Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 2513 ggr
Anna_72
2008-03-14 12:20

Förföljd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Egentligen har jag lagt detta bakom mig, men kände att jag vill berätta min historia, nu när jag hittat hit (ska försöka hålla det kort)

Jag var otroligt naiv och blåögd när jag träffade mitt ex eftersom jag aldrig upplevt våld i hemmet eller i mina tidigare förhållanden. Jag var det perfekta offret för hans manupulativa ord och handlingar. Inom 2v. hade han och hans 6-årige son flyttat in hos mig och i och med det steget hade jag "slutit ett avtal med djävulen", men det förstod jag inte då.

Han var engelsman och hade flyttat till Sverige med sin son. Den psykiska misshandeln började omgående. Han hade koll på ALLT jag gjorde men själv kom och gick han som han ville, lämnade sonen och stack till stan för att träffa kompisar och supa. Kom hem tidiga morgnar och "rev upp himmel och jord" för inbillade oförätter. Nu, 10 år senare är vår dotter 7 år. Att det har tagit så lång tid är inta pga att jag inte lämnade honom utan att han fortsatte förfölja mig. Jag var envis som en åsna och vägrade lämna min lägenhet, så när hans attacker blev för allvarliga gömde jag mig på kvinnohem och "väntade " ett par månader tills han lugnat ner sig. Till slut, efter diverse fängelsevistelser för misshandel, grovt kvinnofridsbrott, olaga hot, överträdelse av besöksförbud, skadegörelse, kidnappningsförsök (av vår dotter), blev han rädd och åkte hem till England. Förföljelsen forsatte dock genom telefonterrorisering av hela min familj, hans kompisar slog sönder min bil, målade med spritpenna på min dörr mm mm.

Jag har konsekvent polisanmält ALLT. och då menar jag ALLT.. Varje hotfullt sms till dödshot från för mig okända män. Jag träffade en ny man och tack vare honom har jag fått min tilltro till människor tillbaka. Jag börjar bli den människa jag en gång var, men det var en dyrköpt erfarenhet att lära sig hur en psykopat fungerar. Jag jobbar nu idiellt på brottsofferjouren och har ett tryggt liv. Känner inte ens att jag behöver låsa säkerhetaspärren på dörren varje gång jag kommer in i lägenheten Glad.

Vill någon fråga kommentera eller söka stöd så får ni gärna kontakta mig. Alla ni som är "fast".. Det finns en väg ut!!!!!!!!!!! KRAM

Annons:
AnneN
2008-03-14 13:54
#1

Starkt av dej att berätta.. Och jag tycker det var starkt av dej att inte backa varken för ditt ex eller han kompisar, otroligt starkt!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anna_72
2008-03-14 14:14
#2

Tack Anne Glad

Nicka
2008-03-14 17:27
#3

Fruktansvärt att bli behandlad så…Jag vet exakt hur det känns ! Jag själv har varit med Om det..Men, det tar sin tid innan Jag får ur Mig Mitt !! Suck ! Vet inte riktigt var, Jag ska börja ???

Otroligt starkt av Dig, att börja skriva ! För Mig "knyter det sig" vet inte varför ?? Egentligen har Jag också lagt detta bakom Mig….Men det förföljer, inte så ofta..men ändå tillräckligt !

Kanske Jag kan PM'a till Dig ? Vill absolut inte skriva öppet Om det Jag varit med Om..

Tack Anna, för att Du delgav till Oss.

april4
2008-03-14 23:28
#4

Anna_72. Jag känner igen vartenda ord du skriver. Har varit med om exakt samma sak. Även jag tog mig ur det, men lätt var det inte. Idag lever jag bra och mår bra framför allt. Tack för din berättelse.Kram

april4
2008-03-15 09:26
#5

Godmorron på er alla. Ska försöka lägga in en låt i mitt inlägg, om jag klarar det. Själv tycker jag låten och artisten är kanonbra.
Ricky Martin

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
LuckyLady
2008-03-15 11:52
#8

Så jag hjälpte dig lite grann ;=)
Nu finns din länk i ditt första inlägg.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Anna_72
2008-03-15 11:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tack för all positiv respons!! Det känns faktiskt lite konstigt att lägga ut det så här, men också en oerhörd lättnad att sätta det på pränt.. Hoppas Ni har det bra alla där ute idag denna vackra vårdag.. Och om ni fortfarande kämpar- Ge aldrig upp.. Ingen människa är värd det!  Lycka och kramar till er- Skriv gärna

april4
2008-03-15 12:12
#10

Oh….tack LuckyLady. Kram

AnnaOlson
2008-12-18 23:53
#11

Känner igen mig! Jag vet att det inte alltid hjälper att lämna någon.

Jag är själv fortsatt förföljd av en fd Kumlafånge som jag bröt kontakten med för nio år sedan, som hängt efter mig av och till i 18 års tid.. Han har fortsatt att hänga efter mig med några års mellanrum via brev och telefon och slänger ur sig "hot" via telefon. Han är en  fd sexpartner till mig. Det är viktigt att i sådana lägen ha rätt sorts kompisar i övrigt som kan stötta en och hjälpa en att hålla sig borta från den som håller på så. Jag har också börjat att polisanmäla och vet just nu inte vart det landar eftersom jag nu har uppgivit honom med namn för polisen, det gjorde jag inte allra först. Denne man gör lite psykisk misshandel mot mig då jag själv blev våldtagen av den före honom och han satt för det. Jag mår skit varje gång han hör av sig, så jo, tack, jag vet att det inte alltid slutar för att man lämnar någon!!! Hoppas du mår bättre nu!

hälsn Anna

Hawknestgrove
2008-12-19 18:28
#12

Tusen tack för att du skriver!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Kerstina-61
2008-12-23 14:18
#13

#anna_72#  Mycket stark berättelse du delger oss! jag jobbar också som volontär i BOJ. Jag skickar ett PM till dig Flört

Kram!
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Kerstina-61
2008-12-23 14:19
#14

Oj, det var ju en gammal länk, ser jag nu. Anna_72 finns inte kvar som medlem Obestämd

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Upp till toppen
Annons: