Annons:
Etikett08-varningssignaler
Läst 5048 ggr
Lindansare
2011-04-03 21:04

Arg. Nu får det vara nog med översittarfasoner!

Jag sitter lite bittert till med en man nu som jag är fly förbannad på så jag letar uppåt efter svar att nå fram såpass mycket till honom att han FÖRSTÅR vad han håller på med och vad han förstör genom att klampa runt över allt vad jag är.
Kanske kanske kanske har han ett uns samvete någonstans därinne bland manipulationer och lögner..

Då såklart tack vare att jag släppt in honom i alla bemärkelser.

Men javisst får skiten gå om och om igen, jag lär mig aldrig att se vilka sorts män man ska akta sig för, för de tar sig olika skepnader hela tiden.. =(

Han har massa saker som är mina plus pengar och mitt inre och sticker från stan jäkligt lägligt efter att jag avslutat vår sexuella relation till vad jag antar är någon ny brud att manipulera med sina jäkla honungslena ord.

Såhär skrev jag i min dagbok på en sida han är medlem på och kan läsa om han råkar trycka på rätt knapp. (Vilket jag verkligen hoppas han gör)

Börjar tröttna rejält. Och då menar jag REJÄLT.

På människor som tar givmildhet för givet.
Men visst, skit i att tänka på andra, tänk på dig själv, sätt dig själv främst hela tiden i ALLT.

Hälften av det är ju i princip ett citat, så jag undrar vad fan JAG tänkt på som tänkt på andra och skitit i mig själv.
Vikt mig dubbel för att du ska må bra, gett och lånat ut både mig själv och materiella ting..

Men främst har jag fläkt ut mitt inre för någon som flyr och fäktar samtidigt..
Någon som tar och tar och tar tills där inget mer finns att hämta men behöver mer - på annat håll.

Skiter i att återlämna varesig bitarna av mig som ligger utspridda för dina fötter, trampar rakt över det som om de vore smuts. Och sticker med det andra jag gav -och det jag lånat ut.

Har du tänkt efter innan du handlat så blir jag MÖRKRÄDD.

Jag hade tillit till dig, jag L I T A D E på dig. Kan någon fatta det?!

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Annons:
Lindansare
2011-04-04 08:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

-Vilket han inte har gjort (läst vad jag skrev på min sida igår alltså) trots inloggningar där han lagt ner energi på flörtprat med en annan tjej öppet..

Jag blir så trött. Ge mig mina saker och försvinn liksom.

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

81an
2011-10-21 21:16
#2

fy va arg jag blir att du blir så illa behandlad. jag vet sj hur svårt d e o bara släppa nån bara så där, men du måste släppa han för o rädda dej sj. att han dessutom flörtar öppet me en annan tjej e ju bara för han vill få dej o må sämre . livet e för kort slösa inte bort d på o stanna kvar hos han.  livet e en dyrbar gåva o kärlek e d finaste som finns. du förtjänar o bli älskad på djupet o han har grova problem me sej sj.  *kramar*

<3 kärlek <3

Lindansare
2012-01-19 20:18
#3

TACK!! Detta hjälpte mig få självkänslan tillbaka en bit till!

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

81an
2012-01-20 22:06
#4

*kramar om* sköt om dej nu  hoppas verkligen du tar han om dej o finner du en ny kärlek ska det vara nån som förtjänar dej.

<3 kärlek <3

Lindansare
2012-01-21 00:21
#5

Tack.. Jag hoppas jag gjort det nu.. *hoppas innerligt*

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

81an
2012-01-21 16:52
#6

<3

<3 kärlek <3

Annons:
Lindansare
2012-01-21 17:30
#7

Tack söta..

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Sagalilla
2012-01-21 22:06
#8

Lämna denna man, man får träffa män och lämna dom en efter en tills det visar sig att den groda man kysser verkligen är en prins och inte förblir en groda. I våra liv kommer vi träffa många svin och många egon, både kvinnor och män. När man får varningstrianglar framför ögonen måste man vara öppen för dom från början.

Känner själv att det  är tjatigt i mitt liv, att historierna går om och om igen.. Att det aldrig var kärlek, utan bara ett syfte att ha kontroll makt och respekt från den andres sida.

Har man dessutom varit med om misshandelsförhållanden innan så tror man inte det är sant, oj igen!? och man vill inte berätta det för vissa kompisar ens för det känns så pinsamt.

Men jag tror det är viktigt att man ser sina framsteg för varje relation, att man faktiskt utvecklas och ser varningssignaler tidigare och tidigare och att detta på sikt resulterar i att vi till slut ser trianglar av varningsklockor redan innan vi inlett en relation.

Att vara nyfiken på en person länge länge innan man släpper in den i sitt liv och att man så fort mannen trampat över gränsen säger ifrån och tröttnar på en eller att man själv bara gör slut på relationen och stänger alla oempatiska människor ute.

Jag tar hjälp utifrån från en person jag har starkt förtroende för. Hon hjälper mig att se mina små framsteg och direkt när man får känslan av att någon kanske betett sig på ett sätt emot en som inte är okej, så är det viktigt man ventilerar detta med andra människor, så man verkligen får bekräftat från andra att det inte är acceptabelt.

Sen kan man tänka, hur någon annan hade valt för kille och hur en annan hade tolererat vissa saker, en person som man själv ser upp till och som man tycker har bra värderingar då. För man vill ju även att ens partner skall ha bra värderingar och stötta en, så kan man tänka hur skulle en annan person valt.

och sen utmana sig själv ständigt att söka efter den typen man faktiskt vill ha, men som man kanske är lite rädd för eller osäker inför. Att man pratar mycket med killar som är så som man vill att ens pojkvän skall vara. Så man får in tänket och får bli van vid att andra är snälla och omtänksamma. För det är alla människor värda tycker jag!

Vem vill leva med en negativ tråkmåns som bara ställer till med problem för en själv?

Märker man att man träffat en man som är lik den förra, kassta iväg den mannen så fort du kan!!!

Sen kanske du kan kasta iväg dom fortare och fortare, tills du till slut hittat en. För det finns väldigt många trevliga snälla omtänksamma män, det kryllar av sånna på vår jord.

Jag kommer vara så lycklig den dagen jag har en relation med en kärlek som är äkta och jag kommer inte ge upp, jag kommer skrota en efter en tills jag nått mitt mål! och det vill jag så himla gärna att alla andra också skall göra. Det är lätt att återupprepa både dåliga och bra mönster som människa. vill man bryta ett mönster som är dåligt för en  så avslutar man alla dåliga relationer tills man bara har bra. Hur mycket ångest det än ger så är det värt det, för då formar vi på sikt det livet vi vill ha. Vi behöver inte vara beroende av någon annan. Kärlek skall vara äkta annars är det ingen kärlek, utan ondska.

Jag tror på dig!!!

och jag vill tacka dig för du gav mig så mycket stöd på detta forumet i början när jag var ny för ett halvår sen. Den dåliga relationen hann göra mig osäker, få magsår, tappa i vikt, få mardrömmar, sömnproblem. Många symtom är kvar nu i efterhand, men jag kom ur relationen tack vare hjälpen från min omgi´vning och er här inne som stöttade mig. Tack!

Sen har jag redan hunnit med att bli lite förtjust i ett par idioter som var likadana, men dom gjorde jag slut med direkt när jag började märka mönstret. och känna igen mig själv som jag blir när någon trycker ner mig. Då får jag nämligen tillbaks min ätstörning och då förstår jag att jag inte mår bra av den människan. På så sätt kan man också ta hjälp av sitt eget mönster. Hur börjar jag bete mig när andra gör mig illa? Vilka tankar får jag då? Slutar jag med något som verkligen är jag tex dansa, måla träna mm

är det så att personen får mig att känna mig hämmad och utanför och gör så jag blir mer kritisk emot mig själv.

Det finns bara ett sätt att bryta mönster. Lämna dom!

kramar sagalilla<3

[trollskogen]
2012-02-12 23:00
#9

Ja du ,,jag skickar massa varma kramar till dej.

Det verkar inte finnas män längre , bara kräk.

O dom kommer i alla former , färger, och storlekar.

Jag kan inte säja att jag har mött en riktig man på år o dar dom har nog dött ut.

AnnaMariaK
2012-02-13 18:56
#10

Nej, överdriv inte. Det finns bra och trevliga män, men de är oftast upptagna. Jag känner själv många reko killar. De verkar måna om sina fruar och sina barn, hoppar inte över skaklarna, uttrycker sig ömt om sin familj om denna kommer på tal. Man kan höra dem nämna "Mia si, Mia så" osv. Jag har några sådana kollegor på jobbet och i vänkretsen. De hjälper sina vuxna barn att flytta, hjälper dem med husbyggen och förberedelserna till bröllop och andra högtider, älskar sina barnbarn, tar hand om sina gamla föräldrar mm.

De finns.

Men vi kvinnor med låg självkänsla och kanske missriktad ansvarskänsla "drar" till oss odågor. De känner att här finns någon som är godtrogen, som man kan styra och ställa med. På 80-talet träffade jag en läkare-terapeut som sa till mig rakt på sak: du har skrivet i pannan "utnyttja mig". Jag blev arg på honom, men min fortsatta livshistoria visade att han träffade mitt i prick.

Nu vet jag bättre. Jag bygger på mitt nya liv, så som jag önskar leva och jag vet att det är möjligt. Inuti oss finns mycket styrka och uthållighet, det är därför vi har stått ut med dessa kräk och försökt om och om igen.

Men nu får det vara nog! Låt ingen ta över rodret på er "båt" och föra er dit ni inte vill åka.

Varma kramar till er och rätta på ryggen flickor, ni är värda ett bra liv.

yvonnel
2012-02-13 22:04
#11

#0

Man kan ju eventuellt avstå från att leta efter dom, kanske är det bästa sättet att slippa uppleva dom och deras utstuderade djävligheter. Tyvärr är det nog så att den som varit utsatt på något sätt, tex. upplevt liknande i uppväxten, omedvetet söker, eller inte har insikten att undvika den sortens man.

Ratlings
2012-02-17 23:37
#12

#9 Nu måste jag säga emot. Det finns massor med bra män, jag är ihop med just en sådan. 
Men kräk verkar dras till dom som förtjänar det minst (inte för att någon förtjänar att bli behandlade så, menar mer dom som är "lättare offer") och det finns gott om dom. Men det finns också bra män.

Och så skickar jag kramar till TS! :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Lindansare
2012-02-21 17:08
#13

Tack för alla tips, tankar och funderingar!

Mannen är lämnad och jag har hittat en ny, bra man med självinsikt och ett känsligt sinne, musiker och allt.. =)

Jag önskar fortfarande jag sluppit uppleva de relationer som nästintill tagit kål på mig, men nu kan jag iallafall ha radarn uppe och försöka bedöma utifrån de erfarenheterna.

/Lindaserskan

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Annons:
Upp till toppen
Annons: