Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 2229 ggr
lindapluttanbusan
6/17/08, 11:03 PM

23 år och på insidan död

Dom släckte mitt liv, som en ciggarett. Var mitt liv inte värt mera? Dom krossade allt det jag visste. Jag kommer få spendera hela mitt liv med att försöka glömma. Jag blir aldrig tillräckligt full/hög för att kunna glömma, hur mycket tabeltter jag än stoppar i mig, hur mycket alkohol jag än försöker svälja.

Min hud var fuktig, av att ha kämpat så hårt. Av deras äckliga andedräkter? Jag önskar än i dag att dom hade mördat mig. Att dom slagit ihjäl mig. Avslutat det dom påbörjat. Dom lät mig leva.

Jag är så förbannad för att jag fick leva. För jag är för feg för att avsluta lidandet själv.

Jag vet inte hur jag ska orka överleva. Hur faan ska jag orka när jag är så förbannat trött.

2 år fick dom. 2 år vad det mitt liv var värt?

När jag somnar så är dom där, när jag vaknar så är dom där. Överallt.

Kan fortfarande vakna av ljudet då mitt huvud träffar sänggaveln. Det knakar. Känner mig smutsig hela vägen in till benen, ja ännu längre in.

Jag skyller fortfarande allting på mig själv.. Sa jag något som bjöd in dom? Hade jag för snygga kläder? Stack jag ut ur mängden?

En dag, när jag samlat mod, så kommer jag ta sprit flaskan i min hand och ett vapen i det andra och trycka av.

Först ska jag avsluta deras liv så som dom avslutade mitt!!!!!!!!

Annons:
Hawknestgrove
6/17/08, 11:45 PM
#1

Stackars dig… Vet att det är tamt att säga så, men vad ska jag annars säga? Har du fått hjälp via Brottsofferjouren?

 Ditt fel var det aldrig. Du är ung. Väldigt ung. Du kommer över det. Ärren kommer att vara kvar, men smärtan kommer att lägga sig. 

 Vad lagen dömer till är inte alltid det mest rättvisa, det har du rätt i. Men domar är utan känslor och ska vara så. Här inne kan du alltid prata av dig om du behöver. Och många kan ge dig ordentliga handfasta råd.

 Ge inte upp! du är unik och utan dig skulle världen vara en unik individ fattigare.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
6/17/08, 11:49 PM
#2

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
6/18/08, 2:01 AM
#3

puttar upp, så en liten lessen tjej kan få mera uppmuntran här inne!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MIRJAMI
6/18/08, 2:35 AM
#4

När man råkar ut för en våldäkt, så är det alldrig dens fell som har blivit våldtagen!! Jag vet… frågor kommer upp i huvudet, tänk om jag skulle ha gjort si eller så, så kanske detta hade inte hänt, men vad ger dessa män rätten att göra detta mot en kvinna, som oftast inte kan med styrka försvara sig utan oftast är svagare än en man…….

Undrar hur de hade känt sig om någon som skulle ha varit dubbelt så stor och stark hade gett sig på dem…..inte hade de nog varit några tuffa män längre….men iförsig de har de ju alldrig varit heller, för en rigtig man behandlar inte en kvinna på det här sättet….En rigtigt man behandlar en kvinna väll, har respekt mot henne och respekterar hennes åsikter och vilja. Säget denna kvinna nej, jag vill inte så hör han det och acepterar det med……

Det är små feka småpojkar som tar det de vill ha genom att använda våld…..utan att kunna se hur denna stackars kvinna/tjej får lida…och det hela tar ju inte slut där heller, det är ju bara början, om nu denna stackers kvinna/tjej orkar gå vidare med det hela så får hon säkerligen gå igenom den händelsen igen och igen i rättsalen m.m.

Vad du har haft för kläder eller hur du har sett ut just den kvällen/dagen har InGEN betydelse….om du så skulle ha gått naken, så FÅR MAN INTE TVINGA NÅGON TILL NÅGOT. Det spelar ingen roll, ett nej är ett nej….och för dessa är det bara att acceptera det.

Ja, två år det låter inte speciellt mycket….och detta ska vara rättvisa…. Vad jag hoppas på är att de som har gjort dett mot dig en vacker dag får känna på sin egen medicin….först då kommer de nog fatta att de de gjorde förstörde en kvinnans liv….

Önskar dig kraft att ta dig vidare i livet….och du glöm inte att även du är väderfull!!

Honestyisdead
6/18/08, 11:00 PM
#5

lindapluttanbusan
Kram på dig!!! Vet hur det är.
Man kommer aldrig över det, men man kommer vidare.

Men det verkar som du behöver proffessionell hjälp. Jag vill att du söker den!

Hawknestgrove
6/20/08, 1:30 AM
#6

HEra gav dig ett handfast råd och visa ord. OCh jag hoppas, att Mirjamis ord kan hjälpa dig. Sköt om dig tjejen jag menar det vekligen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
martdat
6/24/08, 7:23 PM
#7

#0 På nått sätt ska du klara dig igenom detta och hitta meningen med livet ijen,  vill du prata mer så finns vi här. Kram på dig.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
6/25/08, 12:13 AM
#8

JA vi fins här. Amatörer, många av oss, men med tunga ryggsäckar fulla med erfarenheter….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bunnie
3/8/09, 1:13 AM
#9

Jag känner igen mig i det du skriver .. Varför lät de oss leva ? Varför inte bara döda oss medan dem ändå håller på ? Kanske är det en lek för dem .. Först skada oss för livet och sen låta oss försöka leva sår inom som aldrig läker .. Att få oss känna oss vidriga och kränkta ..

Honey , ge inte upp ! Någon dag kommer du att hitta meningen med livet . Det låter helt sjukt , jag vet .. Du är inte ensam med din dödslängtan . Jag har också velat dö i flera år .. Jag är däremot inte rädd för döden , men jag vill inte lämna de ( få ) som älskar mig och som jag älskar .. Fast just nu känns det mer som om det bara är jag som bryr mig , alla andra typ hatar mig ..

Två år är alldeles för lite ! Om jag fått bestämma , hade de faan blivit kastrerade och inlåsta för resten av deras liv >:O Försök att ta dig upp på benen i alla fall . Låt de inte vinna ! Du är starkare än du tror , tjejen . :)

Jag önskar dig all lycka i livet och jag hoppas verkligen att du klarar av att bygga upp en trygg och kärleksfull framtid . :) 

Kraaam !

[incendium]
3/13/09, 11:54 PM
#10

#0 Det där med rättvisa är ett lustigt fenomen. Jag kan bara säga att jag är imponerad över att du ens vågade driva det så långt som till domstol.

Jag känner allt för väl igen tankarna. Men kämpa vidare, det måste finnas något mer än det som är. För så mycket är väl inte förövarna värda? Att få nöjet att ha förstört ett liv? Ge igen med att ta dig upp och bli starkare än innan, ge igen med att än en gång kunna må bra.

Kerstina-61
3/16/09, 3:14 AM
#11

Jag förstår att 2 år inte känns rättvist. Jag sitter ofta med på rättegångar och tyvärr så har vi ett lågt straffvärde för hemska gärningar i vårt land.

Du behöver släppa de som hänt så gott det är möjligt för att gå vidare. En bra sak är att träffa någon, kurator eller liknande för att få sätta ord på det som hänt och få hjälp att bearbeta.

Det är olika hur lång tid det tar att känna att livet kommer åter och det är bara att låta tiden ha sin gång, men till slut så kommer ljuset och livslusten åter.

Kram!
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Dojdan
3/31/09, 3:55 AM
#12

Oj.. TS var ju för jätteänge sedan.. någon som vet hur det gick för henne? Gråter


Kerstina-61
4/2/09, 3:35 PM
#13

Ja..oj, det var en gammal länk. Såg inte jag Förvånad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
MalinSandman
4/3/09, 2:53 PM
#14

#0 …. Själv har jag aldrig blivit utsatt av detta du beskriver.. Men kan NÄSTAN förstå känslan.. Då jag blivit utsatt för så mycket mer.. Att sluta kämpa kan vara svaret för många.. Men det finns även ljus i det mörka.. Det behöver ej vara någon du känner eller någon du vet om. Att veta att det finns folk som varit med om samma sak, som fortfarande kämpar på kan vara till stor hjälp. Jag har blivit mobbad under 10 år nu.. Vilket är väldigt svårt, för det går verkligen inte att beskriva hur svårt det är visa sig ute på stan.. Suck.. Orkar inte dra upp det.. 2 år för dem kanske känns lite för dig… Men två år är något.. En av mina närmaste kompisar har nyss blivit våldtagen. personen ifråga som gjorde detta fick 3.5 års fängelse.. och han hade inte "bara" våldtagit henne utan också ofredat två tjejer sexuellt och utnyttjat dem.. Vilket gjorde att han fick ett längre straff.. Dessa "monster" hoppades man ju inte på i något land i världen. Men tyvärr. finns de… :(  Jag är ledsen att detta hänt dig. som det hänt med alla andra.. Alla har vi något som tynger oss.. Men jag tycker verkligen att du ska kämpa på som jag gjort i alla dessa år… Det finns.. som jag redan skrivit ett ljus i livet som gör att man ska fortsätta… Du kanske inte är lika stark som mig, det vet jag ingenting om, du kanske till och med är starkare än vad jag någonsin kommer att bli.. Men jag finns här om du vill prata.. Bara att skicka ett medelande till mig…
Du kan även få läsa min blogg.. Som jag hade förut..
www.justtrytobeme.blogg.se

Hoppas du hittar just dit Ljus i livet!!

Upp till toppen
Annons: