Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1482 ggr
SweGizmo
5/5/08, 12:57 PM

Grannfrun blir slagen?

Jag bor med min pojkvän i ett litet lägenhetsområde i Mölnlycke och har gjort det i ca 2 år. Redan från början hörde man ibland att bråk uppstod i granlägenheten, man kunde höra att dem skrek på varan och ibland hörde man bara henne gråta. Till saken hör ju den att både han och hon är väldigt trevliga att prata med och han verkar inte alls vara en sådan som skulle kunna misshandla.

Visst, man bråkar ju i ett förhållande och vi tänkte inte mer på det. Men nu för ett par mån sedan började iaf jag misstänka något annat, för en dag när jag skulle gå och handla och gick förbi deras lägenhet så ligger det en lapp vid dörren, jag vänder på den och får läsa "Man skadar inte dem man älskar "namn", förihelvette, tänk!"

Jag tror det var från henne… vi hade dessutom hört henne gråta dagen innan.

Och nu för ett par dagar sedan så pratade vi med en annan granne som bor 3 lägenheter bort, han kläcker ur sej att "jävlar vad "namn" slog på sin kärring förra helgen"  och jag blir självklart lite stäld och frågr vad han menar. Enligt honom hade dem hört dem bråka och sedan hade gubben kommit ut på gården där dem satt, han hade kommit fram och pratat, då hade även frun kommit ut rödgråten och skrikit "Prata fan inte med honom när han just spöat på mej"

Sedan vet jag inte mer, men jag börjar ju fatta att alla dem gånger vi hört henne gråta kan ha med misshandel att göra:/ gubben brukar dessutom dricka ganska ofta.

Nu känner jag att jag vill inte bara skita i det utan nästa gång jag hör henne gråta så ska jag ringa… hmm.. men vem eller vad? polisen??

vad ska jag göra?

Min blogg: SweGizmo.se

Annons:
Mymlan
5/5/08, 1:20 PM
#1

Ring polisen..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

Hawknestgrove
5/5/08, 1:53 PM
#2

Ja som Mymlan säger, ring polisen. De är skyldiga att komma. Betänk, att varje vecka, så blir en kvinna mördad av en anhörig i Sverige. Kan du förhindra att det blir hon?att gå in själv när han håller på, är inte bra. Han kan ju vara våldsam mot dig med. Du har ingen möjlighet att få kontakt med enbart kvinnan?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

SweGizmo
5/5/08, 11:38 PM
#3

#2 na, vågar inte riktigt prata med kvinnan om just det:/ utan jag ringer polisen nästa gång jag hör henne gråta, sedan får polisen se om misshandeln skett rum eller ej.

Min blogg: SweGizmo.se

Martin
5/5/08, 11:56 PM
#4

Ring polisen, säg att det är pågående misshandel och i vilken lägenhet det är.

Är ni flera kanske ni även kan banka i väggen alternativt ringa på (behöver ju inte stå kvar vid dörren om du inte vill), det kan få den som slår att sluta.

mvh Martin

Hawknestgrove
5/6/08, 5:40 PM
#5

Ja, där fick du råd av en yrkesman. så det ska du absolut ta till dig

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MIRJAMI
5/11/08, 1:39 PM
#6

Många gånger så hoppas jag på att grannarna ska reagera och ringa polisen, för det är inte säkert att kvinnan kan det själv. Jag har ochså en granne och förra sommaren så hörde jag ett himla liv från dem. Fattade då direkt att mannen var på kvinnan. Jag ville ringa men min dåvarnde sambo sa att det är ju deras broplem och att jag inte ska lägga mig i. För mig skulle det varit många gånger ett stort hjälp om någon skulle ha ringt polisen då min ex-sambo gav sig på mig på ett eller annat sätt.

Annons:
Lindyn
5/12/08, 4:35 PM
#7

Ja vilken hjälp det hade varit om grannarna som hörde bråket ringt till polisen. Har varit med om det en gång att en grann tant ringde på dörren, Gissa om exet blev rädd :-).

Men han var snart på en igen.

Ring polisen. Jag , precis som många andra här hade varit så otroligt tacksamma om någon gjort det för oss.

Upp till toppen
Annons: