Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1651 ggr
Sagalilla
2011-09-10 00:11

Varför misshandlar män kvinnor?

Efter mitt senaste förhållande tänkte jag mycket, varför gjorde han så? hur kunde han göra så? vad hände? han sa han älska mig, men hur kan han då göra såhär? Han mår inte bra de vet ja, jag får trösta honom, liggandes i mitt knä grät han som ett barn. Smärtan var stor i honom! Är stor i honom fortfarande, den  blir större och större. Vad har hänt med honom? Vad har gjort honom så förstörd att han inte kommer kunna ha ett normalt liv kanske inte någonsin…

Per Isdahl har skrivit en bok som heter Meningen med våld.

Där kan man få svar på lite av de man ifrågasätter sig hela tiden, man blir galen av att gå och grubbla. Läser man så mycket fakta som möjligt och får mer förståelse om sig själv och andra, så får man iallafall lite mer upprättelse och lite plåster på de köttiga variga uppsprättade såren!

Annons:
[trollskogen]
2011-09-10 18:26
#1

Det finns en annan sorts misshandlare oxå dom som inte har nån ånger , inte ens en falsk sådan .

Kallt elak och beräknande dom är farligast då dom knappast gör något av inpuls.

Sagalilla
2011-09-11 13:34
#2

Den uträknade sorten, ja den är hemskt obehaglig, då får man nog mer läsa om psykopati och om den utveklingsstörning det innebär att inte ha förmåga till sin empati. För oss människor som har empati är det totalt omänsskligt att tänka att en människa kan använda andra människor som pjäser i ett spel, spela med dom hur dom vill för att få ut sina egna behov.

Jag läste att upp till var femte person i sverige kan lida av psykopati, i medierna och filmerna görs en bild av psykopati som kriminell, medans den vardagliga psykopatin är så mycket större.

Springa ifrån människor som uppvisar tecken på detta är det enda man kan göra:(

Upp till toppen
Annons: