Annons:
Etikett10-när-ska-jag-gå-vägen-tillbaka
Läst 1092 ggr
Hawknestgrove
2008-04-06 18:59

Den nyvunna friheten....

… är inte bara en dans på rosor. Det fick jag erfara, då jag hade brutit mig loss. Helt plötsligt, var det ingen som ryckte av mig alla pengar, som jag tjänat ihop….Alltså köpfest till en början. Kul. Sedan så var det helt plötsligt ingen som sade till mig, vad jag skulle göra och inte göra. efter att ha fått "be om lov" i 15 år, så var det väldigt svårt, att helt plötsligt ta egna beslut utan att någon la sig i. Min fd led av madonna-horakomplexet, så ena dagen satt jag på en piedistal och blev buren överallt, andra dagen blev jag bokstavligen dragen över golvet i håret. Det nya var, att jag helt plötsligt bara blev den jag var…..utan överösande komplimanger och morgonrosor, utan bara älskad på ett helt naturligt sätt.

 JAg kunde sätta mig i bilen och åka, utan att någon frågade vart jag skulle eller frågade hur länge jag skulle vara borta.

 Mitt sköra sinne hemsöktes då av det värsta monstret som tänkas kan, nämligen SVARTSJUKA.

 "Kärlek föder svartsjuka, svartsjuka dödar kärlek" Drottning Kristinas ord. Så sant. Mitt och min nuvarande sambos förhållande fick sig rejäla törnar. JAg blev svartsjuk på ALLT, då menar jag allt. TOM katten.

 Tur som väl var, så sökte jag professionell hjälp, annars så hade vi aldrig tagit oss ur detta. 

 Vill bara förmedla detta till er alla som ska eller nyss har tagit er ur ett mardrömsförhållande. Det är inte lätt, inte ens med positiva saker som händer. Så var på er vakt oavsett om ni är i ett nytt förhållande, eller är helt fria. Det är så lätt att kanske halka tillbaka, då man efter ett tag minns endast de fina stunderna, som trots allt en gång fanns….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Honestyisdead
2008-04-06 19:11
#1

Bra att du fick hjälp!

Hawknestgrove
2008-04-06 19:14
#2

Ja, men det satt långt inne. Känns inte så himla kul, att ringa till psyk och be att få komma på terapi, för att man är svartsjuk…Men tack och lov, så tog de mig på allvar.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Honestyisdead
2008-04-06 19:16
#3

Nej kul kan jag tänka mig att det inte var,. Men starkt av dig!

Hawknestgrove
2008-04-06 19:23
#4

Ja och jag är så glad och tacksam, att jag fick upp ögonen. Jag hade ju bara bytt en plåga mot en annan…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lindyn
2008-04-07 00:10
#5

Det är starkt att dels ta sej ur ett sådant förhållande, sen inse att man behöver ha hjälp för att komma på rätsida med sej själv. Jättestarkt tycker jag.

Hawknestgrove
2008-04-07 15:39
#6

Ja, puttar upp detta, för dem som kanske nyligen kommit ur sk****n. Så de vet, att sådana saker kan inträffa och att helt plötsligt, så är just känslan av att vara själv och bestämma själv nästan skrämmande. Men håll ut!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Ijin
2008-04-07 19:32
#7

Frihet… Låter så bra, men är så dyrt…

Hawknestgrove
2008-05-14 01:37
#8

Putttar upp denna tråd igen, då den kan vara nyttig för våra burfåglar, som provar sina vingar….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: