Annons:
Etikett02-medlemmar-presenterar-sig
Läst 2136 ggr
Honestyisdead
5/4/08, 10:42 PM

Presentation

Jag är en tjej på 23 år, har en hund och är förlovad. Jag bor i Helsingborg, Skåne. Heter förresten Nina.

Har själv inte blivit misshandlad, men min bästa vän hamnade i ett sådant förhållande tyvärr.

Så jag är här eftersom jag har erfarenhet av att vara både stöd och av att vara oförstående och inte fatta. Jag är Medarbetare här och på en del andra sajter.

Hoppas fler av er vill presentera sig efter mig :) Ni behöver inte avslöja ngt som kan få folk att fatta vilka ni är.

Annons:
Hawknestgrove
5/5/08, 1:57 PM
#1

Gunilla.H här, Medarbetare här och på Vin i fokus, även Sajtvärd på Svensk NAtur. Bor i Strömstad, sambo sedan 20 år med en go gubbe, efter att ha brutit upp ett förhållande som var destruktivt och som varade i 15 år. JAg är 57 år, har slutat röka för nästan 14 dagar sedan och har för tillfället maginfluensa, så jag är bara inne en snabbis här, sen parkerar jag mig på toa igen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Yuki
6/27/08, 9:09 AM
#2

Layla heter jag. (Det uttalas faktiskt Lejla!) Jag är 15 år, drömmer om att bli lycklig i framtiden, att få ett bra jobb och en familj. Jag har en kanin som jag värderar högre än något annat. Jag avskyr min familj, som består av mina föräldrar och mina två systrar. Kompisar har jag inte så många men de jag har är mig kära.

Jag älskar musik och djur och att läsa. Att cykla är nåt som jag också gillar…

Eh… ja. Vad man nu skulle skriva.

LimE-6
6/27/08, 9:59 AM
#3

Linnea heter jag men föredrar NeA (av någon kostig anledning). Blir 20 den 6 nov. Jag bor fortfarande hemma som ligger ca 3 mil söder om Stockholm. Vi har 4 hundar, mamma har även 2 hamstrar och 3 dvärghamstrar och jag har 2 underbara råttpojkar =)

Utbildad Djurvårdare, snart Djursjukvårdare, utan jobb. Djur är det bästa som finns.

Musik är också ett stort intresse, speciellt Marilyn Manson =)

Så, det får räcka för den här gången!

Mikaela_B
6/29/08, 12:10 AM
#4

Mikaela här 19 år, driver Igelkott iFokus.
Utbildad djurvårdare, påbörjad djursjukvårdare.
Arbetslös just nu.

Äger en hel del djur, då intresset ligger där.
Föder upp Afrikansk pygmeigelkott och är väldigt
seriös inom de ämnet.
Tävlat med hund sedan 14 års ålder.

Blivigt misshandlad flertal ggr i förhållanden
vart i 1 utan våld inblandat men separerade för 1 månad
sedan.

Musiken tar mig igenom livet helt klart!
Hård rock /metal jupps livet de ;)

Får räcka för denna gången =)

www.blueberryhedgehogs.com

Hawknestgrove
6/29/08, 3:31 PM
#5

Oj, så trevligt att få lära känna er lite!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

LinnB
10/10/08, 3:55 PM
#6

Hittade denna tråden och tänkte presentera mig lite jag också.

Jag heter Linn och är 17 år. Jag har skippat gymnasiet och istället praktiserar jag så mycket jag kan på ett servicehus, där jag trivs otroligt bra. (kort sagt)
Jag siktar högt, och jag planerar att läsa till narkossköterska i framtiden.

Jag har tre katter här hemma som är mina käraste ögonstenar. Utan dom hade jag inte suttit här idag.

När jag var 13 år träffade jag min första pojkvän som genom vårat ettåriga förhållande våldtog mig med jämna mellanrum. Kraftig psykisk misshandel är väl ord jag skulle vilja använda.
Jag drabbades av ganska svåra ärstörningar, och en djup depression, men med min egen vilja drog jag mig upp från det där mörka klegget.
Jag gjorde en polisanmälan mot mitt ex, men den lades ner. Ord mot ord.

Idag är jag normalviktig, och även om jag inte klarat av varken åttan, nian eller gymnasiet så kommer det en tid för det också.
Jag arbetar mig uppåt igen helt, enkelt :)
Jag är tacksam över allt jag fått vara med om på ett sätt. Utan mina upplevelser och erfarenheter hade jag inte varit den människa jag är idag.
Jag har diagnosen PTSD som försvårar mina dagar mer eller mindre, men jag ser fram emot att arbeta mot min diagnos.

Jag är tillsammans med en snäll kille för första gången i mitt liv och jag har väldigt mycket hopp om att klara detta. Jag tror på mig själv.
Vad ska man säga? Jag valde livet.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
Honestyisdead
10/10/08, 3:59 PM
#7

Bra val LinnB :)

Siberit
11/16/08, 1:37 AM
#8

18årig tösa här, aldrig vart i ett förhållande där jag direkt blivit misshadlad, lite psykiskt möjligtvis.
Överkänslig och lyckats må väääldigt extremt dåligt boende med min mor, tvivlar på att de vore psykisk misshandel.

men iaf verkade det här forumet intressant och nyttigt. Glad

krinsp1
2/7/09, 9:51 PM
#9

Hej på er härinne. Jag heter Jan och arbetar som polis på en familjevåldsrotel. Mina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda brott mot barn men även andra relationsärenden som kan komma till oss.

Jag hittade hit av en slump kan man säga och hoppas kunna bidra med något.

Vill också passa på att tacka sidans skapare. Alla goda krafter behövsGlad

Janne

[incendium]
2/9/09, 11:23 PM
#10

Hej

jag heter numera eira, vet inte om jag kommer att skriva så mycket då vem som helst kan läsa det här. har tagit mig ur de förhållanden som förstört och kämpar nu mot att en dag kunna fungera någorlunda normalt tillsammans med min härliga fästman.

måste säga att den här sidan är helt underbar, behövs mer av det här.

Hawknestgrove
2/10/09, 11:28 PM
#11

Ja tyvärr, så behövs den här sidan, även om den är ganska lugn. Så välkommen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

lightgoddes54
2/12/09, 12:51 PM
#12

hej på er..jag är 39 år ..jag har 5 barn och jag levde tillsammans med en man som under många år misshandlade mig både psykiskt och fysiskt,efter 8 år av detta helvete,där jag til slut var så nere i botten där mitt självförtroende inte fans kvar..jag hade ochså vänt ryggen till alla mina vänner och släktingar vaknade upp genom att min 14 åriga dotter en dag gav mig telefonluren och sa..-om inte du ringer mamma så ringer jag! förändrade mitt liv helt.I dag lever jag lyckligt tillsammans med mina barn på landet med allt det hemska bakom mig med min erfarenhet så hoppas jag att kunna hjälpa andra kvinnor och män som är i den situationen,..kram på er alla..

Kerstina-61
2/14/09, 6:20 PM
#13

Hejsan!

Jag heter Kerstin, är 47 år. Jag blev pga en feloperation i ryggen (klämde 2 nerver) sjukpensionär och  fick sluta mitt arbete som bussförare, som jag älskade.  Sökte vägar för att få dagarna att gå och känna det meningsullt i vardagen och började arbeta ideelt, på mina egna villkor i Röda Korset.  Jag läste och plågade gamla människor  med sång  *ler*

Så småningom kom jag på en utbildning för Brottsofferjouren. Där arbetar jag nu helhjärtat som volontär sedan flera år. Detta arbete med Brottsoffer är så intressant och jag känner att den insats man gör betyder mycket, då de flesta som råkar ut för olika våldsbrott  känner sig ensamma och rädda.

Jag har även lite fritid  *ler* Då ägnar jag mig åt mina 3 barnbarn. ( är farmor och mormor) och även åt min hund o Brukshundklubben. Älskar att greja i min trädgård. Underbar tid då vårblommorna börja titta upp. Vintertid är bara något man får försöka överleva…avskyr snö och kyla. Resten av den tid som finns kvar ägnar jag åt mediumutveckling och går utbildningar löpande.

För övrigt är jag en glad "tjej" med mycket energi och hjälper gärna till här på sajten om någon har frågor eller bara vill "bolla" lite tankar. LuckyLady, du gör ett kanonbra jobb här!!Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
MIRJAMI
2/14/09, 8:09 PM
#14

Ulla heter jag och är just nu bosat i Göteborg sedan ca 8 år tillbaka. Har väll några förhållanden bakom mig som jag inte har blivit så bra behandlat ut av just min partner. Den siste anmälde jag…så han har nog fått sin dom.

Han två barn som jag lever med och jobbar som kokerska/lokavårdare på ett dagis. Blir31 år i år…undrar vart nummer 2 tog vägen?? Så nu är man inte så ung längre. Trivs ändå med mitt liv som singel just nu….och så har jag ju det två som är värd allt för mig i denna världen…mina söner. Sakta men säkert går man fram en dag i taget och njyter ut av livet. Det som är underbart just nu är att våren är snart här…det har jag flera gånger känt i luften.

Är Medarbetare här på sajten…och på lite andra sajter.

lightgoddes54
2/15/09, 9:07 AM
#15

ja våren är snart här…underbart..om inte annat så märks det på mornarna när man går med lillan till skolbussen det är inte lika mörkt längre..

Upp till toppen
Annons: