Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3427 ggr
fotokrafs
3/18/08, 4:54 AM

Hur förebygga misshandel?

Vad kan jag göra för att förebygga, så att min egen ilska och irritation inte skall resultera i psykisk eller fysisk misshandel?

Annons:
MIRJAMI
3/20/08, 1:43 AM
#1

Gå kanske och prata med någon om det…..

fotokrafs
3/20/08, 2:13 AM
#2

#1 ja, jag försöker ju här.. Glad
men du kanske menar något annat?

Ingen som har tips hur man blir av med aggressioner,
rättare sagt får utlopp för dem på ett vettigt sätt??

Eija
3/20/08, 3:12 AM
#3

Vet  inte hur ilskan beter sig hos dig, men #1, menar kanske att du kan söka hjälp av fackmän/läkare, det kan finnas medicin som anpassas till dig, och sen kan man väl köpa sig en boxboll, eller någon form av idrottsaktivitet, som gör att du får jobba hårt fysiskt….ett tips kanske

kram

Honestyisdead
3/20/08, 10:44 PM
#4

Boxning rekommenderar jag verkligen :) Så befriande!

Ijin
4/6/08, 5:18 AM
#5

Sätt mindre regler på kampsporter… Jag vill kunna få livshotande skador när jag slåss… Skulle vara så mycket roligare..

Anna_72
4/6/08, 8:39 AM
#6

fotokrafs- Känner du att det finns riskför det?

Annons:
Honestyisdead
4/6/08, 7:14 PM
#7

#5 Du bör nog tänka dig för innan du skriver. Detta är en sajt med många människor som har det svårt. Tror faktiskt inte dom vill veta att du vill få skador då du slåss.

Disskutera gärna, men tänk på vilken sajt du skriver på :)

Ijin
4/6/08, 11:40 PM
#8

#7 Sant. Glömde bort mig lite granda där…

Men egentligen ligger väl det rätt mycket i vilken uppväxt man har som barn, om man bli våldsbeneägen eller inte..? Eller knasar jag mig bara nu?

Hawknestgrove
4/7/08, 3:50 PM
#9

Nej, Ijin, men har man en bakgrund, som jag påpekat i en annan tråd att man har blivit slagen som barn och märker, att man har för lätt att ta till nävarna, då skall man söka hjälp! Hänvisar även till min tråd, den nyvunna friheten, där jag sökte hjälp för en så dum sak, i mångas tycke, som svartsjuka. Gör det, INNAN du hamnar i den situationen att du slår din partner. För är den personen uppväxt på rätt sätt, dvs itutad att GÅ vid första slaget, så förlorar du kanske hela ditt liv. Som Hera här säger, vanlig boxning ger utlopp för de aggresioner  som ligger inne, eller om du bor på landet, vedhuggning…..Här hemma har vi en vedprocessor, så underbart att låta sin ilska gå ut över stockarna… det är många gånger, min sambo gått igenom den maskinen, må ni tro! (Bildligen, förstås)

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ijin
4/7/08, 7:31 PM
#10

#9 Eh… Lite väl mycket "Du ska göra" med tanke på hur lite du vet om mig som person… Men nåja, tyck som du vill.

Det ligger fortfarande väldigt mycket till hur man växer upp i förhållande till våld. Lär mig sig att det är OKej att slåss så gör man det, lär man sig att det är fel så gör man inte det..? Simple, and still complex.

Honestyisdead
4/8/08, 1:14 AM
#11

#10 Eller så lär man sig att det ska man inte göra.

Det finns så mycket som spelar in. En person från en underbar uppväxt kan komma att bli en misshandlare.

Hawknestgrove
4/8/08, 2:02 AM
#12

JAg vet inte, men jag fick intrycket, Ijin, att du har blivit slagen. Så det var därför jag svarade som jag gjorde. Att jag sedan råder dig till att söka hjälp om du känner att det barkar åt pipans långa aftonblad, det är väl inte fel? Som jag ser, så är du inte gammal. Du har ett helt långt liv framför dig. Så förstör det inte. Själv har jag om du följt tådarna några år på nacken och ett förhållande bakom mig, som varade i 15 år, med sparkar och slag.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ijin
4/8/08, 9:35 AM
#13

#12 Någon gång kommer jag skriva lite av min livshistoria till dig, men hjälp behöver jag inte, och det skulle inte kunna påverka mig ändå… Mitt liv är inte förstört, och tror faktiskt inte att så länge jag lever att någon kan förstöra det, jag reser mig bara upp igen, det gör jag alltid. Du har haft längre tid med våld än jag… Jag har haft runt 8-9 år med mobbning, om jag inte hade slagits tillbaka hade jag inte suttit här och skrivit om det, det är en sak som är säker..

Sen att jag har ett annat perspektiv på livet, är en annan femma.. Det tar vi någon annan gång;) Nu måste jag kila iväg till skolan!

Annons:
Honestyisdead
4/8/08, 12:32 PM
#14

"Jag reser mig bara upp igen"

Jag hoppas det bara var ngt som du skrev. Annars är du ett bra exempel på hur lurad man blir av filmer. Man reser sig INTE alltid upp igen. Det är därför det är så viktigt att ta hand om sig!

Wiizy
4/8/08, 12:45 PM
#15

Ijin menade nog precis det han sa, att han reser sej upp igen…

Ijin
4/8/08, 5:10 PM
#16

#14 Jag reser mig upp, ända tills jag är död… Sen om andra gör det eller inte, det vet jag inte. Men jag gör det… Ger jag upp kan jag lika gärna dö, för då ger jag upp det jag står för. Man är aldrig mer än det man säger, så ger jag upp det så är jag ingen..? Alltså död..?

Honestyisdead
4/8/08, 9:05 PM
#17

Ja, vi ser på saken olika. Vi menar inte samma sak ser jag nu.

Ijin
4/8/08, 10:03 PM
#18

#17 Ingen fara=) Vänjer mig efter ett tag, dom flesta tror inte på det, och jag klandrar dom inte…

Hawknestgrove
4/10/08, 12:00 AM
#19

ijin, det finns en sida här inne på fokus om just Mobbing. HAr du besökt den?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ijin
4/10/08, 12:10 AM
#20

#19 Eh, ja… Men den sidan består lite granda av idioter, så jag håller mig borta från den.

Jag behöver ingen hjälp mot det, jag tar livet som det kommer;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: