dig nu när du har det som kämpigast!! JAG SER VERKLIGEN UPP TILL DIG!!!

Annons:
Sagalilla
9/18/11, 11:17 PM
#14

Å  jag vill också bli fri! fri från skuld pch skam nadra överöst mig genom åren. dock obefogat. jag vill vara fri, kunna leva ett liv ensam, kunna bo ensam, vill bli fr fråm min ångest och fri från alla oro hela tiden, FRI länget efter frikheten självständigheten att få göra det man vill när man vill, inet skall analyseras, jag får va glad ja får va ledsen inget är rätt och fel. bara finna ro härinne och kunna finna trygghet i sig själv. Fri på stan utan att behöva vara rädd för att träffa han.  krama

Upp till toppen
Annons: